Het gevoel dat ik ongesteld word...

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sidei, 15 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Hallo meiden,

De titel van de topic zegt het al: sinds gisteren avond heb ik het gevoel dat ik ongesteld ga worden, heb rugpijn en steekjes in mijn buik :( Het komt en gaat maar voelt helemaal niet goed... Ik ben nu ongeveer 5 wkn 4 dgn zwanger en ben zo bang dat het weer mis gaat :(

Heeft iemand anders zoiets meegemaakt? Ik weet natuurlijk wel dat zo'n gevoel vrijwel altijd in het begin v/d zwangerschap komt, maar die rugpjin maakt me gek en ik krijg allerlei verontrustende gedachten in mijn hoofd!

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Heel herkenbaar, zowel de rugpijn als je zorgen daarover. Ik ben in totaal vier keer zanger geweest. Twee keer goed gegaan, twee keer niet. Beide keren dat het goed ging, heb ik die lage rugpijn / 'bijna ongesteld gevoel' gehad. Soms een paar dagen wel, dan weer even niet en dan was het wer terug. En dat gevoel heb ik ook gehad bij de keren dat het niet goed ging.
    Het zegt allemaal zo weinig, het wel of niet hebben van kwaaltjes. Terwijl je zo graag iets van bevestiging wil dat het goed zit hè... Zat er maar een raampje in je buik.

3. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger en ik heb dat ook!
    Heel normaal volgens mij:)

4. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Bedankt, meiden!

tupp, je hebt gelijk, ik zou inderdaad een bevestigen willen hebben dat het allemaal goed gaat :) Helaas kan het voorlopig niet en ik moet gewoon afwachten.

kellebell21, wat goed voor je dat je zo rustig bent! :) En ik voel me al een stukje beter denk ik :)

Het is mijn 11-de zwangerschap, 9 keer het is mis gegaan, 1 keer ging het goed en wij hebben een prachtige dochter van bijna 7 en voor deze keer het is nog te vroeg om te zeggen hoe het verloopt. Vandaar dat ik me zo onzeker en rusteloos voel. Alhoewel snap ik maar te goed dat niemand kan mij met zekerheid zeggen dat het goed komt :) Maar ik moest even mijn zorgen kwijt, die gedachten worden mij een beetje te veel.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Sidei, ik snap precies wat je bedoelt. Negen keer is erg veel! Bij mij is het 'maar' twee keer mis gegaan (1e en 3e zwangerschap). Maar je staat er gewoon niet meer zorgeloos in. En je weet inderdaad best dat er nooit garanties zijn en dat niemand je kan vertellen hoe het deze keer zal gaan... Maar ondertussen wil je gewoon zo wanhopig graag zekerheid hebben. Die onzekerheid / twijfel is zo slopend. En net als je het inde controle hebt, voel je weer wat anders en is het weer terug.

Ik duim voor je en ik wens je toe dat deze eerste spannende periode snel voorbij is, zodat je hopelijk wat meer kunt gaan genieten!

6. kellebell21

kellebell21 Actief lid

18 jul 2013
    327
    0
    0
    Sidei, hihi.. Had je mij een paar dagen geleden moeten horen! Ik heb 2 miskramen gehad en ben ook continu bang. Ik heb verder namelijk helemaal geen symptomen! Behalve dit dus.. Zelfs geen pijnlijke borsten;) ook ik ben dus bang.. Maar ik heb voor mezelf besloten dat het geen nut heeft en dat ik maar beter kan genieten!

Maa jeetje, 9 miskramen.. Wat heftig zeg!

7. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Oh meiden wat was het erg gisteren avond! Ik dacht echt dat this is the end want die menstruatie-achtige gevoel was gewoon behoorlijk sterk, voelde me helemaal beroerd. Vanmorgen voel ik me iets beter.
    Heb gisteren bloed laten prikken voor HCG en progesterone waarden, vanmiddag moet ik de uitslag via een e-mail toegestuurd krijgen. Hoop dat alles ok is want behalve dit zeurende menstruatie gevoel heb ik verder geen symptomen, net als jij, kellebell21. Helaas genieten kan ik voorlopig niet, ben een enorme stresskop, ha ha :D

8. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Wat een spanning en stress zeg! Ik heb nog nooit een miskraam gehad, dus weet niet hoe dat voelt. Ik heb wel die ongi krampen gehad, dat schijnt normaal te zijn! Symptomen kreeg ik pas met zes weken. Ik duim voor je op goede waardes!

9. Vlinder89

Vlinder89 Actief lid

1 jul 2011
    100
    0
    0
    Zuid-holland
    Ik voel me op het moment een beetje hetzelfde als jou TO. Veel last van buikkrampen. Niet heel heftig
    , maar duidelijk aanwezig. Helpt wel dat de meeste zeggen dat het erbij hoort, maar heb dit bij de eerste helemaal niet gehad volgens mij. Heb nog nooit een miskraam gehad gelukkig, maar maak mezelf echt gek met gedachtes dat het niet weer zo goed kan gaan als met zwangerschap 1. Je hoort van zoveel miskramen en dan zou ik weer een goede normale zwangerschap hebben zonder dat het mis gaat.
    Sorry beetje ego over mezelf, maar moet er echt even uit, maak me echt zorgen.

Heb je al een uitslag meid? Hoop echt voor je dat het bandenpijn is en dat je baarmoeder zich voorbereid. 9 miskramen wat moet dat ontzettend heftig zijn. Hele dikke knuffel voor jou!!!

10. Sidei

Sidei Actief lid

26 mrt 2008
    188
    17
    18
    Litouwen
    Wat lief van jullie allemaal! Werd helemaal emo van die lieve berichtjes. Misschien ben ik toch zwanger, he? :D

Heb de uitslag al binnen gekregen en tja... HCG is 2868 IU/L dus dat betekent dat ik in 5-6 zwangerschapsweek ben. Maar mijn progesteron is maar 61,59 nmol/L, dus die zou ik wat hoger willen hebben...

Vlinder89, ik denk dat je nergens zorgen over hoef te maken. Die vervelende buikkrampen hebben heel veel zwangere vrouwen, je baarmoeder maakt zich klaar om groot te worden :) Geniet van je zwangerschap meid! ;)

Deel Deze Pagina