Hoi allemaal Na de geboorte van ons ukkie willen wij graag bedankjes meegeven.Maar niet de standaard organzazakjes, glazen flesjes ed..Wie heeft er een heel orgineel idee? Mag ook iets om zelf te maken zijn
Wij hebben zeepjes laten maken met zijn naam erin. Niet super goedkoop maar ook niet waanzinnig duur. En iedereen vond ze super!
Heb laatst een keer een zakje m&m's gekregen met naam en geboortedatum van het kindje. Ook erg leuk! Weet alleen niet of dit erg duur is... Lastige van geboortebedankjes (en trouwbedankjes) is trouwens wel dat het voor jezelf altijd best leuk is maar dat 80% vd mensen het 1 week op de kast zet en daarna weggooit... Ik vind het wel altijd leuk om te krijgen maar (SORRY) doe er meestal ook niet echt iets mee (val in de 80% klasse ben ik bang, al gooi ik het nooit weg maar komt het in een doos op zolder terecht ;-b)
Ik hou zelf nogal van symbolische dingen. Ik heb voor elke kraambezoeker een waxinelichtje ingepakt in doorzichtige bloemenfolie. Daar heb ik zo'n krul lintje omheen gedaan, met een kaartje eraan met de naam van mijn zoon en zijn geboortedatum erop. Het kaarsje had ik beplakt met een servetje met een printje erop (die kan je erop strijken met de strijkbout op de laagste temperatuur). In het zakje had ik verder een paar blauwe en witte snoephartjes gedaan (die kan je bij Jamin kopen). Vervolgens hebben we iedereen gevraagd om dat kaarsje thuis te branden, en dan een wens te doen voor onze zoon, of iets positiefs te denken/uit te spreken. Zo kreeg hij meteen heel veel positieve energie mee van de mensen om hem heen, en dat vonden we wel een mooi idee. En het kostte echt bijna niks om het te maken!
Wij hadden naast suikerbonen, m&m's ook lollies laten maken met haar naam op bij www.doopsuiker-blabla.be Maar de top van ons 'assortiment' waren toch de koekjes die we bij de koekjesfee hebben laten maken www.dekoekjesfee.be Ze kan ook cupcakes maken zo lief! Onze snoepjes: En de koekjes:
Alle etiketten/kaartjes enzo kwamen van bij www.babygrafix.be ! ook de buttons die we op de zakjes m&m's hadden geprikt (helemaal vanboven):
Heel goed! That's the spirit Ik ben zelf ook zo hoor... tenminste met trouwen, nu voor baby doen we het niet: eigenlijk meer omdat het helemaal niet gebruikelijk is in onze familie/vriendengroep. Maar misschien krijg ik nog wel zin om iets te gaan frobelen als ik over een week of 15 met zw.verlof ga
zie onder je berichtje dat je nog niet weet wat het wordt... spannend! Hebben jullie zelf een speciale hobby, beroep, ofzo of een apart thema vd babykamer? Dan is het misschien leuk om dat te laten terugkomen in 't bedankje. Zo hadden vrienden van ons een ijszaak en die hebben voor iedereen een mooie ijscoupe gemaakt met de naam erop geschreven (was wel beetje duur bedankje volgens mij). Met ipv doopsuikers van die grote schuimballen die dan net ijs leken in mooie roze-tinten (het was idd een meisje).
@Tacha die koekjes zien er leuk uit zeg!Maar hoe lang blijft dat goed?Die m&m's hadden wij ook al gevonden heel leuk.. @Nicole ik werk in de kraamzorg en mijn man in het vuurwerk?een knallende baby hahaha?!
Babydream: die blijven heel lang goed hoor! Maar je moet anders maar naar die koekjesfee mailen met je vragen hoe en wat dan weet je alles precies! Was hier een enorm succes! Je kan trouwens kiezen welke vorm/kleur etc dus ook als het niet op haar site staat maakt niet uit!
Sterretje ergens inprikken, kaartje eraan? Kun je op het kaartje zetten dat mensen een wens kunnen doen als het sterretje brand (zoals al eerder met kaarsje werd genoemd) Ergens in is dat uiteraard in een luier -> dan is het helemaal toepasselijk maar misschien wel erg flauw! (sorry, heb beetje saai werkdag vandaag ) Ik zal er nog eens wat serieuzer over nadenken (maar dan niet vandaag )
Wij hebben een keer een notitieblokje gekregen met een foto van de kleine en de geboortedatum. Elke blaadje staat dat op, hele papiertje maar dna wel zo dat je er goed overheen kunt schrijven
Wij hebben een keer een notitieblokje gekregen met een foto van de kleine en de geboortedatum. Elke blaadje staat dat op, hele papiertje maar dna wel zo dat je er goed overheen kunt schrijven