Huilbaby, hoe houden jullie het vol?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sleepless, Feb 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Hoi allemaal,

Ruim 6 weken geleden ben ik bevallen van een dochter. Na een paar dagen is ze 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis ivm ernstige geelzucht. Heerlijk om weer thuis te zijn maar sindsdien huilt ze overdag bijna constant. Zodra we haar in bed/box leggen, begint ze te huilen. We hebben vanalles geprobeerd; troosten, even laten huilen, inbakeren, puckababy, op de rug/zij/buik, we zijn overgestapt naar omneo voeding, brownfles, infacol, ga zo maar door. Niets helpt. Intussen ben ik twee keer naar huisarts en twee keer naar osteopaat geweest. Het lijkt erop dat ze verborgen reflux heeft; maagzuur loopt uit haar mond als we haar neerleggen, herkauwen etc. Sinds vorige week verdikken we haar voeding met nutriton, we houden haar overeind met voeden en half uur daarna, bedje staat schuin en ga zo maar door. Echter... Het helpt allemaal niets! Zelfs haar dragen in een draagdoek biedt geen uitkomst, ze wordt er wel rustiger van maar doordat mijn zoontje er ook is en gewoon luidruchtig speelt, schrikt ze steeds weer wakker.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik inmiddels wanhopig ben, radeloos... Het is zo'n verschrikkelijke tijd, steeds maar het huilen, maar even kunnen troosten, niet meer weten wat te doen. Ik zie tegen iedere dag, ieder uur op. Ik kom er ook niet aan toe om een band met haar op te bouwen, sterker nog, merk dat ik steeds verder van haar af kom te staan... Hoe doen andere moeders/ouders met een huilbaby dit? Hoe is dit vol te houden? Hoe stort je niet in? Ik weet het niet meer en ben denk ik beetje op zoek naar herkenning, misschien zelfs tips (alhoewel ik voor mijn gevoel heel internet al heb afgestruind en alles heb geprobeerd).. Iemand? Help...

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Als dit allemaal niet helpt moet je naar de kinderarts en medicijnen vragen voor de reflux

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

schakel hulp in... vraag familie, vrienden om je te helpen als is het maar dat je niet alleen bent.

medicatie voor de reflux

tijd voor jezelf!

Heel veel sterkte... ik heb al moeite met een half uur huilen laat staan uren achter elkaar!!

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Kan het geen koemelkallergie zijn?
    En ik kreeg medicijnen tegen reflux van de huisarts, hij deed er gelukkig niet moeilijk over. O en heb je het bedje schuin gezet?
    Heel veel sterkte, kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen.:(

5. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    En inderdaad, krop je gevoelens niet op, maar heb het erover met je man, ouders, vrienden.
    Probeer te bedenken,hoe moeilijk ook, het is een fase en gaat weer voorbij. ( sorry, is nu misschien een dooddoener,maar ik heb dit destijds als mantra aangehouden)
    En probeer soms tijd voor jezelf te vinden, er eventjes tussenuit zonder kindjes.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,809
    5,946
    113
    Female
    Medicatie voor reflux vragen!
    Echt niet mee blijven lopen hoor!

En overstappen op JBPM. Dat geeft minder kans op krampjes.

Helaas herken ik het van zoon.
    En hier heeft wat jij beschrijft maanden geduurd omdat ik weggestuurd werd door HA/KA. Met 5 maanden eindelijk serieus genomen.
    Dus echt, naar de HA en medicatie vragen..

7. Bika

Bika Niet meer actief

Herken het en nu met 10 maand word ik geregeld nog helemaal gek. Oorzaak hier is kma, reflux en karakter (snel gefrustreerd). Voeding en reflux is nu onder controle maar karakter blijft nu eenmaal. Het klinkt heel hard en bot, maar ik sluit me af (heeft me 2 kinderen gekost met kma/reflux). Tegenwoordig kan ik er voor kiezen het gewoon niet meer te horen. Hou ontzettend veel van hem, maar dat eeuwige gegil doet hij soms maar gewoon even op zijn kamer met de babyfoon uit (soms he, 99% van de tijd kan ik het hebben wanneer hij in de woonkamer blijft). Gelukkig komt dat steeds minder vaak voor nu hij zelf overal naar toe kan lopen. Maar zodra hij iets wil wat niet lukt pff!! Ben standaard moe haha.

Overigens is jouw kindje nu nog te jong om af en toe te negeren, ze heeft nu echt haar mama nodig. Naar de kinderarts voor reflux medicatie lijkt me stap 1, deze zal ook kijken of er mogelijk een voedingsallergie achter zit. En idd kijken of je af en toe al is het maar een uurtje even eruit kan. Maar dat was in mijn geval lang niet altijd mogelijk.

8. Bika

Bika Niet meer actief

Ohja en het wordt beter!! Mijn zoontje van 2,5 is nu zo lief en makkelijk. Tuurlijk huilt hij wel eens of is hij vervelend, maar vergeleken met alles wat we hebben meegemaakt vind ik nu juist rust bij hem ;)

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Medicatie vragen. Dit is niet leuk voor jou en je zoontje, maar vooral erg pijnlijk voor je dochter

10. heerenbeest

heerenbeest Actief lid

Jan 13, 2013
    448
    0
    0
    030
    Als het idd verborgen reflux is, zou ik zeker ook medicijnen vragen. Het duurt weer even voor deze aanslaan, maar dan heb je weer hoop.
    Daarnaast was bij ons het aloude regelmaat heel belangrijk - en: altijd hetzelfde reageren op haar huilen. Wij hebben ook alles geprobeerd: wel lopen, niet lopen, wandelwagen, laten huilen, meteen oppakken, puckababy, voeding, ...
    Ons meiske had inderdaad ook reflux, maar ook de regelmaat bleek achteraf heel belangrijk. Samen met de kinderarts en zkh pedagoog hebben we een strategie bepaald en deze strak ingevoerd.
    De strategie ging erom hoe wij reageerden op het huilen, dus niet meer: help ze huilt, maar: ze huilt - even kijken en troosten in bed - 10 min wachten - kijken en troosten in bed - 10 minuten wachten - kijken en troosten in bed - 10 min wachten - kijken en uit bed halen en kort troosten (als het dus echt erger bleef worden) en terugleggen - en zo verder ... Zo wist ze wat er ging komen ipv steeds iets anders als ze huilde.
    Maar goed, je moet natuurlijk eerst die reflux onder controle krijgen, daarna/ast zou je dus regelmaat kunnen proberen.

En vooral: heel veel sterkte!! Het is slopend!! Zit nu toevallig weer in een lastiger periode ook hier (heel gefrustreerd meisje - net als bika beschreef) en het kan je echt kapot maken. Ik herken ook heel erg wat je schrijft over die afstand voelen... maar ik hoop maar dat dat goed komt als deze fase voorbij is.

Sterkte!

11. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

Jul 10, 2006
    1,373
    0
    36
    Laat je niet afschepen bij de dokter! Ze kunnen je kindje helpen dmv medicatie voor de reflux of misschien is er wel iets anders aan de hand!

Onze dochter heeft 8 weken lang non stop gehuild (gekrijst...) ze sliep ook bijna helemaal niet. Ik heb me niet af laten schepen en uiteindelijk zijn we bij de kinderarts terecht gekomen. Ze bleek koemelkallergie te hebben, na een dag hadden we een totaal ander kindje... Zo vrolijk, ik werd echt nog verdrietiger bij de gedachte dat ze zich al die weken zo rot heeft gevoeld....

De weken van huilen waren heftig, dat je je kleintje gewoon niet kan troosten wat je ook doet... Het brak mijn hart en ik werd zo ontzettend onrustig van de onmacht.... Gelukkig kreeg ik veel hulp van mijn moeder als mijn man aan het werk was.

Tips heb ik niet, hier hielp helemaal niks om haar zich beter te laten voelen... Ik wil je veel sterkte en succes wensen, laat je in ieder geval niet wegsturen!

12. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

Mar 14, 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Wat vervelend voor jullie! Ik weet hoe je je voelt, moe en radeloos...
    Als de reflux echt zo erg is, probeer dan bij de kinderarts terecht te komen. Meestal gaat dit via je huisarts.
    Hij (of zij) kan goede medicatie voorschrijven en kijken hoe het met de slokdarm gesteld is.

En, makkelijker gezegd dan gedaan, maar probeer ook iets voor jezelf te doen. Kaart het aan bij de ha, hoe je je voelt. Roep hulp in van vrienden en familie. Dat hoeft niet veel te zijn, als je maar even een uurtje lekker uitgebreid kan douchen bijvoorbeeld. Of even iets met je zoontje doen. Of even twee uurtjes slapen.

Heel veel sterkte!

13. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Hier de eerste 2 maanden ook eentje gehad die constant huilde! Ook zij had verborgen reflux. Hiervoor hebben wij zantac gekregen en hierdoor hield het maagzuur op en minderde het huilen al veel. Toch had ik het gevoel dat het nog steeds niet in orde was. Ze had geen last meer van het zuur, maar bleef nog vele andere ongemakken vertonen. Ben dus naar de ka blijven gaan en toen zijn we moeten overstappen naar Nutramigen voeding omdat ze steeds slecht reageerde op de andere voedingen (hebben 5 verschillende voedingen geprobeerd). En moet zeggen dat we sindsdien een helemaal andere baby hebben. Ze kan niet vrolijker zijn vanaf dat we zijn overgestapt!!
    Zou zeker eens informeren achter medicatie voor het zuur en eventueel toch eens koemelkvrije voeding proberen. Hier heeft het ons zeker geholpen. Weet wat het is!! Succes.

14. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Mijn oudste was een huilbaby en heeft 8 maanden lang dag en nacht gehuild. Wij kregen het advies dat ze overprikkeld was en tot rust moest komen dus we moesten haar in haar bed leggen en dan weglopen, deur dichtdoen en haar met rust laten. Maar dat werkte dus niet en ze huilde zich helemaal overstuur. En doordat ze zich zo overstuur in slaap huilde sliep ze heel onrustig en daardoor bleef het huilen in stand want ze was oververmoeid door al het huilen, dat kost een baby zoveel energie. En ze ontwikkelde zich ook niet daardoor. Ze kon met 8 maanden alleen nog maar op haar rug liggen en niet eens omrollen.

Dus wat je ook doet, maak in ieder geval niet de "fout" die wij hebben gemaakt. Wegleggen en laten huilen. Niet doen. Huilen kost veel te veel energie en als je een huilbaby laat huilen krijg je een oververmoeide baby die nog meer gaat huilen en geen energie heeft om zich te ontwikkelen. Dus hoe zwaar het ook is, er zit weinig anders op dan gewoon bij je houden zoveel mogelijk. Uiteindelijk gaat het dan het snelst over. En natuurlijk medicatie voor de reflux vragen (nee niet vragen maar gewoon eisen).

15. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik ken het. Schaam me bijna om het te zeggen, maar hier waren de eerste weken ook geen pretje. Begon natuurlijk nét nadat de kraam weg was.;)

Bleek verborgen reflux. Wat ik al wist, heb zelf ook een klepje wat niet werkt. Niemand geloofde me. Hier kregen we met 3 maanden zoiets pas het redmiddel; nexium. Eindelijk geloofde de kinderarts ons.
    Eerst nog ranitadine geprobeerd, maar mocht niet baten.
    Nexium doet wonderen hier!

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ken het gevoel: hier beide meiden huilbaby door verschillende problemen.
    Bij de jongste was indikken en rechtop houden (ook in draagdoek) ook niet voldoende. Ze werd er wel rustiger van, maar de oplossing was het nog niet. Uiteindelijk was medicatie voor de verborgen reflux toch echt nodig en daarna ook medicatie om de ontlasting op gang te houden, omdat de nexium verstopping gaf.

Terug naar je huisarts dus en verwijzing naar de kinderarts vragen, zodat er gekeken kan worden naar medicatie en of er mogelijk ook niet nog iets anders speelt, zoals een allergie.

En verder, om het vol te houden: stoppen met in eigen bedje proberen te laten slapen, lekker in de draagdoek nemen, (wat voor een heb je en in welke houding probeer je te dragen? Bij reflux is een rekbare of geweven draagdoek het fijnste, of een ergonomische drager, (geen BB of stokke of chicco!) en draag je buik-tegen-buik. Kommahouding is sowieso af te raden, maar bij reflux al helemaal, vanwege het in de knel komen van het maagje wat het probleem versterkt).
    Verder hulp vragen in je omgeving: mensen die kunnen helpen met het huishouden, die je oudste lekker bezig kunnen houden of even meenemen ergens naar toe en af en toe de kinderen even laten logeren bij opa en oma bijvoorbeeld, zodat jullie een nacht bij kunnen tanken.
    Sterkte en mocht je meer tips willen, PB maar :)

17. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    2,849
    1,060
    113
    Vreselijk, wat zul je met je handen in het haar zitten. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Denk dat de gouden tip niet bestaat, maar probeer mensen om je heen in te schakelen. Een paar uurtjes even geen gehuil maakt dat je weer wat energie hebt om het beter aante kunnen. Bewandel het medische pad en volg ook daarin je gevoel. Als je moederinstinct zegt dat er iets is, dan is dat vaak zo. Oh en hou je kindje lekker bij je. Niet zo belangrijk als geborgenheid als je kleintje zich niet goed voelt!

18. miss84

miss84 Bekend lid

Oct 2, 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe een hele makkelijke baby en als ik dit zo lees mag ik ontzettend blij zijn!
    Ik kan al stressen als ze een half uurtje huilt... kan me voorstellen dat je het soms niet meer ziet zitten.
    Veel sterkte hoop dat je wat hebt aan de tips van de anderen.

19. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Volg je gevoel, kaart het opnieuw aan bij een arts (vraag om medicijnen) en hou je ukkie lekker rechtop bij je in een draagdoek of drager. Pas op met Nutriton, want sommige kinderen krijgen daar juist last van (krampen, pijn bij omhoog komen van de ingedikte voeding).

Heel veel sterkte en veel energie en geduld gewenst!

20. Krullie88

Krullie88 Actief lid

Feb 19, 2012
    150
    0
    0
    Eerste waar ik aan dacht: koemelkallergie. Wellicht kun je haar daar ook eens op laten testen?

Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen en probeer inderdaad eens mensen in te schakelen, dan kun jij je enigzins opladen..

Share This Page