Coaching ervaring

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Piewy, 9 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Lieve allemaal,

Soms kan ik het mezelf allemaal zo moeilijk maken. Irriteer me mateloos aan echt de meest onbenullige dingen, wat dan eens in de zoveel tijd explodeert. Zo dus ook weer gisteren. Super leuke dag gehad. ML is druk aan het klussen om de zolderkamer gereed te maken voor onze zoon. Buurkinderen heerlijk in de tuin aan het spelen. Ik lekker met de benen omhoog boekje lezen. Vlak voor het eten nog even naar de lammetjes kijken en daarna thuis in de tuin. ML duikt meteen in z'n telefoon en ik zit daar met m'n 0.0 biertje. Op dat moment irriteer ik me zo enorm waarom hij meteen weer in z'n telefoon duikt ipv "gezellig" te kletsen en samen van de kinderen te genieten dat ik er emotioneel van wordt (zou dat iets met de zwangerschap te maken hebben) en voor ik het weet rollen de tranen over m'n wangen. Ik ga koken en ML komt binnen om te vragen of hij wat kan doen. Ziet de tranen vraagt wat er aan de hand is. Ik zeg "niets" en voor ik het weet is daar die explosie man boos ik boos eten in de prullenbak.
    Uiteindelijk rond 21.00 uitgepraat en nu is het wel weer ok.

Sorry voor het hele verhaal. Ik moet echt leren mijn irritaties te minderen want ze slaan nergens op. En ik kan ook niet echt goed plaatsen waar ze nou vandaag komen. Dus ik was een beetje aan het struinen en kom dan dingen tegen als mindfulness en coaching enzo. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee. Wat kost zoiets en heeft het je wat opgeleverd?

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik denk toch echt je hormonen ivm je zwangerschap. Ik was mijn derde zwangerschap ook echt niet te harden. Irriteerde me aan alles en iedereen. Het enige wat je kan doen is accepteren zoals het is en geef bij je gezin aan dat je je even niet zo lekker voelt en pak een time out wanneer je deze emoties weer voelt opkomen. Komt echt wel weer goed . Is ook echt niet leuk om je zo te voelen maar het heeft een oorzaak;)

Piewy vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Je hebt verwachtingen maar spreekt deze niet uit. Dat bouwt zich op en dan krijg je een explosie omdat je zwanger bent en minder goed kunt relativeren.
    Dus: niet denken wat je denkt, maar zeggen wat je denkt.

Dat is dan €40 :D

Blijdorp, Piewy en Jessi79 vinden dit leuk.
  4. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    Haha

Tja dat zeggen wat je denkt is best lastig. Ook wel omdat ml zich toch direct aangevallen voelt. Ook al zeg ik erbij dat ik me zo voel. En dat dat dus mijn probleem is.

@Anouk2005 dank je voor je reactie. Voel me dan echt zo'n vreselijk mens niet leuk inderdaad

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Dat laatste is natuurlijk niet helemaal eerlijk en waar. Jij maakt namelijk van jouw probleem zijn probleem dus hebben jullie samen een probleem. Wat niet erg is zolang je er maar samen over praat. Dat hoeven geen uren gesprekken te worden over een telefoon. Maar als hij op zijn telefoon zit en jij wil praten dan kun je gewoon een gesprek beginnen toch? Desnoods vraag je direct of hij zijn telefoon wil wegleggen.

En verder.. tja.. zwanger en zo, dan ben je niet altijd even stabiel in emoties. Ergens moeten jullie dat ook accepteren denk ik, maar pas wel op dat het geen vrijvrief word om de bitch te kunnen uithangen :p

6. Piewy

Piewy Actief lid

13 aug 2015
    310
    118
    43
    @KleineLai nee je hebt helemaal gelijk. Dat is ook wel de reden waarom ik zou willen leren me minder snel te ergeren en dingen los te kunnen laten.

7. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Zwanger en emoties is sowieso een ding dus dat helpt niet. Verder als je wil dat hij zn telefoon weglegt vb zou ik niet zeggen he kan dat ding ff weg maar joh schat ik vind het wel gezellig om ff te kletsen ben je druk of kan je telefoon ook weg? Iets positievere insteek zeg maar

Piewy vindt dit leuk.
  8. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Andere oplossing is met humor.
    Zo heb ik weleens een appje gestuurd om te vragen of we even echt konden kletsen. Hij zat naast me.

Muck en Piewy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina