Anticonceptie na bevalling

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door limili, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Hallo,

Ik maak me een beetje ongerust. Afgelopen maandag gestart met de pil (cerazette) ofzo die je ook bij het geven van borstvoeding mag gebruiken. Ik ben na bevalling den keer ongesteld geweest en een keer een paar dagen wat druppels bloed. Omdat ik niet wist wanneer mijn menstruatie zou komen ben ik maandag gestart. Ik was in de veronderstelling dat het vijf dagen duurde voordat deze betrouwbaar was maar las vanochtend tot mijn verbazing zeven en we hebben dus op dag vijf (zaterdag) onveilige s*x gehad. Aangezien ik geen stopweek mag inlassen weet ik dus niet of het misschien fout is gegaan. Het rare is sinds ik mij zorgen maak heb ik ook menstruatieachtige buikpijn en denk gelijk oh nee straks de innesteling en dan helpt de MP ook niet meer. Hoe kom ik erachter of het mis is gegaan (zit nog niet echt op een tweede te wachten) en hoe kan ik mijn zorgen hierom een beetje minderen.

Alvast bedankt.

2. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Volgens mij kan je nog een morning afterpil slikken. Maar dan zou je even moeten google tot hoeveel uur na de daad dit nog kan.

verder zou ik t veilig doen tot de eerste menstruatie na de eerste pil maand. Zeker omdat je niet met zekerheid kan zeggen dat je menstruatie ook echt een menstruatie was.

3. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Ff gegooled

ing-after pil moet zo snel mogelijk ingenomen worden, maar in elk geval binnen 72 uur na de onveilige/onbeschermde seks. Hoe eerder je 'm inneemt, hoe beter: neem je binnen 24 uur na de seks de morning-afterpil in, dan is hij in 95% van de gevallen afdoende. Neem je 'm binnen 48 uur in, dan is hij nog in 85% van de gevallen afdoende. Neem je de morning-after pil tussen 48 en 72 uur na de onbeschermde seks in, dan is hij nog voor 58% betrouwbaar. De betrouwbaarheid neemt dus snel af! Wees er daarom snel bij en wacht op zaterdag niet tot het weekend voorbij is met naar de apotheek of drogist te gaan.

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Mag je wel een map gebruiken als je bv geeft?

5. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Ow das een goeie ja. Ik zou de HA even bellen als ik jou was.

Deel Deze Pagina