eerder deze week had ik hier een topic geopend dat men mannetje geen 2de kindje meer wou ... we hebbe er deze week nog heeeeeeeeele lange gesprekken over gehad, en bleek dat hij gewoon bang had dat er iets met de kleine zou zijn, aangezien hij een beetje ouder is (46) , met de huisdokter gesprek over gehad en die zag totaal geen probleem, aangezien ik jonger ben. problemen kunnen er wel optreden als een vrouw ouder is dan 40 (ander ook maar dan is het risico hoger) en aangezien ik net geen 30 ben, no problem! nadien nog even een lang gesprek gehad of we het financieel enzo wel aan gaan kunnen, want we moeten alles weer opnieuw aankopen, had alles al weggedaan!!!!!! en nu gaan we het dus toch doen ;;;; mie sooooooooo happy!!!
Ah wat goed! Gefeliciteerd!!! Snap wel dat hij bezorgd was maar fijn dat de dokter dit weg heeft kunnen nemen! Veel succes!
ja idd, nu snap ik hem ook wel ... ben ook blij dat we langs huisarts geweest zijn. ben nu ook al gelijk gestopt met de pil. nu hopen dat het snel lukt, bij onze eerste dochter heeft het 9 maand geduurd ...
Mwaw, het klopt niet helemaal.. Vader boven de 40 geeft iets meer kans op kind met autisme, Google maar eens. Maar dat doet er niet toe, wat super dat je jullie toch voor een tweede kunnen gaan!!!!!
bij ons 1ste was hij ook ouder dan 40, en onze dochter is perfect gezond ... dus we gaan voor een 2de perfect gezond mijn geluk kan echt ni op! ben echt in de wolken, en nog ni zwanger he, wa gaat dat wel ni zijn dan, hihihihih
Hihi, ik weet hoe jeje voelt het ging bij mijn eerste ook ongeveer zo. Geniet van het proberen he en veel succes!
Is je huisarts er niet van op de hoogte dat de kwaliteit van sperma ook omlaag gaat na je 35e? Zaadcellen worden minder beweeglijk, er komen meer genetische defecten in voor, de hoeveelheid sperma vermindert. Je man is/was met recht bezorgd hoor. Een man ouder dan 45 doet er gemiddeld 5x langer over om een vrouw te bevruchten. Mentale aandoeningen, ook Syndroom van Down, verhoogde kans op miskraam.
Lekkere reactie... heerlijk begrijpend en positief. Weet je ook dat dit heel verschillend is per man en dat de afname veel minder ingrijpend is dan bij vrouwen? De combinatie van beide mensen bepaald de succesfactor. En de verhoogde kansen waar jij het over hebt, zijn nog steeds erg klein...
Misschien omdat de huisarts weet dat de kansen nog steeds erg klein zijn en dat een gezond eitje (en die kans is zeer groot) zeer bepalend is in het hele proces?
De grootste factor is toch de leeftijd van de vrouw. Kijk maar naar het syndroom van Down, leeftijd vader is totaal niet belangrijk. Gefeliciteerd! Hoe oud is je partner dan als ik vragen mag?
PS... TS... ik ben op mijn 40e zwanger geworden van een man die bijna 45 werd toen... en het kind is gezond! Zo zie je maar
Hier twee gezonde meiden van mijn man gekregen en bij beiden meteen zwanger, ook een succes verhaal dus. En ik denk dat ik het grotendeels aan hem te danken heb dat ik zo snel zwanger raakte aangezien mijn cyclussen altijd 45+ waren.