Opvallende prijsverhogingen eigen merk artikelen

Discussie in 'De lounge' gestart door Marnatman, 3 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Valt het jullie ook op dat de laatste 2 a 3 maanden de eigen merk artikelen steeds duurder worden? Zou het komen doordat de mensen steeds meer de goedkopere producten pakken in plaats van de A-merken?
    Het is mij iig bij een hoop dingen opgevallen dat ze zo'n 20-40% duurder zijn geworden.

2. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja niet normaal hoe het stijgt!!
    Was vorige week sinds lange tijd (1jr geleden) weer een keer bij Lidl.
    Ben me doodgeschrokken van de prijzen!
    Heel veel spullen waren bijna verdubbeld vergeleken met de laatste keer dat ik er was :(

3. Sila24

Sila24 Niet meer actief

geen idee ik let nooit op de prijzen ( moet ik eigenlijk wel doen)

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Tja, ik let er altijd op. Ik vraag ook altijd een kassabon. Je wilt niet weten hoe vaak de bon niet klopt. Iets wat in de aanbieding is maar op de bon niet verrekend is e.d.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja zo ook met de chocopasta van de AH!!

Die is duur geworden zo'n "voordeel" pak is gewoon bijna 3 euro *shock* Kan bijna net o goed nutella gaan kopen.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat gebeurd hier wekelijks. Vooral de PLUS en kruidvat hebben hier een handje van aan. Scheelt vaak echt €5 of meer
    Sindsdien vraag ik altijd de bon, stelletje oplichters :p

7. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Vind boodschappen echt asociaal duur worden! Lidl e.d is ook niet eens goedkoop.

8. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    zo boodschapte ik vorige week ook bij de lidl anders bij c-1000 maar schrok behoorlijk was echt niet goedkoper uit vorige week.
    moet toch 2x lidl en c-1000 dan maar heb m,n ??? erbij.

9. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    alle ketens hebben hier last van hoor omdat nieuwe folder in comp moet, de moeite waard om altijd je bon na te kijken.

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ja das wel slim idd om na te checken , ik heb ook in supermarkt gewerkt en vaak staan de aanbiedingen er op maandag bijv nog niet in.
    Maar prijsverhoging of niet ik heb toch bijv thee nodig dan let ik daar niet op maar wel stom dat ze dan gelijk prijsverhogen op eigenmerk artikelen;)

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Oh ik kijk t echt na.

Ga ook altijd naar verschillende supermarkten.
    En kijk naar de eigen merk spullen welke het goedkoopste is hoor.

Maar de AH heeft er de laatste tijd een handje vol van om prijen van eigen merk dingen eerst te verlagen van bijv 1.70 naar 1.20 om ze vervolgens te verhogen naar 2.30;)

12. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ja of ze hebben een actie: Nu nog minder inhoud voor dezelfde prijs! (Croky chips is bijvoorbeeld van 200gram naar 175gram gegaan, maar de prijs is niet veranderd)

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Jaaa die had ik ook vd week.

Geloof met een pak sap ofzo was eerst 1,5 liter en nu 1 liter voor dezelfde prijs:D

14. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    :d :d :d

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Lidl is inderdaad een stuk duurder als voor 1 1/2 jaar terug, maar nog altijd goedkoper als bijvoorbeeld de Supercoop. Ik ben nu nog klaar met een kar vol voor zo'n 50 tot 60 euro. Als ik het zelfde in mijn karretje stop bij de Supercoop ben ik echt meer als 100 euro kwijt... En het verschil zit hem dan echt in zaken als; groente, fruit, kadetjes, melk, limonade, koffie, appelmoes etc...

16. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    ja, huismerk artikelen worden steeds populairder, dus er word nogal gevogeld met de prijs volgens mij! hier koop ik de laatste tijd veel euroshopper, dat is soms goedkoper dan dezelfde producten bij bv de ALDI. ook ga ik heel af en toe naar de EMTE voor een aanbieding, maar deze supermarkt is echt onwijs duur! :$

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zijn niet eens alleen de huismerken die zoveel duurder zijn geworden

in jan kostte een fles roosvicee original zon 1,23 hier bij Linders, bij AH iets meer.. week later was die ineens 1,78 bij Linders en bij de AH iets meer
    weer aantal weken later heeeel groot bord: NU BLIJVEND IN PRIJS VERLAAGD 1,75

frisdranken bij lidl zijn verdubbeld in prijzen .. nog altijd niet duur, maar ik betaalde vorig jaar voor de 1.5 fles cola 29 cent, en nu over de 50.. toch een verdubbeling van de prijs..

ik let enorm op de prijzen.. dus het was me al opgevallen.. het word een nog grotere sport op deze manier om de boodschappenkar te vullen voor niet al te veel geld.

18. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Vroeger (wat klinkt dat ver weg) deden we de boodschappen bij 2 winkels. Tegenwoordig 4 en soms wel 5 winkels. De Aldi en Lidl zijn met heel veel dingen al lang niet meer de goedkoopste. met koffie vind ik ze bijvoorbeeld erg duur.

Voorbeeld:

Koffiepads bij de Aldi 2,69 voor 36 stuks (was een jaar terug 1,79)
    Koffiepads bij de Hema 1,00 voor 20 stuks (dus 40 voor 2 euro)

Koffie bij de Aldi ruim 3 euro voor 500 gram (laatste keer dat ik gekeken heb)
    Koffie bij de Supercoop 74cent voor 250gram (dus 1,48 voor 500 gram)

En zo zijn er veel meer dingen. je moet alleen niet met de auto alle winkels afgaan, want dan bespaar je niks. Wij doen het lopend en op de fiets (ook nog eens gezond en scheelt benzine)
    En het leuke is: We kunnen als we willen gewoon A-merken kopen financieel (en doen dat met bepaalde producten ook), maar in het verleden moesten we ieder dubbeltje omdraaien. Dus we blijven op dezelfde manier boodschappen doen.

19. MiSe

MiSe Niet meer actief

Ja, de belasting op alle artikelen zal binnenkort omhoog gaan, dat was toch de bedoeling van kabinetsakkoord? Dus ze zullen dat even voor willen zijn door de prijzen nu alvast te verhogen, denk ik..

20. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.641
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij doen hetzelfde als jullie Marnatman,wonen gelukkig dichtbij centrum dus doen alles lopend.Er zit hier een AH,Dirk,Lidl,Aldi en Plus(+Vomar in de wijk) en waar we dan boodschappen doen hangt af van wat we nodig hebben of in de aanbieding is en idd,bonnetjes checken!
    Toch hoorde ik onlangs dat NL op de 2e plaats staat met goedkope boodschappen.(in Europa)Of het klopt weet ik niet.
    Koffie haal ik bv wel bij de Lidl(2.59)die van 1 euro bij de Hema vind ik echt niet lekker dus t kan erg verschillen.

Deel Deze Pagina