ik ben dus al bijna 2 jaar bezig om zwanger te raken. nu valt het mij op dat al mijn vriendinnen zwanger worden. ik ben wel blij voor hen maar tog voel ik zo iets dat zegt " trut nu moet je niet meer bij mij zijn" ofzo iets en daar voel ik mij slecht over want uiteindelijk zijn ze supervoorzichtig met wat ze tegen me zeggen en hopen ze ook dat ik vlug zwanger wordt. heeft hier ook iemand probs mee of ben ik de enige?
ik begrijp ook wat je doormaakt. Is zo een dubbel gevoel hé. Je bent blij voor je vriendin maar liefst zou je zelf zwanger zijn. Mijn beste vriendin is ook zwanger en is heel voorzichtig met mij. Het was onze droom om samen zwanger te zijn en alles samen te beleven. De ene keer wil ik dat ze er ronduit over vertelt en de andere keer heb ik liever dat ze er niks over zegt. En ik ben zo niet want ik wil dat ze gelukkig is en normaal zou ik er alles willen over horen. Ik ben bang voor het moment dat ze bevalt, hoe ga ik reageren? Is pas in december, dus heb nog even tijd en misschien zwanger tegen dan. veel suc6 iedereen, groetjes
Ja denk dat er wel meer meiden in het zelfde schuitje zitten als jouw Vervelend voor je hoor! En begrijpelijk dat je toch je nar voelt als 1 van je vriendinnen wel zo zwanger raakt en jij moet er zoveel moiete voor doen. Weten ze in het ziekenhuis wat het is? Of ben je daar nog nooit geweest?
Heel herkenbaar! Wij gaan nu ronde twaalf in. Sommige vriendinnen weten het ook van ons, en ik heb op dit moment ook steeds minder de behoefte om erover te praten. Wil het als het ware weg stoppen! Ik heb ook iedere keer, als ik ongesteld wordt, steeds meer het gevoel dat het nooit gaat lukken. Vriendinnen geven allemaal aan dat ze zeker weten dat het wel gaat lukken. Ik snap dit wel, maar ik weet ook dat ze dit nergens op kunnen baseren. Op de één of andere manier durf ik ook niet naar het ziekenhuis te gaan. Ben zo bang... Liefs Knollie
ook voor mij heel herkenbaar , wil jullie niet ontmoedigen hoor maar hier heeft het 4 jaar geduurd eer ik zwanger raakte van nummero uno sterkte meiden en hopelijk raken jullie snel zwanger
Oh oh dit topic wil ik niet lezen..... MAar ja he is nue eenmaal de keiharde werkelijkheid. Niet iedereen is snel zwanger. Ik wens julli eveel sterkte en hopelijk mogen jullie binnenkort allemaal genieten van een gezonde zoon of dochter! Sterkte en hou vol!
Hier zitten we bijna aan een jaar bezig zijn (in augustus0. Ik weet dat over het algemeen een jaar duurt.Het is best frusterend als iedereen om je heen naar jou idee makkelijk zwanger raakt. Bij mij in de buurt de een na de ander of in verwachting van de tweede (tja nieuwbouwijk dus dat wil wel). Maar goed aan de andere kant denk ik wie zegt dat het bij hun allemaal zo makkelijk ging (ook al lijkt dat wel zo).
herkenbaar even zien, mijn buuf is weer zwanger na 8 maand, een vriendin is vorige maand al bevallen, op mijn werk (1000 werknemers, instelling) zijn er zo'n 20 zwanger, schoonzus van mijn zusje is zwanger, vriendin van vriendin is zwanger..pff en ik heb na 20 maanden 3 kansen gehad om zwanger te worden.. pco: clomid resistend, spuit gonal...
Hier al 2 jaar onderweg. Kan me wel indenken dat het niet leuk is als andere zwanger raken, maar voor mij gaat het leven door, ik zit nou eenmaal in de leeftijd waarbij vriendinnen, collega;s en nichten zwanger kunnen worden. Het enige wat mij van mijn stuk kan brengen zouden mijn zussen zijn. Bij de ene speelt zwanger nog niet, maar mijn andere zus heeft al een kindje en hij is al 3. theoretish zou het natuurlijk zomaar kunnen. ook onze tijd komt, daar ben ik van overtuigd.
ja ik heb een zeer onregelmatige cyclus ( soms om de 3 maanden 6 maanden en ook al eens een jaar geen eiersprong gekregen) heb eerst clomid gebruikt ( niet gelukt) en nu heb ik een pompje.
Tja, ik kan hier ook niet tegen, dan denk ik waarom zij wel en wij niet...zo oneerlijk...maar dames houdt moed! Ook wij krijgen vast en zeker allemaal een beebje, en het duurt wat langer omdat het nu eenmaal langer duurt om supermooie baby's te maken...
Heel herkenbaar! Erg lullig als je van die verhalen hoort van "wij nemen een baby" of "eerste ronde raak!". Maar wat kan je eraan doen? Het frustreert mij ook, vooral als je steeds vragen krijgt wanneer wij nou eens een keer..... Maar zoals Stienke zegt, de mooiste baby's hebben wat meer tijd nodig... Sterkte!
Hier is de frustratie ook wel eens groot als iemand weer roept: eerst ronde en zwanger! Ik gun het die meiden van harte, maar soms is het wel moeilijk...
Ow ja..herkenbaar dit! Sinds het twee weken geleden mis is gegaan is het net of ik overal zwangere vrouwen zie (tuurlijk is dat niet zo...) Afgelopen weekend ook het bericht dat er bij vrienden van ons het tweede kindje komt....Toe baalde ik toch wel effe heel erg Susi
heel herkenbaar helaas, een vriendin is zwanger,ze had een hele onregelmatige cyclus iedere keer,maar toch zwanger na 4-5 rondes.tuurlijk ben ik ook erg blij voor haar en weet ik dat het zeer gewenst is! de vrouw van een collega is ook zwanger.augustus hebben we n trouwfeest waar 5 zwangeren vrouwen zullen zijn,zie er wel een beetje tegenop want met verjaardagen bv ook praten ze over de zwangerschap en kinderkamers ed.ze weten niet dat wij ook bezig zijn. ik ben vry regelmatig ,bijna n jaar bezig en niks hoor ik probeer wel positief te blijven maar op momenten dat je hoort dat iemand zwanger is doet t toch wel even zeer!
heel herkenbaar jullie verhalen , nou ben ik nog geen 2 jaar bezig hoor (bijna 1 jaar ) ...zo had ik ook een collega die ging stoppen met de pil waarop ik doodleuk reageerde : goh wat leuk maar houd er rekening mee dat het lang kan gaan duren met het oog op ontpillen en zo ....ze was nog niet een maand gestopt en ze is zwanger ... au dat deed pijn . nou had ik uberhaupt verwacht dat ik als eerste zwanger zou zijn op mijn werk ....maar nu zijn er een hoop collega's zwanger en ik nog niet ..... maar goed mijn tijd komt nog wel..... L.sybje