Organiseren vriendenweekendje weg, maaltijden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door JustNice, 4 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Oké, over de accommodatie heb ik al eerder een topic over geopend. Daar zijn we helemaal uit gekomen.
    Iedereen maakt gebruik van de faciliteiten van het huis, dus we hebben het totaal gedeeld door het aantal personen.

    Hoop dat jullie mij (en mijn vriendinnen) kunnen helpen want voor ons is dit helemaal nieuw.

    Het weekendje weg is van vrijdagmiddag tot maandagochtend.

    De hoofdvraag is nu qua eten bijvoorbeeld. Er zullen boodschappen gehaald moeten worden voor het ontbijt, de lunch en misschien ook wel een keer gezellig avondeten koken. Want uit eten staat misschien ook op de planning, of patatjes halen.
    Iets lekkers voor bij de borrel, of snacks voor de kinderen.
    Wat reken je per persoon? Per maaltijd?

    Of moeten we het anders plannen, zoals dat ieder gezin een maaltijd op zich neemt?

    Ieder voor zich is ook zo raar, daar gaat de keuze in iedere geval niet naartoe. dan staan er straks 4potten en 4 pakken hagelslag op tafel.
     
  2. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zou gewoon een geldpot doen. Iedereen doet hetzelfde bedrag erin.
    Daar haal je boodschappen van. En als je tekort komt, vullen jullie weer gezamenlijk de pot aan.
    Ook handig met uit eten/afhalen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  3. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Allemaal geld in een pot. Hier doe je boodschappen mee. Is t op dan allemaal even bijleggen.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Daar gaat onze voorkeur ook naar uit.
    Potten daar zijn wij wel bekend mee, als het om een avondje stappen gaat met de volwassen.
    Maar nu een weekendje weg, wat spreek je dan af per persoon als bedrag.
    Kinderen ander tarief?

    1 gezin heeft 3 kinderen, en een ander gezin heeft 1 kind.

    Wij hebben geen zin om tijd te gaan besteden aan het vinden van een supermarkt nog tijdens het weekend. Dus er zal genoeg ingeslagen moeten worden zoals afbak broodjes, versnaperingen en drinken enzo.
     
  5. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Wij doen ook het potidee, alleen de laatste jaren een tikje moderner.
    Een van de vrienden heeft een app waarin je precies kunt bij houden wie wat betaald heeft en dan aan het eind aangeeft wie nog hoeveel aan wie moet betalen. Superhandig!
     
  6. JustNice

    JustNice Bekend lid

    3 jul 2008
    886
    122
    43
    Zuid Holland
    Ja die app zag ik ook voorbij komen.
    Jullie hebben daar dus goede ervaringen mee
     
  7. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Ja hoor!
    Wij laten bij aankomst de mannen boodschappen doen (zo heeft ook elk gezin inspraak) en dat gaat eigenlijk altijd prima.
    Verder niet te moeilijk doen over wat je uiteindelijk eet enzo, komt alleen gedoe van. Als je thuis bent kun je weer lekker je eigen ding doen.
     
  8. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Wij doen gewoon van tevoren boodschappen (of in ieder geval 1 of 2 personen van de groep) en delen het door het aantal personen. Toen we ooit met kinderen gingen (toen het er nog maar 3 ofzo waren i.p.v. bijna 14 die het er nu zijn ;) ) keken we gewoon een beetje naar leeftijd van de kinderen, en of ze met de pot mee aten. Mijn kinderen rekende ik bijvoorbeeld vanaf 1 a 2 jaar voor vol mee. Eind van het weekend was er 1 persoon die alles had betaald en dan deelden we het bedrag dus door x, kreeg iedereen een appje met wat je moest betalen.
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Wij doen wel iedere avond 1 stel eten laten verzorgen (vantevoren recept bedenken, boodschappen halen en dan daar ook koken), maar dan verzamelen we wel de bonnetjes en delen we dat per gezin.
     
  10. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Als we met een bevriend stel gaan, dan regelt een stel alle boodschappen en wordt die rekening gedeeld.
    Als we met meerdere gezinnen gaan, dan nemen we allemaal wat boodschappen mee, als in, iedereen voldoende voor ontbijt en lunch voor zijn gezin, maar alles wordt gedeeld bij het eten. Iedereen zelf drinken en borrelhapjes. Zo heeft iedereen dingen die hij/zij lekker vind/zijn eigen vreemde dieet gewoonten. Het avondeten stemmen we af, vaak 1 avond BBQ of pannenkoeken (deze boodschappen worden door 1 een de gezin gedaan en gedeeld), andere avond uit eten.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wat AvdY ook al schrijft: Wij nemen als we met m'n schoonfamilie gaan (2 volwassen 1 kind - oma en groot oma en wijzelf; 2 volwassen 2 grotere kinderen) ; allemaal wat mee voor het ontbijt, wc papier, schoonmaakspullen, fruit wat we nog hebben liggen...
    Dat zetten we dan wél in de app. Om te voorkomen dat we 3 potten pindakaas bij hebben en m'n schoonzus en schoonmoeder allebei wc-verfrisser en reinigingsdoekjes etc. Op het laatst gaat weer terug naar diegene waar het van was en de rest wordt een beetje verdeeld. Ook dingen als poedersuiker en stroop bijvoorbeeld nemen we mee als we plannen om pannekoeken te eten. Of een potje zout, fles mayo etc. Dingen waar je normaal thuis ook maar een beetje van gebruikt, maar die je anders wel mist en veel te duur weer aanschaft op een park ofzo.

    Verder worden bonnetjes bewaard en het bedrag gedeeld.
     
  12. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ja, ik zou voor kinderen zeker een ander tarief rekenen, maar dat hangt ook af van de leeftijden. Pubers zou ik voor hetzelfde bedrag rekenen, kinderen van 4 t/m 12 voor de helft en kinderen t/m 3 jaar niet meerekenen. Ofzoiets.

    Bijvoorbeeld volwassenen en pubers leggen (in eerste instantie) 25 euro pp in en kinderen 12,50 pp. Zodra de pot leeg is, kan iedereen weer bijvullen.
     
  13. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik zou gewoon een vast persoon per volwassenen stellen en de helft daarvan voor de kinderen. Voor een lang weekend (er rekening mee houdende dat je ook nog een keer buiten de deur gaat borrelen en/of eten) zou ik stellen 150 euro per volwassen en 75 euro per kind in de pot. Voor avond eten als je dat daar wilt doen zou ik iedereen een gourmetstel of bakplaat mee laten nemen en bij de slager kant en klare gourmetpakketten bestellen obv het aantal personen. Gezellig maar toch makkelijl.

    Edit. Wij gaan 2x per jaar met meerdere gezinnen een lang weekend of midweek weg in 1 groot huis of 2 centerparcs huisjes (maar dan doen we alle maaltijden en borrelen en spelletjes in de avond in 1 van die 2 huisjes). Daarvoor bestellen we alle boodschappen altijd bij AH en laten die de ochtend van vertrek bezorgen. dan is het alleen nog een kwestie van thuis de kratten inladen en op plaats van bestemming uitladen/uitpakken. Scheelt echt heel veel tijd en moeite en we hebben er een appart email account voor waar elk gezin mee in kan loggen en de dingen die ze echt lekker vinden voor ontbijt of lunch of borrel of qua drinken / drank aanvullen op de boodschappenlijst.
     
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Wij maken altijd een pot en rekenen p.p. vanaf kinderen van 2 jaar. De boodschappen bestellen we altijd online en halen we af bij een super in de buurt van de accomodatie.
    Qua eten tijdens ons vriendenweekend doen we altijd 1 avond soep met brood, 1 avond uit en 1 avond patatjes halen of gourmet.
    Dus gewoon alle boodschappen online in je mand gooien en dan zien waar je op uitkomt p.p.
     
    Ienemine vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.254
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou gewoon een pot doen. Alles op een grote hoop werkt hier altijd prima.
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.950
    15.254
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je kunt boodschappen van tevoren al doen en op de reguliere parken hebben ze doorgaans gewoon een supermarkt met een redelijk ruim assortiment en kan je gemakkelijk alles erbij kopen wat je mist,
     
    DQueen vindt dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Pot is wel zo handig, doen wij ook met ons familie weekendje. Wat iemand extra wil kopen zoals souvenirs zelf betalen. Nu sparen wij het hele jaar al voor die pot maar onze dochter is bijvoorbeeld de helft wat wij doen. Ik beheer de pot en al het geld staat bij mij op de rekening.

    Wij gaan regelmatig een weekendje naar een park. meestal eten wij dag 1 gourmet ( zelf een stel meenemen scheelt geld) 2de dag uit eten en dan de zondag naar de snackbar. Zelf koken doen wij niet aan :p behalve gourmetten dan.

    En ga absoluut niet naar het parkwinkeltje, dan ben je zo het dubbele kwijt. Even een ah in de buurt zoeken.
     
  18. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Bootschappen laten bezorgen is een goed idee! Maar ben je niet bang dat de boel bederft tijdens de rit? of koop je verse producten zoals vleeswaren daar?
     
    DQueen vindt dit leuk.
  19. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Wij halen altijd af bij de dichtbijzijndse jumbo of AH
     
  20. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.830
    1.677
    113
    Vrouw
    Per gezin/stel betalen we altijd een x-bedrag, waarvan het huisje, activiteit en boodschappen van worden gedaan. Ieder jr regelt een ander het weekend weg, die dus ook voor de boodschappen zorgt.

    Leuke tip voor het eten:
    Afgelopen jaar hadden we een mexicaanse maaltijd. Wraps, gehakt prutje, salade, tortilla-chips, guacemole, enz enz. Iedereen kon aan tafel zn eigen wrap samenstellen. Heel erg lekker!

    Meestal bestellen we de boodschappen en nemen het mee.
    Als we lang id auto zitten, halen we de gekoelde spullen ter plekke.
     

Deel Deze Pagina