Avnrt

Discussie in 'Gezondheid' gestart door XmoonlightX, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hoi meiden,
    Ik vroeg mij af of er mensen zijn die in het verleden avnrt ( hartritmesstoornis) gehad hebben of nog steeds hebben..
    Ik ben erg benieuwd hoe dit tijdens je zwangerschap gaat.
    Ik ben vier jaar geleden behandeld met een ablatie, maar heb toch af en toe nog een heel klein beetje last en daarnaast houd ik een redelijk hoog ritme vooral bij inspanning.
    Groetjes

2. XmoonlightX

Hm, blijkbaar ben ik de enige ;)

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Sta je nog onder controle van een cardioloog?
    Hier ook hartproblemen, iets meer last van tijdens de zwangerschap, maar ook mede doordat ik bepaalde medicatie niet kan gebruiken. Niks onoverkomelijks....

Er verandert nogal wat tijdens de zwangerschap, je krijgt ongeveer 1 1/2 liter extra bloed en dat is natuurlijk een zwaardere belasting voor het hart. Tijdens zwangerschap is het hartritme ook vaak wat sneller.

4. XmoonlightX

Nee sta niet meer onder behandeling..ik heb toen der tijd gekozen voor een ablatie ipv levenslang medicatie slikken..
    Omdat ik nog wel af en toe een hoger hartslag heb, was ik beniewd naar ervaringen

5. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    In.principe ben je ook 'genezen' na zo'n ablatie. Al jij nu gewoon een wat hogere hartslag hebt, maar wel een normaal ritme, dus zou ik geen problemen verwachten. Heb je nog steeds echt ritmestoornissen, Tja, dan kan het zijn dat je daar wat meer last van krijgt tijdens de zwangerschap.
    Dat je ook niet meer onder controle staat van een cardioloog lijkt me een goed teken! Ik sta wel onder controle en moet ook in het ziekenhuis bevalen.

Zo'n zwangerschap is altijd spannend en je weet niet hoe je lijf reageert, zeker nu jij al wel gezondheidsproblemen hebt gehad kan ik me voorstellen dat je daar extra over nadenkt, maar ik zou me geen zorgen maken als ik jou was ;)

6. XmoonlightX

Thanks!!
    Heel af en toe heb ik het een paar seconden, maar vroeger was het uren, dus nu is het 'niks'.. Was gewoon benieuwd, maak me ook geen zorgen hoor, ik zie het tegen die tijd wel.
    Als ik tijdens het sporten net 2 minuten op de fiets zit dan is me hartslag al boven de 200..
    Ach we zullen zien.

Deel Deze Pagina