Haaruitval

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door oleander1986, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hey dames,

Ik heb last van haaruitval. Mijn mooie lange blonde staart word steeds dunner :(
    Het is zo ongeveer anderhalve maand na de bevalling begonnen en kleintje is nu drie maanden. Verlies denk ik als ik een ruwe schatting maak minstens 200 haren per dag...
    Laatst een nieuwe borstel gekocht en toen ik klaar was met kammen was het net alsof ik hem al twee weken in gebruik had :$
    Ben echt bang dat het gewoon doorgaat en dat ik kale plekken krijg ofzo!
    Hebben meerdere van jullie dit gehad en hoe extreem was het? Hoe lang duurde het?

Groetjes van bange oleander

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dan heb je tekort aan vitamine B.

ik heb het nog steeds , elke keer als ik weern een pluk haar in me handen heb denk ik oja moet nog vit.B pilletjes halen en sta ik bij de winkel dan ben ik het alweer vergeten.
    en mijn dochter word in november 2 jaar.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hihi. Dat is normaal zo na de bevalling ;) Ik heb het ook vreselijk gehad! Echt niet normaal! Het HELE huis zat continu onder de haren, argh!

Sinds een maand is het over! Maar nu heb ik er hele plukken nieuw (en dus kort!) haar voor terug gekregen ;) Ziet er niet uit ;)

4. Cycaa

Cycaa Actief lid

15 jan 2008
    484
    0
    0
    In between jobs
    Zuid-Holland
    Hoi.
    Is een veel voorkomend verschijnsel jammer genoeg na de bevalling. ze zeggen dat dat komt omdat je tijdens de zwangerschap nauwelijks haren verliest. Ik heb er ook erg last van gehad. Nu is het wel over maar bij mijn voorhoofd (die hele rand) staat een hele rij nieuwe haren overeind... :( dus het komt in ieder geval weer terug

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ok... Maar waren jullie dan op een gegeven moment bijna kaal op die plekken waar nu weer nieuw haar groeit?
    Ik heb ook gehoord dat het normaal is, maar meestal droom ik alleen in nachtmerries dat ik opeens strengen haar in mijn handen heb en kaal word, maar nu is het dus best wel echt ipv nachtmerrie :D

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee ik ben niet kaal geworden. Maar ik heb dan ook erg veel haar van mezelf ;) Dat heb ik zelfs nog steeds, ook al is het flink uitgedund. Straks heb ik volgens mij met al dat nieuwe haar weer een hele wilde haardos.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Erg herkenbaar.. Verlies nog steeds dagelijks plukken haar.. TIjdens de zwangerschap had ik een super mooie bos haar en nu..:(

Thanx voor de tip van de vit. B:)

8. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ohhhhh hier nog een haarverliezende mama,

Ik word er gek van . Inderdaad overal haren, ahhhhhhhh:(! Heb ik vandaag bij de etos speciale vitamines gekocht (vitamine b, voor huid, haar en nagels), blijkt dat ik dat niet tijdens de borstvoeding mag innemen. Lekker slim, had ik beter in de winkel even kunnen kijken;)! Hihi, nog even wachten met innemen dus!

9. lillybit

lillybit Actief lid

18 sep 2008
    336
    0
    0
    Haarlem
    Ik ben blij dat ik dit lees,ik wou al naar de dokter gaan,
    Ik verlies meer haar dan mijn kat hier in huis.
    En heb hetzelfs al een stuk korter laten knippen.
    Omdat ik gek woordt van al dat haar.
    Maar ik ga ook maar vitamine B2 halen,

10. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Is normaal na de zwangerschap. kWeet niet of in dit geval vitB helpt, maar kan nooit kwaad natuurlijk! VitB helpt voor mooi haar, mooie huid en nagels :)

De extreme haaruitval hield op toen ukkie een mnd of 6 was.
    Maar man man wat heb ik zitten balen zeg. Werd ten eerste gek van dat haar overal en bond het dus altijd vast, maar was ook bang dat ik niks overhield. Een tijdje nadat het uitvallen ophield kreeg ik over nieuwe haartjes, nu nog is het allemaal een stuk korter dan de rest. Maar je ziet nu echt niet dat ik zoveel haar verloren ben hoor!. En geen kale plekken gehad hoor. Gewoon uitgedund denk ik.

Zit nu over een ander kapsel te denken. kHeb lang blond haar, niet extreem recht, maar ook niet echt krullen. Het is bijna tot op mn kont nu, vind het maar saai. tIs zo snel gegroeid het afgelopen jaar, niet normaal meer!
    Wie heeft een leuke kapsel in gedachten? Of een link naar een leuk kapsel? Ik ben geen type dat fohnt of schuim oid gebruikt (ben ook geen alto of zo, maar ik ben het zo gewend en heb niet veel zin om er tijd in te gaan steken, bovendien woon ik in de tropen, dus met die hitte werkt al die haartroep toch voor geen meter ;) ... als ik het hier al kan kopen...).
    Ik dacht aan een heel stuk korter, net over mn schouders, in laagjes, dat het, los van wat pieken toch nog net bij elkaar gebonden kan worden (of net niet, als het net geknipt is...).
    Maar hoe kort nu die laagjes? Het wordt al snel een beetje saai vind ik....
    IDEEEN!?

Oh, dit wordt nu meer een lounge topic..

@TS
    Don't worry, het komt echt goed met je haar!!!

11. Skye

Skye Niet meer actief

Hier wordt ik er ook gek van. Het begon zo'n 2 maanden na de bevalling. Tijdens de zwangerschap geen enkele haar verloren, en nu des te meer. Ik hoop dat het snel over gaat. Ik ben blij dat ik een aardige dikke bos haar van mezelf heb, dus snel zal je het niet zien, dat er veel uitvalt.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb het nog steeds, ruim 13 maanden na de bevalling.......
    Geen kale plekken, zo extreem is het meestal nou ook weer niet dus daar hoef je denk ik niet bang voor te zijn. Maar het is wel drastisch uitgedund en zit voor geen meter meer. Vit.B slik ik al (volgens mijn kapper is Vit.B5 het belangrijkste hiervoor).

13. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    #13 annetske, 17 sep 2009
    Laatst bewerkt: 17 sep 2009
    Pffff hou maar op, ik word echt gek en depri van mijn haar uitval ;) mijn bos haar was 2x zo dik geworden en is na de bevalling nooit uitgevallen. En ja nu dus wel een jaar later... Ik word echt gek van alle losse haren in huis en onder de douche. Tijdens het douchen trek ik zo hele plukken uit mijn hoofd. Laatst deed de stofzuiger het minder, ik dat ding uitelkaar halen en haal zo een complete paardestaart van mijn haar uit de buis, nou toen moest ik ff slikken dus. een pruikenmaker was blij geweest met dat bosje haar ;) Ik gebruik nu Vitamine B van davitamon en ben overgestapt naar een mildere shampoo. Nu wordt het beterder... maar zodra ik het borstel of was dan haal ik er weer plukken uit. Een vriendin van mij heeft laatst mijn hoofdhuid bekeken... en idd kale plekken en allemaal afgebroken haar... kheb lang haar van mijzelf maar nu met allemaal korte plukken er tussen. Afknippen is geen optie want ik moet lang haar hebben, heb het 1x kort gehad echt nooit weer dus ;) De kapper zei dat dat aan mijn hormonen ligt haha. Dus ik wacht af en is het voorbij dan hoop ik dat mijn haar weer mooi lang mag gaan worden... Het is erg vervelend en helemaal voor een vrouw, het haar is een sieraad van de vrouw he? ;) Ik bind mijn haar nu inmiddels ook vast in eens staart, dan verlies ik wat minder haar in huis, en haal het elastiek er buiten uit, en borstel ook buiten haha. Dit scheelt een eind, verlies ik niet alle haren binnen meer ;) En heb langs mijn hoofdlijn waar het haar begint, ook allemaal korte plukken... voor stekels en achter lang haar dus haha, maar nog maar een dun bosje helaas, hoop echt dat het terug gaat komen mijn flinke bos haar.

14. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik had het ook vreselijk vanaf 4 maanden na de bevalling tot 6 maanden na ongeveer. Geen kale plekken gekregen hoor ;)
    En daarna ook nieuwe haren gekregen bij mijn haargrens, heb nu dus van die stekeltjes aan de voorkant van 3 cm lang haha.

15. Lindsey1981

Lindsey1981 Actief lid

31 jul 2007
    102
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb het ook, wist helemaal niet dat dat kon na de bevalling!!

Deel Deze Pagina