Mijn vriend en ik hebben gisteren een thuistest gedaan van de fertilityshop. De kleur (=de uitslag) was behoorlijk paars en dat wil dus zeggen dat je minder dan normaal vruchtbaar bent. Dat was dus enorm balen. Er zitten 2 testen in en wij willen zodadelijk de tweede test uitvoeren. Heeft iemand deze thuistest ook al gedaan van jullie?
Nee, helemaal geen ervaring mee. Maar ik ben wel benieuwd welke testen je hebt gedaan...Hoe werkt dat dan? Hoe betrouwbaar is het? Groetjes, Lola2
Ik kan je helaas ook niet verder helpen. Hebben jullie ook al een test via het zh gedaan? Straks ga je je namelijk druk maken terwijl dat misschien helemaal niet hoeft. Ik ben wel benieuwd of je 2e test hetzelfde aangeeft.
Ik moet altijd een beetje lachen bij thuistests (niet lullig bedoeld hoor) maar kan me gewoon niet voorstellen dat je daar een betrouwbaar resultaat mee krijgt. Wel kan je naar aanleiding van die thuistest naar een fert. poli gaan of je huisarts raadplegen. Heel veel succes! Ik hoop voor jullie dat het positiever is dan het nu lijkt. Elmo
Je moet dan blauwe vloeistof bij de sperma doen in zo'n buisje. Vervolgens een uur wachten. Ik weet ook niet of dat nou zo betrouwbaar is hoor. Maar goed. Zit nu op het resultaat van de tweede test te wachten. Toen ik vanmorgen nog naar de eerste keek was ie wel rose dus goed. Maar ja. We zullen het over drie kwartier weten. En ja, ik ben wel zo nuchter dat zo'n test natuurlijk lang niet zo goed is als in het ziekenhuis. Hoop niet dat het zover moet komen om naar zo'n kliniek te moeten. We zien wel!
Resultaat: hetzelfde als de eerste test. Niet helemaal ok dus. Tsja, moet je dat dan geloven of niet? Ik geloof het pas als een arts dat zegt tegen me na een ziekenhuis test.
Wij hebben ook zo'n thuistest gedaan, maar wel toen we ook al een verwijzing hadden voor een zaadtest in het ziekenhuis. Ik wilde me immers niet nodeloos ongerust maken. Uiteindelijk bleek zowel uit de thuistest als de test in het ziekenhuis dat mijn man zeer verminderd vruchtbaar is. Maar ik zou je niet meteen helemaal paniekerig gaan maken. Ten eerste is de zaadkwaliteit wisselend van goed tot minder goed bij de gemiddelde man, afhankelijk van vele factoren. Ik zou zeker een keer langs je huisarts gaan (als je daar nog niet geweest bent) en een officiële zaadtest vragen voordat je jezelf gek gaat lopen maken. Veel succes en laat je ons de afloop weten? Groetjes, Josien
Ja, we zijn nog niet bij de huisarts geweest. We kijken het nog een paar oefenrondes aan en dan gaan we wel naar de HA. Maar als m'n man toch eerder wil gaan dan maken we een afspraak. We maken ons nog niet al te druk hoor! Als dat nodig mocht zijn hebben we daar straks meer dan genoeg tijd voor. Want wat je zegt inderdaad is dat het zaad heel verschillend kan zijn op momenten. En er is er maar 1 goeie nodig natuurlijk. Ha ha! Maar hou jullie op de hoogte als er veranderingen zijn.
Mijn vriend heeft deze test ook gedaan, 2 keer zelfs en het is normaal als het paars kleurt. Je moet, om het resultaat af te lezen, het proefbuisje voor een gloeilamp houden en die kleur moet je vergelijken met de kleurenkaart. Dan kleurt het toch rozig hoor... Ik ben nog maar een maand gestopt met de pil, maar ik merk dat ik er veel te veel mee bezig ben. Het leven is hard voor een vrouw met kinderwens
@Mieke; dat je er nu ff veel mee bezig bent is normaal hoor.Je weet dat je ieder moment zwanger kunt zijn, logisch dat dat spannend is. Alleen om nu al allemaal testen te gaan doen is een beetje vragen om stress. Ik zou je dus ook willen adviseren om niet te veel op dit soort fora te gaan zitten als je nu al het gevoel hebt dat het uit de hand kan lopen.Ook zou ik voorlopig nog geen ovu.testen doen en/of gaan temperaturen. Geniet er nu nog lekker van, zou me pas na een jaar ofzo zorgen gaan maken als het dan nog nie gelukt is.
dag lonnie ik kan je alleen maar aanraden om jezelf niet gek te maken en zo snel mogelijk bij de ha langs te gaan en daar om een test te vragen (als hij of zij het zelf al niet aanbiedt) ... dan heb je tenminste echte zekerheid! mirza
ik heb juist gehoord dat die testen helemaal niet betrouwbaar zijn, ze meten geen hoeveelheid bewegende zaadcellen en ook niet hoeveel % normaal van Vorm is, 2 erg belangrijke factoren om te bepalen of het zaad goed is. verder moet je het zaad als je voor een onderzoek in het zh op lichaamstemp aanleveren en ook daar word het in een stoof bewaard voordat het word onderzocht, dus.... in een buisje doen en een uur laten staan? lijkt mij dan toch enorm afgekoeld en niet meer objectief als test. zowieso heeft zaad zeker 24 tot 48 uur nodig om weer voldoende te produceren voor een goede lozing, als je op een dag 2 keer een test doet kan deze uitslag toch ook niet meer kloppend zijn?( 2 keer een test binnen 24 uur bedoel ik dan) ik zou naar de huisarts gaan als je twijfelt, er zijn trouwens een heleboel mannen die slecht of minder zaad hebben maar dat nooit merken omdat ze hun partner zwanger maken, het schijnt dat bij 25% van de mannen het zaad van mindere kwaliteit is , dus dat het voorkomt dat mensen een nagatieve thuistest hebben en dan idd zwak zaad ook echt in zh als diagnose krijgen is dan ook niet zo verwonderlijk. ik zou die thuistest laten voor wat het is, en bij twijfel een echt onderzoek laten doen, al die onnodige stress is misschien helemaal niet nodig. succes ermee groetjes jose
dag lonnie ik kan je alleen maar aanraden om jezelf niet gek te maken en zo snel mogelijk bij de ha langs te gaan en daar om een test te vragen (als hij of zij het zelf al niet aanbiedt) ... dan heb je tenminste echte zekerheid! mirza
Hallo Lonnie, ik ken die thuistesten niet, maar ik ben van mening dat het geldklopperij is...de fabrikanten maken gewoon misbruik van de onzekerheid van stellen met kinderwens! Als je de gangbare trajecten doorloopt (1st gewoon 1 jaar proberen, dat is standaard), dan kom je daarna vanzelf bij de huisarts terecht dan wel bij de gyn, en dan wordt er vanzelf allerlei onderzoek gedaan, vergoed vanuit je verzekering! Succes met zwanger worden, Eef