Hallo dames! Ik ben weer helemaal aan het stressen...situatie is als volgt: Ik heb een zeer onregelmatige cyclus, meestal langer dan normaal is. de laatste 2x was wel redelijk ok, namelijk 33 en 28 dagen (dat laatste is nog nooit gebeurd) Nu lijkt het alsof ik wat beginnende zwangerschapsklachtjes heb. maar mijn lijf heeft me eerder voor de gek gehouden.... Wat denken jullie van mijn volgende " klachten" : -dag 26 deze cyclus:minscuul beetje bloedverlies, 1x verder niets -dag 27 deze cyclys: helder rood bloed op wc papier, ook niet veel. rest van de dag niets -dag 28 deze cyclus: heel klein beetje bloedverlies (lichtroze) -dag 29 (vandaag) helemaal niets -tepels gevoeliger dan normaal, beetje pijnlijk -afgelopen dagen een aantal keer licht duizelig geweest -beetje misselijk bij vlagen, tegelijk hongeriger dan normaal Wat denken jullie?
Ik wist het voor dat ik ging testen door de gevoeligheid van mn borsten, maar dan waren ze echt heel erg gevoelig (dus niet zoals bij een menstruatieweek) 🙈 wanneer mag je testen?
dat weet ik niet zo goed omdat ik nooit weet wanneer ik ovuleer....zo lastig...vandaag zit ik op dag 29, ik dacht dat die kleine bloedingen afgelopen dagen misschien innestelingsbloedingen zijn geweest...
Heb je dus ook wel eens langere cyclussen dan 33 dagen? Hoe lang is de langste cyclus die je het laatste halfjaar gehad hebt? Het kan namelijk ook nog een ovulatiebloeding zijn en dan heb je dus een cyclus van ongeveer 41 dagen. Al eerder zo'n lange cyclus gehad? Of nog nooit?
Mijn allerlangste cyclus was 73 dagen. dat was bijna een jaar geleden. daarna is het: 53 dagen 42 dagen 47 dagen 33 dagen 28 dagen geweest...geen peil om op te trekken....
+1. Alleen 42 en dan 47 dan weer net niet. Hmm, ik zou 1 of 2 weken wachten dan misschien testen? Heb er niet veel verstand van.
Thanks voor de tips! Ik hoor hier eigenlijk voor het eerst over ovulatiebloeding. Geen idee dat dat ook nog een optie is... Misschien dat dat het dan is geweest.....
Je kunt over een paar dagen eens een zwangerschapstest doen. Indien het innestelbloed is, wat niet standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap (hier nooit gehad), zou je op zijn minst al een licht tweede streepje moeten zien. Vanaf innesteling maak je namelijk HCG aan. Is je test blanco, dan kan het ook nog een ovulatiebloeding zijn geweest. Een derde mogelijkheid is dat je gewoon heel licht ongesteld bent geweest. Kan eens voorkomen. Maar dan had je dus wel een cyclus van 26 dagen dit keer. Je zou om te beginnen dus over een paar dagen eens een zwangerschapstest kunnen doen. Succes!
Dankjewel! Ik wacht idd nog eventjes met een test om teleurstelling te voorkomen... Ik heb wel ineens een soort beurs gevoel aan mijn borsten. Alleen als ik erop duw... Word er zenuwachtig van!