Hoe toepasselijk! Op valentijnsdag besloten we om voor een kindje te gaan. Nu was die dag ook de 1e dag van mijn menstruatie. Hoe kan ik het beste mijn cyclus berekenen? Ben hier nog niet helemaal in thuis. In de tussentijd druk bezig geweest en vanaf 14 maart kan er getest gaan worden. Dat zou in principe de eerste dag van mijn menstruatie moeten zijn. Best wel last van het "ontpillen". Het voelt alsof ik al zwanger ben, maar heb al gelezen dat het ontpillen dezelfde symptomen geeft. Het zou natuurlijk veel te mooi zijn als het direct al is gelukt. Nog een vraagje: letten jullie vanaf het moment dat jullie ervoor gaan, al direct op de voeding? Spannend allemaal!
hoi, ik ben in dec gestopt met de pil heb 23 dec mijn laatste kunstmatige menstruatie gehad daarna veel klachten van het ontpillen buikpijn rommels in mijn buik hoofdpijn stemmingswisselingen etc etc, na 45 dagen werd ik eindelijk ongesteld maar las hier dat er het zelfs nog wel langer kan duren, daarna netjes na 28 dagen onesteld dus dat word volgende week klussen voor de eerste echte ronde, maar om op je vraag terug te komen je kunt eigenlijk pas precies berekenen wanneer je vruchtbaar bent als je de duur van je cyclus weet als deze afwijkt kan het al lastiger zijn, ik raad je daarom aan om eerst rustig te ontpillen ookal is dit erg frustrerend, de kans bestaat dat je meteen zwanger bent maar deze is erg klein, en betreft de voeding ik probeer er wel op te letten extra vitaminen binnen te krijgen je moet maar zo denken hoe gezonder je lichaam is des te meer kans op een zwangerschap dit geldt ook voor je partner, en ik ben ook direct gestart met volimuzuur te slikken..
@ikkeook: Ja dan weet je het natuurlijk pas zeker hoe je cyclus is. Spannend voor jou ook de aankomende periode. Ik ben ook direct met Foliumzuur begonnen. Verder ook goed gezond aan het eten. Ik weet dat je een aantal dingen niet mag eten. Hou jij je daar ook al aan?
nou zolang je nog niet zwanger bent mag je alles gewoon eten maar ik let er wel op met rauw vlees en kaas etc voor mocht ik zwanger zijn strakjes. jups dat is zeker spannend voor jou ook.. ik vond het wel erg rustrerend de eerste keer wachten tot je je eerste natuurlijke ongesteldheid hebt maar het kost gewoon tijd en in de meeste gevallen duurt het gewoon even voor je zwanger bent dus het is ook het beste als je dat in je hoofd houd om teleurstelling te voorkomen, ik noteer gewoon alles om zo meer inzicht te krijgen in mijn cyclus als het te lang duurt kun je ook gaan tempraturen om meer inzicht te krijgen
Hoi meiden, Ook hier de eerste ronde van start zo spannend weer. Ik heb al een dochter en toen was het ook de eerste keer raak. Het kan dus wel! 16 feb was mijn eerste ongesteldsheidsdag en denk dus dat ik aankomend weer zou kunnen testen mocht er niks komen ik voel nu ongesteldheidskrampen. De eerste keer ook, maar ga nergens vanuit. Voelen jullie al iets? Gr. Fien
Ik ben nu nog een klein beetje ongesteld volgende week flink klussen want als het goed is en ik blij op de 28 dagen met mijn cyclus dag is volgende week zondag/maandag mijn eisprong spannend!
Ik zit ook in mijn eerste ronde en mijn eerste cyclus dat ook op 14 feb haha.. toevallig TS. Dinsdag heb ik mijn NOD dus spannend... maar gister getest en was een erg vaag lijntje, andere op t forum zagen t ook dus kreeg heel wat hoop! Vanmorgen weer getest en hartstikke negatief, wat een domper was dat. Nu maar mijn menstruatie afwachten aanstaande dinsdag
BellaNoa, dat is zeker toevallig! Ik heb vooralsnog gewoon een cyclus van 28 dagen aangehouden, omdat ik nog niet weet hoe precies mijn eigen cyclus verloopt, omdat ik net met de pil gestopt ben. Tijdens de pil kan ik de klok erop gelijk zetten, dus ik hou hetzelfde maar aan. Ik ga morgen testen. Gewoon omdat ik moeilijk kan afwachten Misschien moet je gewoon nog even afwachten of je ongi wordt en zo niet nog een keer testen? Fien1983: voor jou ook spannend! Wie weet is het wel weer meteen de 1e keer. Je weet maar nooit!
Hier vanmorgen geen streep op de test te bekennen. Had het ook niet verwacht direct de 1e keer. Heb donderdag pas mijn NOD, dus nog even afwachten wanneer ik dan ongi ga worden en anders nog een keer testen.
Hier ook 1e ronde (na mirena), spannend allemaal he! Zeker zo'n 1e cyclus, je weet niet hoe lang het gaat duren, wat je kunt voelen, of je al echt een eisprong hebt.. allemaal onzekerheid. Er inderdaad maar van uit gaan dat je de eerste maanden nog niet zwanger kunt zijn lijkt me het beste, maar o zo moeilijk! Foliumzuur is al belangrijk om te nemen (advies is om 4 weken voor bevruchting te starten om voldoende opgebouwd te hebben). Ik slik zelf davitamon mama plus. Ik let op gezonde voeding, dat is hoe dan ook belangrijk. Dingen als rauw vlees enzo hoef je nu nog niet heel strict in te zijn, maar ik let er al wel op net als dat ik nu geen alcohol drink..
Ik ben 14 februari gestopt met de pil, 16 februari ongesteld. Bijna op't zelfde moment als jullie dus. We vrijen nu nog met condoom, maar eigenlijk niet heel nauwkeurig. Ik wil NU al heel graag beginnen, maar mijn vriend vind een of twee maandjes wachten prettiger (om te wennen, mannen!). Ondertussen hoop ik heel erg dat ik aankomend weekend ongesteld word, gewoon zoals het hoort. Hoop ook dat jullie gewoon ongesteld worden OF(nog beter) al zwanger blijken te zijn! Maar om op je vraag in te gaan; Ik eet nu al gezond(er) en slik ook al foliumzuur. Dat gezond eten doe ik vooral omdat een eventueel vitamine of mineralentekort zo kan worden aangevuld alvorens ik zwanger raak (of nu al ben, ik heb namelijk wel van die zwangerachtige symptomen, maar zal wel ontpillen zijn).Wellicht is dit voorbarig, maar toch heb ik 't liever zo als andersom (dat je achteraf ongezond hebt geleefd en al een tijdje zwanger bleek te zijn). Verder is het zo dat geen of weinig alcohol de vruchtbaarheid (bij man en vrouw) verbeterd.
Spannend voor jullie ook! Ik doe precies hetzelfde. Slik al een maand Foliumzuur en eet gezond. Alcohol drink ik eigenlijk ook al bijna niet. Nu maar wachten en klussen totdat het zover is.
Wauwie, toevallig! Wij gingen er ook voor toen ik erachter kwam dat mijn meest vruchtbare dag 14 februari was... Dat klinkt toch veelbelovend! Helaas is het die ronde niet gelukt, dus deze maand weer geprobeerd.. meeste vruchtbare dagen zijn nu wel geweest, dus nu afwachten tot mijn NOD de 26e... spannend!!! Scheelt dat ik een slechte pillenslikster was; ontpillen hoef ik niet..
Ik slik Mama Complete van Davitamon.. klonk goed, met al die vitamientjes erbij.. Door mijn zware hersenschudding (waar ik als ik rustig aan doe niets van merk hoor) drink ik sowiezo geen alcohol. En nu ook maar afwachten idd..... spannend zeg! Jullie gaan ook voor de eerste?
Hoe gaat het hier? Enige tijd geleden hier iets geplaatst wil even laten weten dat ik weer zwanger bent. Gelijk zwanger kan dus wel Succes meiden!
Tip voor mensen die net beginnen. Ga lekker van elkaar genieten, hou in de gaten of je cyclus erg schommelt of regelmatig is. Bij regelmatige cysclus weet je ongeveer wanneer je eisprong is, maar moet zeggen die van mij was vrij laat in de cyclus, zat kort tijd op menstruatie. Ovutesten kunnen helpen als je na paar maanden nog niet weet hoe het in elkaar steekt. Maar eerst vooral genieten en zien wat je lichaam doet.