Ik heb sinds 28 augustus mn laatste ongi gehad. Nu ben ik 7 nov naar de ha geweest omdat de ongi uitblijft en testen ook nega zijn. Ik heb toen een week orgametril voorgeschreven gekregen om hem op te wekken. Woe de 14e de laatstse gehad, maar nog geen ongi. We heb ik sinds vrijdag hele gevoelige borsten (doen gewoon pijn). Wat moet ik nu? En wie heeft er ervaring met orgametril als ongi opwekker
nynke 56 dagen overtijd?ik zou verder onderzoek laten doen door de huisarts lijkt me niet gezond,op zijn minst kunnen ze even een inwendige echo doen.heeft ie je niet doorgestuurd voor een bloedtest dan?
Vervelend voor je! Ik weet hoe het voelt... Ik was vanaf februari niet meer ongesteld geweest, ik kreeg in oktober een hormoonkuur en werd daarna ongesteld. Maar helaas hierna niet meer "vanzelf". Het kan zijn dat je lichaam een lange tijd nodig heeft om alles zelf weer op gang te laten komen. Ik wil je niet ongerust maken hoor! Iedereen is anders. De huisarts zei mij dat het kwam omdat ik 7 jaar de pil slikte en m'n lichaam nu weer uit moet gaan zoeken hoe die het zelf moet doen. Maar omdat het zo lang duurt word het wel op gang geholpen.
Nee, ben nog niet zwanger. Moet wel zeggen dat ik voordat ik die pil ben gaan slikken ik voor het laatst getest heb. Heb vandaag de ha nog maar eens gebeld en hij zegt dat ik binnen 1,5 week ongi moet worden. zoniet dan maar weer terug.
uuuuhhhhmmmm orgametril als ongi opwekker? orgametril zorgt er juist voor dat je niet ongesteld word! ik werk in de zorg en heb daar ook cliënten die orgametril gebruiken en die moeten juist niet ongesteld worden dus snap niet zo goed hoe het dan je menstruatie op kan wekken. Diana
Meer over Orgametril tabletten De werkzame stof van Orgametril tabletten is lynestrenol, een hormoon dat behoort tot de groep van progesteron-achtige stoffen. De effecten van deze stoffen lijken in een aantal opzichten op die van het natuurlijke hormoon progesteron. Bij gezonde vrouwen in de vruchtbare leeftijd wordt progesteron iedere maand in de tweede helft van de cyclus door de eierstokken gemaakt. Progesteron speelt onder andere een rol bij het maandelijkse loslaten van het baarmoederslijmvlies en de daaropvolgende menstruatie. Lynestrenol heeft een sterke invloed op het baarmoederslijmvlies en kan daardoor worden toegepast bij de behandeling van stoornissen van de menstruatiecyclus. In veel gevallen kan de cyclus weer normaal worden door Orgametril gedurende een aantal dagen per maand in te nemen. Enkele dagen na het beëindigen van een kuur met Orgametril zal het baarmoederslijmvlies loslaten. Dit gaat (nèt als bij een gewone menstruatie) gepaard met een bloeding. Bij ononderbroken toediening (dus zonder een maandelijkse tablet-vrije periode) worden zowel de eisprong (ovulatie) als de menstruatie onderdrukt. Ook is het mogelijk om (als dat gewenst is) de menstruatie enkele dagen of weken uit te stellen. Bij vrouwen met overgangsklachten die met estrogeen worden behandeld, voorkomt Orgametril dat het baarmoederslijmvlies te sterk wordt gestimuleerd. Ook bij aandoeningen van het baarmoederslijmvlies, zoals endometriose of kanker, kan Orgametril worden toegepast. Tenslotte, bij patiënten met het premenstruele syndroom kan Orgametril een gunstig effect hebben op deze maandelijks terugkerende klachten.
Ze zegt sorry omdat ze 2x hetzelfde bericht heeft gepost, en dan heeft ze gewoon de 2e lap tektst vervangen door 'dubbel,sorry'. Heb verder geen ervaring met orgametril, sorry meid! Hoop wel dat je snel ongesteld word!
Vandaag eindelijk de verlossing. Ik ben ongi. Op naar de volgende ronde. Hoe mopet ik nu mn cyclus uitrekenen.