Onze dochter is een hele lieve meid met nogal een eigen willetje, maar dat is prima. Wat me echter steeds meer stoort ( en ik begin me zelfs af te vragen of haar oren wel echt werken) is dat ze zinnen tig keer herhaalt terwijl ik ook al tig keer hetzelfde antwoord heb gegeven. Ik zal een voorbeeld noemen. Ik sta bijvoorbeeld onze 2e dochter te verschonen. Vraagt ze; mama wat heeft ze gedaan? Dus ik zeg: een plas. 'Mama, wat heeft ze gedaan? ' een plas' . 'Mama wat heeft ze gedaan?' 'Een plas' enz. Als ik dan zeg dat ik al tien keer heb gezegd dat ze een plas heeft gedaan kan ze het goed nog eens vragen. Tot ik uitermate geïrriteerd reageer met de vraag of haar oren nog wel werken omdat ik het al tien keer gezegd heb. En dan kan ze goed zeggen 'oh'. Ergens wel grappig, maar ik wordt er knettergek van en het irriteert me steeds meer. Haar oren moeten haast wel werken, want op de vraag of ze wat lekkers wil krijg ik meteen een antwoord. Ik ktijg alleen de indruk dat ze gewoon niet goed luister, alsof ze zo bezig is met haar vraag dat ze mij niet hoort. Wie herkent het of heeft tips?
herkenning zeker, tips nee. Ze zegt hier al vaak 'mama mag ik een koekje, ik heb geen oortjes gekregen'. Daar moet ik dan wel weer om lachen.
Herkenbaar... Dan vraag ik iets, krijg geen reactie, nog een keer vragen, weer geen reactie en dan roep ik ietwat gefrustreerd: "Waar zitten je oren?!" En dan roepen ze "Hiehier" terwijl ze naar hun oren wijzen.... Wel logisch ook, want het klopt idd dat kinderen zo met hun eigen ding bezig zijn dat ze je niet horen. Heeft ook weer met de ontwikkeling te maken. Multitasken kunnen ze nog niet, zeg maar... (behalve als ze samen rottigheid uithalen, dan kan het ineens wel... ) Wat hier vaak hielp was de vraag teruggeven. Dus vragen: Wat denk jij dat ze gedaan heeft?
Herkenbaar! Hier is het iedere dag: "Mama? Tejen?" (=spelen). Omdat ik bijna 36 weken zwanger ben, baby volop aan het indalen is, en ik ook al een paar weken voorweeën heb, staat het op de grond spelen op het moment een beetje op een laag pitje... Maar meneer kan dezelfde vraag rustig 15 keer achter elkaar herhalen, haha!
Gaat hier net zo, dus zal wel leeftijd zijn. Wij hangen hier van alles op wat mijn zoontje geverfd/gekleurd/geknutseld heeft. Die kan ook daar naar wijzen en tig keer zeggen: heb ik gemaakt, heb ik gemaakt, mama, heb ik gemaakt... Maar ik ben allang blij dat hij begint te praten, dus ik stoor me er (nog) niet aan.
Haha ja, die van ons is meer van: wat doet ie? En 'wat is dat?' Ben in der geval blij dat jullie kindjes dat ook zoveel doen. Zal dan idd wel bij de leeftijd horen.
Heel erg herkenbaar. Onze dochter heeft dat een tijd geleden ook gehad. Erg frustrerend en inderdaad ga je onderhand denken dat ze het niet goed horen ofzo. Maar het gaat over, gelukkig.