Herstellen na de bevalling..

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door VSM Suzanne, 16 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Stel dat er een soort herstelkuurtje op natuurlijke basis (denk aan 3 maal daags 1 tablet gedurende

  1. Nee, ik rust gewoon goed uit

  2. Ja, als er een oppepkuurtje was zou ik het nemen/had ik het genomen

  3. Nee, ik doe/neem wat anders namelijk.. (graag toelichten..)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. VSM Suzanne

    6 okt 2006
    11
    0
    0
    Er wordt wel eens gezegd dat je een bevalling kunt vergelijken met het lopen van een marathon.
    Moeder en kind zetten een topprestatie neer die niet onderschat moet worden. Beide dienen dan ook na de bevalling tijd te nemen voor herstel. Als kersverse moeder kan je last hebben van verschillende ongemakken na de bevalling zoals een beurs of gekneusd gevoel in je bekkenbodem, hechtingen, spierpijn, aambeien, vermoeidheid en bovendien spelen je emoties op onder invloed van alle hormonen.
    Uiteraard wil je je snel weer snel fit voelen en volop van je kindje genieten.

    Stel dat er een soort herstelkuurtje op natuurlijke basis (denk aan 3 maal daags 1 tablet gedurende 2 tot 3 weken) zou zijn wat al deze ongemakken te lijf gaat en je helpt om er weer snel bovenop te komen, zou je dit dan gaan gebruiken?

    Graag zouden we vanuit VSM jullie mening hierover willen weten..

    Met vriendelijke groet,

    Suzanne Meenink
    VSM bv
     
  2. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ow ik zou dat herstelkuurtje zeker nemen! Ik denk dat extra energie na zo'n heftige periode zeker niet verkeerd zou zijn.
    Ben wel van mening dat het niet alle ongemakken, pijntjes en 'levenloosheid' weg zou moeten nemen, maar gewoon puur ter ondersteuning zou moeten dienen. Want zeg nou eerlijk... rusten (slapen) van 1 tot 3 is echt heerlijk! :)
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Misschien wel, maar natuurlijk alleen als het veilig is met borstvoeding.

    groetjes suus
     
  4. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    Ja, zou ik zeker doen!
     
  5. Esthertje

    Esthertje Fanatiek lid

    6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Nee ik zou het niet doen,ik denk dat je juist teveel gaat doen als je je goed voelt en dat lijkt mij ook niet goed voor je lichaam.
     
  6. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hihihi, ik zou er een flinke korrel zout bij nemen... ;)
     
  7. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Ik zou het ook niet doen maar dat komt omdat ik een hele makkelijke bevalling heb gehad ik heb de kraam periode ook niet in bed gelegen maar gewoon lekker beneden gezeten en mijn ding gedaan ik voelde me namelijk heel goed... maar ja ik weet niet hoe ik zou reageren als ik een slechte bevalling heb gehad....
     
  8. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    jaaaa dat zou ik zeker nemen.
    na de geboorte van ons eerste kindje ben ik echt een week lang zo verschrikkelijk moe geweest.
    en heeft het zeker een maand geduurt voordat ik me weer fit voelde. het ontzwangeren heeft nog zeker een jaar geduurd.

    we willen graag een 2e, maar ik vraag me nu al af hoe ik dat allemaal moet gaan doen dan de 1e tijd.

    dan kan ik niet meer de hele dag op bed blijven liggen...

    als er een oppep kuurtje zou zijn... graag!
     
  9. zonnestraal

    zonnestraal Niet meer actief

    Ja, ik zou zeker een oppepkuurtje kunnen gebruiken. Ik moet volgende week weer naar mijn werk en ik ben nog steeds niet fit!

    Geen idee hoe ik het allemaal gedaan moet krijgen hoor!
     
  10. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    nee ik zou er niet aan beginnen.
    al die pilletjes en vitamientjes.....
    geloof er allemaal niet zo in.
     
  11. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    nee hoor ik rust wel uit! ik was nu ook zo hersteld naar 1 week ging ik al lekker elke dag wandelen. en als het nog niet zo lekker gaat dan maar gewoon rusten, anders kunnen we overal wel medicijnen voor gaan nemen.
     
  12. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    Nee zou ik niet nemen.

    Wat er al eerder is geschreven, je houdt je lichaam dan een beetje voor de gek. Op een natuurlijke manier herstellen lijkt me veiliger voor je lichaam.
     
  13. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Alléén als ik zeker weet dat t n 100% betrouwbaar en veilig middel is. En goed getest.
     
  14. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Hangt ervan af wat het middel precies doet/wat erin zit. Heb nu gewoon vitamientjes genomen en heb Arnica geslikt.
     
  15. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ja.. ik weet niet hoe anderen zitten maar ik heb geen tijd om het weken rustig aan te doen. na 10 dagen was het echt gewoon weer life as asual alleen nu met een extra baby. Dus alles wat me helpt pak ik met beide handen aan.
     
  16. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Nee ik zou het niet doen. Rust nemen en je lichaam zelf laten herstellen is denk ik het beste.
     
  17. Suusje76

    Suusje76 Bekend lid

    8 apr 2006
    723
    0
    0
    Rust nemen en niet meer en niet minder. De natuur het werk laten doen.
    Voor alle lichamelijke ongemakken die ik nu nog heb, ga ik twee keer per week naar fysiotherapie en dat helpt.
     
  18. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    hangt er vanaf wat erin zit... ik heb nu na de bevalling multievitamines e.d. geslikt
    en of het uberhaupt werkt.... een middeltje dat alle ongemakken verhelpt daar zouden jullie miljonair mee worden :D
     
  19. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik zou het zeker doen als het verantwoord is dus 100% veilig. dan zou ik er niet eens over twijfelen maar dus meteen aanschaffe
     
  20. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik heb ook op nee gestemd
    ik heb een hele zware bevalling gehad en had echt het gevoel dat ik er nooit meer boven op zou komen ik denk dat als er zon pilletje bestond en ik die had genomen dat ik de klap veel later alsnog had gehad!
     

Deel Deze Pagina