Zwangerschapsuiker, groot kind en weinig vruchtwater

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lunap, Jun 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

Oct 15, 2011
    2,064
    6
    38
    Goedemiddag,

Graag zou ik jullie mening willen, ik heb mijn vragen ook gesteld aan mijn eigen verloskundige maar die gaf weinig info en ik blijf lichtelijk bezorgt.

Sinds kort weet ik dat zwangerschapsuier heb en moet hiervoor een dieet volgen. Nu zijn er verder geen extra controles, behalve dan bij 36 weken weer een GTT moet doen en groeiecho.

Nu loopt de kleine voor in groei (3 weken) en nu bleek vandaag dat de vruchtwater aan de lagen kant is.

Kunnen dit gevolgen hebben voor mijn zoon? Kan hij hiervan last hebben?
    -van te weinig vruchtwater
    - Suiker, zelf heb geen idee als het dieet werk want ik word pas geprikt met 36 weken.
    - Is de kans groter dat hij eerder komt of eventueel gehaald word?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn, anders hoor ik dit natuurlijk graag,

Iedere geval alvast bedankt voor het meedenken.

Lidia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Lidia,

als je een dieet krijgt zal je suiker niet ernstig verstoort zijn. Anders zouden ze ook vaker controleren. Dan heb je grote kans dat het dieet werkt en dat je zoontje er geen last van heeft. Dat de groei voor loopt is iets dat de vk goed in de gaten moet houden. Als het kindje sneller lijkt te groeien dan de termijn en dus steeds meer voor gaat lopen in groei zal er eerder worden gekeken naar je suiker en zal de groei goed vervolgt worden met echo's. Als het kindje te groot wordt zal er worden ingegrepen dmw een inleiding of keizersnede. Maar dit is allemaal nog ver weg als ik je verhaal zo lees.
    Probeer je er niet te druk over te maken, er wordt al iets aan gedaan en je wordt al extra gecontroleerd, maar blijf wel je vragen stellen, net zolang tot je een bevredigend antwoord hebt. Heb je gewoon recht op.

Groetjes Brigitte

Share This Page