Hoi Er zit in de maxi cosi zo'n zitverkleiner, maar heb eigenlijk geen idee tot wanneer die erin moet blijven. Jullie? Edit moderator: Verplaatst naar baby-uitzet.
Ik heb hem er een maand geleden al uitgehaald aangezien ik Luc er echt in moest proppen.Het paste echt niet meer. Zonder gaat perfect en eigenlijk geen problemen mee.
totdat het niet meer past, dat was bij ons tot 9 mnd. We hebben wel al eerder het kussentje bij het bilstukje weggehaald.
Volgens mij heb ik hem er ook uitgehaald toen Amy maand of 4 was. Ze had ook steeds met het eruit halen een bezweet achterhoofd, dus toen ging die eruit.
bij ons ook vorige maand al, xander zat er helemaal ingevouwen in dus dat kon echt niet en nu we dat deel eruit hebben gehaald past hij er wel weer lekker in, dus wat er al gezegd werd tot dat ze niet meer passen denk.
hier rond de 6 maanden denk dat je op je gevoel moet afgaan past je kleine er niet lekker meer in er uit halen.. zit je kleine nog goed zal ik hem lekker laten zitten denk dat het bij iedereen ook verschilt per maxi cosi ook denk ik... want sommige verkleiners zijn smaller dan andere...
Wij hebben hem er vorige week uit gehaald. Hij moest anders helemaal scheef gaan zitten, omdat z'n hoofdje er niet meer onder paste.
Ah, dus er is niet echt neen richtlijn voor begrijp ik.. |Stel de vraag natuurlijk omdat dat ding in de weg begint te zitten. Dacht, straks haal ik hem eruit terwijl dat nog helemaal niet kan, want gevaarlijk ofzo, maar dat maakt dus niets uit geloof ik. OK, hij kan eruit
Wij hebben 'm met 3 maanden eruit gehaald, want Eva paste toen met heel veel moeite tussen de gordel en het hoofdstuk. Was een verademing zeg, eindelijk zonder passen en meten de maxicosi in en geen benen die klemzaten onder de gordels. Ik wilde de verkleiner er ook zolang mogelijk inhouden en dacht dat het nog moest, maar als het nauwelijks meer past, dus eruit halen. Nu vind ik het nog wel een beetje proppen in de maxicosi, wat zijn die dingen smal! Ze zit er met haar armpjes half naar voren in, maar het is niet anders. Zo heel erg groot is ze eigenlijk niet, maar wel breed .
Ligt aan de grote van je kindje natuurlijk! Dus als je ziet dat ze er niet meer lekker in ligt, gewoon eruit halen. Wij hebben hem er met 4/5 maand uitgehaald.
Hier rond 2 maanden het billenschuim eruit gehaald. Anders kon hij niet fatsoenlijk recht zitten. rond de 4 maanden ook het nekding eruit, toen was zijn hoofd stevig genoeg, en bijna te groot..
Dit topic is al zo oud dat ik betwijfel of iemand het nog leest, maar toch een poging. Onze kleine dame is 14 weken en past met haar hoofdje ook niet meer onder de bovenkant van die zitverkleiner. Ging gillen als ik haar er in propte. Maar zonder dat ding kan haar hoofdje zo heen- en weer bewegen naar de zijkant. Zo goed kan ze die nou ook nog niet overeind houden. Volgend weekend gaan we een autorit maken van een uur of 2. Betwijfel of dat nou wel goed is. Iemand nog reacties?
Die verkleiner is er grootdeels voor de veiligheid en als je merkt dat je dochtertje haar hoofd nu al niet rechtop kan houden, kan je je wel voorstellen wat er gebeurt als je wordt aangereden van de zijkant... Daarbij lijkt het me voor een baby erg vervelend slapen als je hoofd zo 'los' zit, zeker bij een lange rit. Ik heb de verkleiner er nog inzitten en hoewel het een beetje proppen is (oortjes zitten vaak dubbel enzo), blijf ik het zo lang mogelijk doen. Ik snap niet wat je bedoelt met onder de bovenkant... Ik heb een wat oudere maxicosi en daar zit niets bijzonders aan de bovenkant. Het probleem is eerder dat ze niet meer tussen de Zeeuwsmeisje-oren passen.
Ik heb een nieuwe maxi-cosi cabrio. Daarbij zit aan de stoelverkleiner een soort rol die om haar hele hoofdje heen gaat. Die kan niet omhoog getrokken worden, want aan de onderkant zit er het rugkussentje aan vast. Dan hou je een opening tussen het rugkussentje en de onderkant van de zitting. Ik snap niet wat het nut er van is dat die rol over haar hoofd loopt, zit alleen maar in de weg. Alleen "oren" is inderdaad logischer. Blijkbaar zijn de oudere modelen beter. Ik zie ook niet hoe ik de bovenkant er af kan slopen, het is 1 geheel.
Dan zou ik toch hoe ongemakkelijk ook haar vooral met die lange rit toch nog in de verkleiner leggen. Beter een stukje veiligheid als dat gewiebel met haar hoofdje. Als je trouwens dan dat kussentje onder haar bips er onderuit haalt dan ligt ze een stukje lager. Misschien dat dat nog iets helpt?
Drie weken geleden hebben wij het schuim stukje onder de billen er uitgehaald. De rest zit nog in de maxi-cosi maar dat duurt niet lang meer.
hey, zit in elke maxicosi de verkleiner als je hem koopt? heb er eerlijk gezegt niet op gelet toen ik mijn kinderwagen bestelde topmark motion 3-1. ze leveren hem in augustus maar ben dus benieuwd of de verkleinders er standaard bij zitten... zo niet... dan is er mss iemand die de zijne wil weggeven/verkopen aangezien ze hem niet meer gebruiken? alvast bedankt! Sharon
wij hebben de verkleiner na 1 maand eruit gehaald, wnat het was proppen en drukken. Maar goed, ik ga ervan uit dat ik een uitzondering ben, qua groot kind dan. Het kussentje heb ik nooit gebruikt.