Hoe lang weg met baby 10,5 maand?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamavane, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Hoi!

Ik ben even benieuwd hoe andere moeders dit doen/gedaan hebben. Mijn dochter is nu 10,5 maand oud en slaapt nog 2x per dag, 's morgens 2 uur en 's middags 2 uur. 's morgens is ze zo'n 2,5 uur wakker voordat ze weer gaat slapen, 's middags zo'n 3,5 uur.

Gaan jullie wel eens een hele of halve dag weg met jullie kindje (dierentuin oid) en dat je kindje dus niet kan slapen? Als ik met haar wegga, is dat dus in de tijd dat ze wakker is tussendoor, maar dat is dus nooit zo lang dat ik echt wat verder/langer wegga, omdat ik dan rekening moet houden met dat ze weer naar bed moet, eten etc.

Denk ik nou gewoon te moeilijk en moet ik gewoon met haar op pad gaan, ook al ben ik dan niet op tijd weer thuis zodat ze kan slapen en dan maar hopen dat ze in de kinderwagen in slaap valt of moeten die uitstapjes maar wachten totdat ze ouder is?

Niet bedoeld om te klagen hoor, ben gewoon nieuwsgierig hoe dit bij anderen gaat!

2. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Meestal plan ik erom heen, want dat lijkt me voor hem het fijnst, maar soms kun je niet anders (familidag, reizen etc.) en dan valt hij over het algemeen wel in slaap in de wagen

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als ik kon, plande ik ertussendoor. Of bijv rijden tijdens slaapjestijd, dan daar in wakker tijd. En terug in slaapjestijd.
    En desnoods (familiefeestjes inderdaad), hopen dat hij ging slapen in de kinderwagen. Dat deed hij meestal wel..

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wij gingen gewoon de hele dag weg en dan viel mijn zoontje wel in slaap in de kinderwagen.
    En nog steeds. Ik neem wel altijd iets mee wat ik over de kap van de wagen kan hangen zodat het niet zo licht is.
    Mijn zoon valt dan makkelijker in slaap.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ben ook een keer of drie een hele dag weggeweest met onze dochter. Gewoon genoeg eten en drinken en ze valt in de wagen meestal wel in slaap.

6. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Als ik dat zo lees, is het dus wel te doen. Ik denk dat ik het gewoon binnenkort eens uit ga proberen, kijken hoe het bevalt. Bedankt in ieder geval!

7. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Het ligt helemaal aan je kindje, denk ik. Wanneer je kindje makkelijk slaapt in bijvoorbeeld de wandelwagen of de auto is een dagje weg goed te doen. Dat is hier helaas niet het geval, dus plan ik uitstapjes in zoonlief zijn wakkere tijd. Dat zijn dus inderdaad uitstapjes dicht bij huis...

8. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik plan het erom heen of ik ga in het slaapje van de jongste en slaap hij in de buggy.

Ik heb 2 kinderen en slapen vaak als de ander wakker is, anders kom ik nergens meer.
    ik kan beter de jongste in de wagen laten slapen, de oudste slaap niet meer in een buggy.

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hier ongeveer hetzelfde slaappatroon als bij jou. Plan het er ook zoveel mogelijk omheen. Maar heel soms gaat dat niet. Zondag gaan we naar de dierentuin begin vd middag. Dan wordt het lastig met t middagslaapje. Hoop dat hij terug in de auto dan in slaap valt...

10. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zootnje doet nog maar 1 slaapje ( rond 10/11 en dan dik 2/2,5uur) daarna heb ik dus de hele dag "vrij" hihi...maaar vaak als ik ehct veel met de wagen onderweg ben wilt ie nog wel es en tukkie in de wagen doen...dat si dan geen probleem natuurlijk..

maar voorheen sliep hij idd 2 dutjes, maar met die leeftijd wer dik wel wat makkelijker...ik zorgde dat de tijd dat hij moe werd om een dutje te doen, wel in zn wagen lag...soms betkenede dat ik dan een uurtje langer moest wandleen of me buiten vermaken (ik woon 3 hoog, en moet hem dus uit de wagen tillen, hij wordt daar wakker van, dus vindt dat zielig)

of ik gign juist om het mometn weg dat ie wilde slapen...zodat ie in de wagen direct ging slapen...en ik rustig kon winkelen of met iemand afspreken...maar de dag erna plande ik dan helemaal niets, zodat ie weer een "rust" dag had en eventueel slaap kon inhalen...

maar vaak als ik tijdens een dutjestijd weg was..zul je net zien dat ie het wel kon volhouden of gewoon een korter dutje deed als normaal..

11. tulip

tulip Niet meer actief

in principe er omheen, maar net als een dagje efteling hebben we wel gedaan hoor.

12. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    En hoe doen jullie dat met brood eten tussen de middag? Smeren jullie van tevoren al wat voor je kindje zodat je dat mee kunt nemen of halen jullie ergens wat? En als je ter plekke wat eten haalt, wat dan? Ik zie mijn dochter nog geen pistoletje gezond eten;)

13. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Eten neem ik altijd mee. Thuis een boterhammetje smeren, pakje nutrilon kant en klaar mee. Dat lust hij koud, dus geen gedoe met opwarmen.
    Als we aan het einde van de middag op stap gaan, wil ik het wel eens omdraaien. Dan eet Julian tussen de middag thuis warm en nemen we voor 's avonds een boterham mee.

14. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Dat klinkt wel handig! Ik moet gewoon niet zo moeilijk denken dus:D

15. fafje

fafje Niet meer actief

brood meenemen gewoon, dubbelklappen en dat eeet ie onderweg ofzo...

als het zo uitkomt, draai ik ook het een en ander om, zodat ik bijv idnerweg fruit krijgt ofzO

pistoletje mag ie bvan mij wel eten, alleen meetsal krijgt ie gewoon stukjes wat ie mee eet

16. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.981
    136
    63
    Als wij 's middags verder weg moeten, doet hij zijn middagslaapje in de auto (slaapt nog maar 1x vaak). Maar als we een hele dag weggaan, kan hij ook prima in de kinderwagen (en zelfs in de buggy) slapen. Thuis al broodje klaar maken, kant-en-klare nutrilon mee, fruit in een bakkie. Gaat allemaal prima!

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ging gewoon de hele dag weg, als het zo uitkwam. Vaak sliepen ze in de auto (en dan reed ik desnoods een half uur om, zodat ze echt goed konden slapen) en eventueel legde ik ze dan waar we waren nog in een campingbedje.
    Maar met een dagje dierentuin sliepen ze net zo makkelijk in de buggy, als ze écht moe werden. Een keer een dag wat minder slapen overdag is hier nooit een probleem geweest, dat haalden ze wel weer in.

18. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Bedankt allemaal voor jullie ervaringen!:)

19. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    mijn zoon is ongeveer hetzelfde slaapritme. ik probeer er omheen te plannen, omdat ik het zelf niet fijn vind als hij moe is, maar niet lekker kan slapen. als het niet anders kan dan gaan we wel op pad, maar liever tussen de slaapjes door. als we met etenstijd weg zijn neem ik het gewoon mee. uitstapjes doen wij wel als hij ietsje ouder is

20. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    Slapen : Met 10 maanden gebruikte ik eigenlijk bijna nooit een wagen maar me draagdoek dus dan sliep ze heerlijk tegen me aan. Ik ging overdag echt overal naar toe . Maar ik zorgde wel dat ze savond om half 8 op bed lag dus als ze dan niet goed geslapen had lag ze iig wel op tijd in dr eigen bedje
    Hier hebben we nooit een echt slaap patroon gehad de eene keer sliep ze 1 slaapje de andere keer 2 en soms 3
    Ik neem de dag hoe die komt en dan haalt ze het savons in.
    Zolang het niet elke dag is moet 1 dagje best kunnen

Eten: ik nam altijd fruit en brood mee nu mag ze ook wel patatjes of pannenkoekjes of een broodje wat ze verkopen.
    Drinken nam ik ook mee en als het niet genoeg was kreeg ze de borst.
    Met dagjes weg nam ik het niet zo nauw

Deel Deze Pagina