39 + 3 maar nog niks?! Inleiding ingeplant

Discussie in 'De bevalling' gestart door Masa0903, 19 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hey dames,

Op dit moment zijn we 39+3 weken zwanger en vandaag de controle gehad bij de gyneacoloog, op wat harde buikjes en soms wat slijmverlies totaal geen teken dat onze kleine dame er over nadenkt om te komen.

Dus nu... 30 juli is de uiterlijke datum en op die dag worden we ook ingeleid en volgende week vrijdag gaan we precies kijken, of ik al ontsluiting heb en hoe we precies gaan inleiden.

Ik vind het super spannend en stiekem ook fijn dat ik weet waar we aan toe zijn, want ein-de-lijk een eind datum, maar ik kijk er ook aan de andere kant tegen op, want inleiden betekend toch meestal of wat ik zelf concludeer een zwaardere bevalling, laat ik nou juist echt al heel lang tegen de bevalling op te hikken....

Ik ben dus onwijs bang dat het echt een master of disaster wordt, en dat ik me (midden in een hittegolf :$) dood lig te puffen, dat ze er achter komen dat m'n bekken toch te smal zijn, dat die kleine te veel stress heeft en alsnog een keizersneede moet. En ik ben echt onwijs bang voor de pijn.....

Maar voor de rest kijk ik er helemaal naar uit....!!

Hoe zijn/waren jullie gevoelens daar over?!

Liefs, San

2. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Fijn dat er een datum vast staat, geeft toch wat houvast.

Hier 1 keer een natuurlijke bevalling en 1 keer ingeleid. Persoonlijk vond ik de ingeleide bevalling zwaarder, vooral omdat ik er niet echt in kwam en de hartslag van onze zoon steeds dipte, ik was daar steeds mee bezig.
    Bij onze dochter ging het allemaal heel anders, ik was meer in mezelf gekeerd en had minder in de gaten wat er om me heen gebeurde, dit vond ik veel prettiger!

Maar 30 juli is nog ver weg, kan zomaar morgenochtend ineens beginnen!

Gaat helemaal goed komen!

3. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ja klopt, mijn vriend en ik zeiden ook he he het einde is inzicht wat natuurlijk ook weer een vreemd gevoel is! Ik zeg: dus stel we lopen de 30ste het ziekenhuis in weten we zeker dat we de 31ste papa en mama zijn, gek he! We kunnen er gewoon niet meer onderuit *griffel*

Maar we hopen dat de 22ste volle maan nog wat gaat doen hahaha!

Ja dat lijkt me dus ook erg lastig, je weet dat je lichaam eigenlijk er misschien nog niet helemaal klaar voor is! Maar ik ben benieuwd!! Heb je nog tips van joh, dat is handig om evt mee te nemen of handig om aan te hebben?! Daar loop ik me nu dus druk om te maken. Ben je trouwens natuurlijk bevallen met de inleiding want in lees ook dat er veel keizersneedes alsnog worden uitgevoerd ivm stress van de baby

4. januari2010

Een inleiding kan ook langer duren, he!! Stel dat alles nog helemaal gesloten is dan bestaat de kans dat ze eerst een dag primen en pas de volgende dag infuus aanleggen maar daar heb ik verder weinig verstand van.
    Hier ging het wel vlot! Inleiding duurde in totaal 5 uur.

Heb verder geen tips, laat het over je heen komen, het komt echt goed!

Gelukkig is het bij mij geen keizersnede geworden, dat lijkt mij dan weer vreselijk :)

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Nou eindelijk een datum in zicht meid.
    Mij hebben ze laten lopen tot 42 weken met inleiding 2 dagen gel ingebracht. Bleef op 1 cm zitten op dag 3 ochtend 2cm en na 72 uur weeën hebben gehad werd ze eindelijk geboren.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Fijn dat er een datum is geprikt, er zal vast een reden voor zijn, want normaliter wordt er met 39 weken nog geen inleiding gepland (tenzij medische redenen)

Probeer er niet teveel van uit te gaan dat jullie de 30e meteen papa en mama zullen worden... het kan best langer duren hoor!

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik had op 39.5 nog nergens last van, helemaal geen tekenen dat er een bevalling aan zat te komen, maar ben evengoed met 40weken zonder inleiding bevallen dus er is nog hoop!!
    Succes alvast!

8. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ja ik vond het ook een beetje vroeg... Maar het bleek aardig druk te zijn met de bevallingen in Rotterdam (Ik weet niet of ik daar heel blij mee moet zijn) maar ze zei, we prikken sowieso een datum dat jij weet waar je aan toe bent en we zeker weten dat je een plekje hebt!

Idd ik weet dat het jammer genoeg lang kan duren, maar hé! Laten we het positief bekijken en hopen dat ze nog in juli komt!!

9. YoungMama

YoungMama Bekend lid

20 jul 2012
    583
    0
    0
    Fijn dat er een datum geprikt is:)!
    Ik heb het inleiden als positief ervaren, had wel al 3 cm ontsluiting toen het begon, maar de bevalling heeft 8,5 uur geduurt, niet zo lang dus;).
    Geniet nog even van je buikje en succes!

10. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Hier 3 keer inleiding gepland bij 42 wkn, maar 3 keer niet nodig gehad, toch telkens van te voren spontaan bevallen ;). Dus mijn ervaring is dat het meestal zo ver niet komt, ha ha.

Veel succes die laatste loodjes, het blijft toch heel spannend, zeker zo'n eerste keer.

11. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Ja klopt, we hebben een datum om naar uit te kijken, gelukkig alleen tegen de mensen vertelt die dichtbij ons staan!

Maar ons dametje begin heel druk te doen en ik heb best al flink last van me buikie! (Ze schopt en dan staat die meteen gespannen)! Wie weet, we houden de moet erin!

Idd het is de eerste en ik zou niet weten wat ik moet gaan verwachten! Maar ja, we zien wel... Afwachten afwachten en in de schaduw zitten hahahaha

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    1x normaal bevallen .. zonder pijnbestrijding vond ik zwaarder dan inleiding met pijnnbestrijding

13. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Maar ehhh..... de baby bepaalt toch wanneer hij klaar is om geboren te worden, daar heb jij toch niets over te zeggen? Een inleiding heeft zoveel nadelen (en risico's!), dat weegt toch niet op tegen het feit dat je 'de datum dan weet'. Een bevalling komt tussen de 37 en 42 weken (en kan zelfs later komen), dat is niet voor niets.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    @BloemBloem: Het is inmiddels wel voldoende aangetoond dat bevallen 1 of 2 weken na de uitgerekende datum meer risico's met zich mee kan brengen dan rond de uitgerekende datum inleiden. Er zijn niet veel ontwikkelde landen meer waar ze je zo lang laten doorlopen hoor.

@Mass: Laten we hopen dat het nog spontaan begint. Kan makkelijk hoor. Onze oudste is van 40+1. Precies op de uitgerekende datum braken mijn vliezen. Maar in de dagen ervoor nog niks gemerkt. Het kan dus best dat je nu niks voelt en morgen ligt te bevallen. (Zou een mooie dag zijn trouwens, de enige die weer net iets koeler is deze week. ;) Dus zet hem op, haha.)
    Maar als het niet spontaan begint is het goed dat er al een datum staat. Ik hoop echt dat over een week of 17 iemand tref die er net zo over denkt als jouw vk/gyn.

15. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    @tupp even een update! We hebben de nacht doorgebracht in het ziekenhuis... Gister begonnen langzaam weeen rond 5 uur... Even rustig afgewacht want ze waren nog niet constant ze waren om de 3 min 30 sec maar redelijk gemakkelijk op te vangen! Lekker gedouched rustig op bed gelegen, daarna ontbeten en afgewacht! Rond 2 uur weer gebeld want ze waren nu wel onder de 5 min en 1 min lang! Jammer genoeg naar het ziekenhuis afgenomen, daar aan het CTG. Kleine heeft het prima en waren goed beoordeeld, 2 uur later nog een keer aan het CTG en kleintje vind het nogsteeds leuk... 2 cm a 2.5 cm ontsluiting! Kreeg een slaaptabletje en heb eindelijk heerlijk geslapen, m'n lieverd mocht ook blijven!

Vandaag weer vroeg wakker maar helemaal opgeladen! Weeen waren nergens te bekennen!! Langzaam begonnen ze te komen alleen onwijs onregelmatig... 2 uur aan het CTG gelegen, maar die registreerde me weeen niet... Fijn! Weer gecheckt, ongeveer 2 CM! Fuck ik was echt teleur gesteld, dus we werden naar huis gestuurd, dat duurde even en dus ik werd toch nog voor de zekerheid extra gecheckt toen bleek ik 3 cm te hebben maar, ze zeiden ga lekker naar huis, ga rustig thuis lekker zitten, je mag altijd terug komen of bellen!

Nu ondertussen zit ik op de bank weeen op te vangen die naar mijn doen best heftig zijn! Alleen onwijs onregelmatige weeen ondanks dat ze wel weer regelmatig worden! En ik heb om 2 uur me slijmprop verloren... Nu is de grote ham vraag wanneer gaan we bellen?

16. januari2010

Spannend, hoe is het nu met je?

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Klinkt goed! Spannend hoor, het duurt vast niet lang meer voordat je jullie kleine in je armen kunt houden. Succes!

18. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

29 nov 2012
    643
    537
    93
    Vrouw
    Rockanje
    Hoi!!

Na 52 uur rommelende weeen zijn vandaag/gisterom half 10 m'n vliezen gebroken + inleidings pomp! Na 3 uur helse weeen (waarvan 2.5 met PCA pomp) is mevrouw geboren om 13.40 met een vacuüm verlossing incl. Flinke knip want dr hartslag was soms weg en zo bizar variabel! Dat ze binnen 30 min letterlijk uit me getrokken is.... (NIET LEUK!) maar ze is er!!

Ondanks dat je denkt wat een horrorbevalling was het heel mooi!!

Ze heet Sophie Nora, ze is 3112 gram en 50 cm!! Wat zijn wij trots

19. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    van harte gefeliciteeeerd! Mooie naam!

20. januari2010