Sinds een ruime maand maak ik bij een kennis schoon, gewoon om wat bij te verdienen, en omdat ik weet dat zijzelf erg druk is. Zo helpen er elkaar. Maar, nu ik sinds een paar dagen weet dat ik zwanger ben en kwaaltjes beginnen te komen, vind ik t best moeilijk. Heb vanmorgen mijn eigenhuis drrld schoongemaakt en ben kapot, de gedachten dat ik haar huis moet doen , di echt 2x zo groot is, word al moe van de gedachten, en dan heb ik nog geen last van overgeven, iets wat miss nog wel komt. Kortom dilemma, wat is verstandig, kijk ik t aan ? Of ga ik voor zelfbescherming?
tja het is geen vaste baan en je vriendin is erg druk maar niet ziek of zo toch? dan zou ik voor nu even voor mezelf kiezen, als je je dan later wat beter voelt na een maand of 3 dan zou ik het nog eens proberen. gefeliciteerd
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kijk even aan hoe je je voelt zou ik zeggen, neem je rust en bepaal dan.
Ik weet niet of je het al aandurft (en wil) om in dit prille stadium (gefeliciteerd trouwens!) het al aan je vriendin te vertellen. Indien je dit wel wil, zal ze waarschijnlijk wel begrip hebben voor de situatie. Zo niet, dan kan ik je alleen maar aanraden om goed naar jezelf te luisteren.
Gefeliciteerd! Als je het nu al wilt vertellen kan je dat natuurlijk doen. Het is natuurlijk een risico, stel dat het over 4 weken weer beter gaat en je kennis heeft iemand anders gevonden dan ben je je extraatje kwijt. Maar goed als dat niet erg is, zou ik zeker open kaart spelen.
Miss. Handig ter toevoeging, mijn gezondheid is al miet helemaal top, zit langdurig in ziektewet, en in therapy om e.a te verwerken zeg maar, eigenlijk hafden we gewoon niet vereacht dat t zo snel raak zou zijn, want deze combi is niet ideaal, maar goed, wel gewenst, dus we maken er t beste van. T id al een mooi wonder dat t ond gegunt is zeg maar. Zucht vind t zo lastig.
' Tja wat wil je daar nu voor zinnig antwoord op krijgen dan? Ik vind het fout dat je uberhaupt werkt naast een uitkering...of beter gezegd misschien wel geen recht hebt op een uitkering....zwanger of niet
wie weet kan ze in deze kuttijd niet meer rondkomen van het schlemiele bedag van een uitkering. Daarnaast mag je gewoon werken naast een uitkering mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Jij weet niet of zij daaraan voldoet, dus eerder dan dat je dat weet moet je geen conclusies trekken.
Dankje,develschase. Ik mankeer ook niets aan mijn handen. Heb n hersenbloeding gehaf en wilde proberen weer dmv structuur en verantwoording t arbeidsproced weer te wennen. Blijkbaar licht dat gevoelig bij sommige..... Ik ben gewoon blij dat na deze zware tijd (3jr revalideren) mij dit wonder gegunt is.
ach ja, als je na zoiets probeert om weer een beetje zelf wat te proberen en zelf proberen te reintegreren zonder alle kosten van een maatschappelijk werker en reintergratiekosten, wordt je dat meteen negatief belast tegenwoordig. En waarom? Omdat mensen schijnheilig zijn, die mensen doen namelijk altijd alles met bon, doen noot een zwart klusje om wat bij te verdienen en vertellen alles wat ze doen aan de belastingdienst. Maak je niet druk hoor, mensen moeten eens ophouden met te oordelen over situatie waar ze het hele proces niet eens van weten.
Je mag niet bij verdienen, bij geen enkele uitkering. Of het nou een kuttijd is of niet, zwart werken is nou eenmaal niet toegestaan. Als je kunt zwart werken kun je ook reinteregreren in het arbeidsproces
pfff......ze verdient echt geen honderden euro`s bij hoor met een schoonmaakbaantje.....stel je niet zo aan, denk dat je een beetje doordraaft in je eerlijkheid. En je mag trouwens iets bijverdienen naast een uitkering. Ik vind het al heel wat dat je schoonmaakwerk ziet zitten, als ik het verhaal zo lees. Mijn mening? ik zou het nog even aankijken. Je bent nog heel erg in het begin van je zwangerschap en gelukkig nog nergens last van. Misschien mag je het werk wat meer verdelen zodat je af en toe wat rust kunt nemen tussendoor?
@ TS Ik zou het gewoon even aan kijken als jij denkt dat je het aan kan doen. Denk je dat je het niet aan kan niet doen. Succes en gefeliciteerd dat je ondanks je hersenbloeding een mooi wondertje mag krijgen geniet ervan!
Piri Piri lees mijn onderschrift. SMILE AT THOSE WHO JUDGE YOU...Alle onderwerpen die jij begint worden uiteindelijk een wisselwerking van commentaar van anderen heen en weer...Ik heb ze gelezen en vaak gedacht ik ga er iets van zeggen maar dacht laat maar gaan.... Geniet, doe wat jij wilt doen dame, vind het knap van je dat je zo ver bent gekomen, en laat die andere maar zeggen wat ze willen en apprecieer de adviezen die je krijgt. Gezien je herstel en het feit dat een zwangerschap veel vergt, en indien je het geld niet nodig heb, zou ik inderdaad er mee stoppen. Na 3 maanden krijg je meestal meer energie..misschien kan je het dan weer oppakken. Veel plezier en succes met je zwangerschap en je herstel.
Ja, zolang de uwv artsen zelfs nog roepen dat ik t rustig aan moet doen start ik nog geen werk. Ik vind t voor n werkgever ook vervelend om als probeersel weer te gaan werken, wat als ik t niet red, is zo'n baas ook blij met n dooie mus. Zolang ik druk met revalideren ben en ik me net red, vind ik t prima. Ik zal niet oordelen over anderen, maar heb wel degelijk mensen met minder in ziektewet gezien, dan denk ik dat ik t nog netjes doe. hoe doen bijstand moeders dat dan ? Mag dat dan wel ?
Dit is niet waar. Mijn moeder is 100% afgekeurd. Zij mag wel degelijk een klein bedragje op jaarbasis bijverdienen. Zij heeft dit wit en eerlijk gemeld gedaan. Ook van te voren gecheckt bij de uitkerende instantie. Even zwart buiten beschouwing te laten, maar waar hebben we het nou over, een paar uurtjes in de schoonmaak bij een vriendin. Piri gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet lekker van je wondertje! Ik zou het nog even aankijken en gaat het echt niet dan of met het werk stoppen of je vriendin inlichten. Succes!
Iedereen is hier volgens mij echt roomser dan de paus! Als iemand al 10 jaar een uitkering trekt waar eigenlijk niks mee mis is heb je echt een verkeerde aan mij! Dan ben ik ook keihard in mijn oordeel maar jeetje, dit is zo minimaal en ik snap het ook zeker! Ik zou het gewoon eerlijk vertellen en misschien kan je even een paar weken stoppen of vervanging voor haar vinden. Succes!