Elke keer wanneer ik met het vliegtuig op vakantie ga en het vliegtuig daalt krijg ik ontzettende oorpijn. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar blijf last houden, nu dacht ik ineens misschien helpt het om mijn oren uit te laten spuiten? De huisarts heeft jaren geleden eens gezegt dat ik dit een keertje moest doen, maar dit is er nooit van gekomen en aangezien ik verder gewoon goed hoor heb ik er nooit bij stil gestaan. Heeft iemand ervaring met het uitspuiten van de oren? Doet het pijn? Zou dit kunnen helpen tegen de pijn tijdens het landen?
Als ze vol zitten zou ik ze zeker uit laten spuiten, vaak helemaal niet pijnlijk. En vliegen met schone oren is veel prettiger!
Oren uit spuiten is om overtollig oorsmeer dat vastzit weg te 'spoelen'. Dit is dus zeg maar aan de buitenkant. Het probleem dat je bij vliegen ervaart zit in je middenoor. En heeft helemaal niets te maken met oorsmeer, maar met drukverschillen. Het enige wat kan helpen is blijven kauwen, slikken e.d. omdat hiermee de buis van eustachius open gaat er het drukverschil wat minder kan worden. Uitspuiten van oren doet geen pijn, maar prettig is anders . Ik zou het niet doen als het niet nodig is .
Wat Kache zegt. Ik heb heel nauwe gehoorgangen en laat ze regelmatig uitspuiten, maar of ze nu vol zitten of niet heeft geen invloed op pijn bij het landen.. dat heb ik namelijk zelden. Toen ik een oorontsteking had deed het wel pijn. Travel Oordoppen hielpen toen goed.
Ik heb het ook en het enige dat helpt is idd dagenlang neusspray gebruiken voor het vliegen. Geen hele heftige, gewoon zoutoplossing is voldoende. Dat scheelt aanmerkelijk!
Ik heb speciale oordoppen voor het vliegen. En het helpt echt! Ik had altijd ontzettende pijn en na het vliegen kreeg ik erge oorontsteking sinds ik die oordoppen gebruik heb ik helemaal nergens meer last van.
Neusspray gebruiken! Kreeg deze tip van de stewardess. Ze had zelfs ampullen Neusspray bij zich, dus kreeg er wat extra mee voor de terugreis wat ik dan wel weer superlief vond.
Bedankt voor jullie tips. Neusspray dus en oordoppen, kan ik die van de hema kopen? Of heeft iemand goede ervaringen met andere?
Nee hoor geen pijn. Ik moest een paar dagen met water voor druppelen dan werd het wat ''zacht''. Daarna bakje onder de oor, uitspuiten, kwam heel veel uit. Daarna 5 minuutjes wat wiebelig en een wereld van verschil. Ik kon weer heel goed horen!
ik zou vragen of ze ze uit kunnen zuigen ipv uitspuiten! is veel minder schadeling en helpt beter. bij mij mogen mijn oren al niet meer worden uitgespoten ivm gaatje in trommelvlies en toen mijn vriend dat vroeg voor zijn oren bij huisarts zei de huisarts meteen dat uitzuigen beter is!
Ik heb ze een paar jaar geleden laten uitspuiten.. wat een zalig gevoel was dat zeg...warm water en een soort dingetje wat in je oor trilt. Heerlijk! Toen ik daarna buiten liep... wow, ik hoorde alles.
Ik vond mezelf al raar omdat ik het dus ook heerlijk vind Maar zo te lezen ben ik niet de enige. Ik had nooit oorpijn tijdens het vliegen. Tot we in 2015 naar Gran Canaria gingen. Ik werd op onze bruiloft verkouden en de dag erna vlogen we. Ik ging door de grond van de pijn. De hele week heb ik last van mijn oren gehad (geen pijn, maar ze zaten dicht). Ik ben daar bij de arts geweest, kreeg druppels en mijn oren werden schoongemaakt. Ik kon gewoon terug vliegen. Terugreis nergens last van gehad. In Nederland meteen een afspraak gemaakt voor uitspuiten. Wat een verademing was dat. In juni gaan we weer vliegen en ik neem voor die tijd eerst even contact op met de huisarts over hoe ik de ellende van de vorige keer kan voorkomen.
Dit klopt. Ik vind oren uitsluiten trouwens zalig, ze zitten vaak vol bij mij, maar dat staat los van of de buis van eustachius de druk kan vereffenen. Neusspray om je holtes schoon te maken, doppen om de druk te vereffenen en anders bij de KNO arts laten kijken of het een probleem is dat met buisjes verholpen kan worden. Maar dat is nogal radicaal en is alleen voor als je ook verdere klachten hebt.