Organiseren vriendenweekendje weg, maaltijden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door JustNice, 4 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.725
    113
    Stom he ik bestel al jaren online bij de ah maar bij een vakantie park nog nooit aan gedacht om dit te doen :p

sidmick en DQueen vinden dit leuk.
  2. DQueen

DQueen Niet meer actief

Wij hebben afgelopen kerst (2 uur rijden) het gourmetvlees bij de keurslager thuis gekocht vlak voor vertrek opgehaald en daar bij aankomst meteen in de koeling gedaan. Je kan eventueel ook de producten waarbij je bang bent voor bederf in 1 koelbox meenemen.

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.290
    11.044
    113
    Als er vlees gegeten gaat worden, nemen we dat zelf mee (halal, is ter plaatse meestal niet te krijgen). In de winter kan je het prima bevroren meenemen, of je doet het in een koelbox met koelelementen/ijs, dan kan je er ook in de zomer gerust een paar uur mee rijden.
    Verder ligt het aan hoe of wat, maar basis dingen als kruiden, folie ed nemen we mee, zonde om daar weer een heel potje te kopen waar je een beetje van gebruikt.
    Voor 2 nachtjes met ons gezin heb ik weleens thuis voorbereid: een curry en paatasaus gemaakt en meegenomen, en alle boodschappen meegrnomen. Ik hoefde daar alleen maar pasta en rijst te koken, en we waren geen tijd kwijt aan boodschappen.
    Je kan ook besluiten om bijvoorbeeld voor de eerste avond alles mee te nemen, en ontbijtspullen voor de eerste dag op het brood na. Met een groot gezelschap moet je altijd nog wel ergens in zo'n vakantie wat halen ter plaatse in mijn ervaring, is toch moeilijk inschatten wat je nodig hebt.

Voor de kosten: wij doen bonnetjes bewaren en achteraf verrekenen.

4. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij gingen vroeger jaarlijks een weekend weg met 6 gezinnen, 25 man in totaal (12 volwassenen en 13 kinderen).
    Elk gezin spaarde elke maand een vast bedrag op de rekening. Het was nog guldentijd en ik was jong dus geen idee meer hoeveel dat was, maar zeg voor de volwassenen 20 en kinderen 10 per maand ofzo.
    Van het geld dat gespaard was op de pas werd alles betaald tijdens het weekendje weg. Dus de boodschappen (die we met zn allen deden, dus we 'bestormden' met 25 man zo ongeveer de plaatselijke supermarkt) en uitstapjes tijdens het weekend. Waren simpele dingen hoor, zo herinner ik me een uitstap naar een slakkenkwekerij, een alpacaboerderij, een groenteveiling, een rondleiding door een stad met een gids, ontelbare speur- en puzzeltochten etc. Leuke tijden waren dat...

5. Yankee

Yankee Fanatiek lid

30 aug 2014
    1.098
    249
    63
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij gaan geregeld met een grote groep naasten weg. Echter delen wij het per gezin. Dus vorig jaar met 6 gezinnen op pad geweest. Ondanks dat de ene 5 kids heeft en de ander 1 delen we enkel door 6 gezinnen.

Snap dat als het geen naasten is dat je ook kijkt wie heeft hoeveel kinderen heeft, maar als ik met een broer of zus wegga, bereken ik echt niet extra omdat ze 2 kinderen meer heeft. Zou echt niet eens in me opkomen.

DQueen vindt dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.946
    5.255
    113
    Home
    Iedereen legt geld in
    Of iemand nu 1 of 3 kinderen heeft
    Daar doet niemand bij ons moeilijk over dus iedereen hetzelfde bedrag
    1 dag voor vertrek halen meestal 2 personen alle boodschappen bij speciale wensen gooien we dat in de app groep l;)

7. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wij zijn dit jaar met zn 14e geweest. De eerste doe aankwamen hebben boodscjappen gedaan. We hebben van tevoren een aantal dingen doorgegeven die ieder meenam (zout, afwasmiddel, olijfolie etc) rest van t weekend gekeken waar we zinin hadden. 1x bbq, 1x wraps, 1x uit eten. En eind van t weekend verrekend via de website wie betaald wat. Echt ideaal. Wij waren wel de enige met kinderen. Bijna niet voor betaald aangezien ze ook bijna niks aten en nlgon campingbedjes sliepen.

8. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Wij bestellen boodschappen ook. Dan kun je meestal ter plekke rond 4 uur je boodschappen ophalen. Scheelt veel gesjouw. Wel even lijstje maken.

9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    En qua eten: maak het niet te moeilijk. Broodje worst of hamburger met salade of sate met een broodje. Afbakbroodjes altijd handig!

10. DQueen

DQueen Niet meer actief

Wij doen het ook altijd per gezin ondanks dat het ene gezin 3 pubers heeft die als volwassenen eten en het andere gezin een peuter die nog potjes eet bij wijze van spreken.

Yankee vindt dit leuk.
  11. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    We gaan elk jaar met 16 volwassenen en inmiddels 14 kinderen een lang weekend weg. Twee stellen organiseren (wisselt per jaar) en dragen zorg voor locatie, boodschappen (bezorgservice in de buurt) en innen van geld. Vast bedrag per volwassene en per kind komt daar een klein bedrag bij oplopend per leeftijd. Doordat je het geld vooraf hebt, is er geen gedoe met achteraf berekenen.

12. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland

Hoeveel pot je dan per kind op leeftijd?
    En per volwassenen?

13. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Wij doen €180,- per volwassene en €5,- per kind per levensjaar. Dus heb je een kind van 5 mee, betaal je daar €25,- voor. Van dat budget word alles betaald. Accommodatie, eten drinken en evt uitstapjes. Geld wat overblijft, gaat mee naar het volgende jaar.

DQueen vindt dit leuk.
  14. JustNice

JustNice Bekend lid

3 jul 2008
    908
    140
    43
    Zuid Holland

Ow nee daar komen we denk niet mee uit.
    De accommodatie is al voldaan dan zou er 400,- overblijven voor eten drinken en evt activiteit

Deel Deze Pagina