Bang voor konijnen

Discussie in 'De lounge' gestart door Muisje1992, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Ik hoop dat jullie een beetje kunnen helpen, tips ofzo.

Ik moet op mijn werk ook werken met konijnen, ze moeten tam gemaakt worden etc. Ook eten geven hoort erbij, maar ik vind het eigenlijk heel eng om die voerbak eruit te halen, als ik zie wat ze dan doen. Sommige rennen dan gelijk naar mijn hand en dan gaat mn hart al tekeer. Dat is niet bij alle zo hoor daar durf ik het wel erin te zetten want die blijven zitten.

En dan komt het oppakken, vanmorgen moest ik ze dus kammen, ik stond een kwartier te trutten omdat ik het gewoon niet durfde.
    Ik ben 1 keer gebeten door mijn konijn toen ik 12 was, en nou ben ik gewoon bang om gebeten te worden;).. Wie kan mij helpen

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Misschien een domme vraag hoor, maar als je weet dat je zó bang bent voor konijnen, waarom werk je dan wel met die dieren?

En wat je eraan kunt doen, niet veel denk ik.
    Wat je nu doet zou dan al een goede training zijn, om over je angst heen te komen.

3. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Die beestjes moeten toch ook eten. Zoveel werken er daar niet en ze waren allemaal bezig. Iemand moet het doen. ;)

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja ik weet toch niet wat voor werk je doet?
    Ik bedoel, ik vind muizen ook niet zo'n geweldige dieren, dus lijkt het me ook niet logisch dat ik ooit op een kinderboerderij ga werken bijvoorbeeld.

5. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Nee ik snap je wel hoor ;) Het staat er ook iets harder dan dat ik bedoelde :)

6. Jel

Jel Niet meer actief

Wij hebben 3 konijnen thuis en een enkele keer willen ze inderdaad weleens bijten uit enthousiasme, omdat ze altijd helemaal 'gek' worden als ze merken dat ze eten van me krijgen. Soms grommen ze er ook weleens bij. Vooral eentje doet dat heel erg. Ik zoek meestal uit wanneer het juiste moment daar is, en pak dan gauw het bakje weg.

Maar wat je zou kunnen doen is het konijn die dat het ergste doet vastpakken en er een beetje op drukken zodat het konijn zich niet kan verweren en dan het bakje weg pakken. Maar ik kan je vertellen dat het bijten van konijnen geen pijn doet. Vind ik tenminste niet. Die van ons bijt niet door of zo.

Succes.

7. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Echt niet? Toen ik dus gebeten werd vond ik het pijnlijk, maar toen was ik ook jong;) En misschien is het wel goed als ik een keer gebeten word, dan weet ik hoe het voelt. Bedankt voor de tip!

8. Jel

Jel Niet meer actief

Nee ik vind het geen pijn doen, maar weet ook niet of alle konijnen hetzelfde zijn wat dat betreft.

9. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Bijten niet pijn doen? Hihi.

Wij hebben thuis een heel lief, schattig konijntje die ons niet zal bijten (van vreemden moet ze niets hebben). Maar ik heb me een paar keer vergist met handcrème. Daar is ze dol op! :D. Dus toen ik een keer mijn hand voor haar snuit hield, beet ze keihard in mijn vinger. Nou, dat deed echt gruwelijk zeer (en ik ben geen watje).

Inderdaad, als je het bakje wil pakken, het konijntje gewoon iets naar beneden drukken met je hand. Dan kan ie je niet pakken ;).

Succes!

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De beet van een konijn kan echt wel pijn doen hoor! Dat kan even flink zeer doen, maar het is ook wel weer zo over. Ik snap best dat je er bang voor kunt zijn. Een konijn met hoknijd kan behoorlijk agressief zijn hoor!

Ik denk dat je de konijnen een beetje moet leren kennen. Zoals je zelf al zegt, sommige blijven gewoon zitten. Dat weet je dus al. Je zult ook merken dat er konijnezijn die heel enthousiast aankomen, maar verder niks doen. Daar hoef je dan dus ook niet meer bang voor te zijn.
    Konijnen die wel aanvallen, zou je (als het hok groot genoeg is) aan de andere kant van het hok even iets lekkers kunnen geven, zodat jij rustig het hok kunt openen om het bakje te vullen.

Als jet hok zo klein is dat dat niet gaat, omdat ze dan bij het openen van het hok bang worden dat je hun eten afpakt, tja.... Dan zou ik eerst eens voor fatsoenlijke huisvesting zorgen denk ik. Meestal geldt voor konijnen die dreigen of bijten dat ze in een te klein hok zitten. Geef ze eens ongelijk ;)

11. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

15 aug 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Dankje wel :) Kan je aan konijnen ook zien of ze het wel prima vinden of juist helemaal niet? Zoals bij honden bijv. dat de oren etc veranderen?

En net als je zegt, ik moet ze leren kennen. Ik weet niet hoe ze doen, dus ik weet niet wat ik kan verwachten. Ik denk dat het ook daar aan ligt.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Van hangoren weet ik het niet zo goed. Ik heb konijnen met goede oren ;) :D Normaal staan de oren gewoon omhoog. Als ze nieuwsgierig of enthousiast zijn, staan de oren omhoog en een beetje naar voren. Oren op de rug kan betekenen dat ze gewoon rustig zijn, maar ook angst / agressie. Het verschil tussen rust en angst zul je dus een beetje moeten zien aan de rest van het lijf.

Deel Deze Pagina