Ik twijfel over de meisjesnaam die we gekozen hebben, mn man heeft m 'bedacht' en vindt m geweldig, en ik..... ik vind m wel heel mooi, maar twijfel zo of ie wel bij ons past, omdat ik t idee heb dat t een beetje 'kakkerig' is hellup! dus.... welk soort kind zien jullie bij de volgende naam: Charlotte Sophie (Charlotte wordt dan roepnaam)
Mooie naam! Kan ook nog Lotte worden eventueel. Mijn nicht heet ook Charlotte, maar iedereen noemt haar Lotte..
Ik vind het wel een naam in de categorie 'hockey'. Lotte of Sofie vind ik wel leuk/lief. Maar goed. Over smaak valt niet te twisten en er zullen genoeg mensen zijn die het een prachtige naam vinden. Twijfel tot het laatste moment is trouwens helemaal normaal. Een vriendin van me had twee namen en zij hebben pas bij de geboorte besloten dat het toch echt meer een K was ipv een I
ja, daar zat ik ook al aan te denken, en vindt t ook geen vervelende afkorting, zoals ik dat wel bij bv melanie heb, dat dat dan 'mel' wordt. maar wij zijn gewone mensen (kan je dat zeggen?) ik bedoel mn man is timmerman en ik ben opgegroeid op een boerderij, dus niet bepaald 'wassenaars' en dat idee had ik altijd wel bij deze naam, terwijl ik als ik mn ergens zag staan wel erg mooi vond.
Een idee bij een naam maakt je kind zelf . Dus als je meisje eenmaal is geboren dat is zij een Charlotte en dan is dat de perfecte naam voor haar en wie zij is/wordt. Dat er ook een paar 'kakkers' zijn die zo heten = niet relevant. Bovendien zullen er ook zat 'gewone' meiden zijn die zo heten. Je zegt zelf dat je de naam erg mooi vindt, dat (en wat je vent vindt) is toch echt het enige dat telt (daarom heb ik en zal ik nooit namen met derden bespreken ).
misschien is t ook wel dat ik een beetje 'bang' ben voor de reactie van onze familie/kennissen/vrienden, en ik weet ook dat t onze keus is, vreemd genoeg heb ik dat helemaal niet met onze jongensnaam, waarschijnlijk omdat ik weet dat deze goed zal vallen. pfff hormonen
ik woon in een klein plaatsje in de achterhoek, en naast mij woont ook een Charlotte.. Erg aardige meid, zonder poeha.. gewoon 'down to earth' zeg maar... Charlotte hoeft helemaal geen kak-naam te zijn... het is net als wat salapio zegt; als je meisje eenmaal is geboren dat is zij een Charlotte en dan is dat de perfecte naam voor haar en wie zij is/wordt. niet meer twijfelen... Familie en vrienden wennen er vanzelf wel aan... ben ik wel benieuwd naar jullie jongensnaam
dat is dus een 'down-to-earth' naam al zeg ik t zelf. en ik wil m wel verklappen, geen enkele bekende van mij kijkt op deze sites Jens wordt t, moet ik er even bij vertellen dat ik in duitsland woon en dat t kindje daar straks ook naar school zal gaan, dus wilden we een korte stoere naam die in beide landen gelijk uitgesproken wordt.
oh, en Jens vind ik ook een super stoere naam.. maar inderdaad wel anders dan Charlotte... dan zou ik ook eerder naar Lotte neigen voor een meisje.. maar nogmaals, als jullie vinden dat dit bij jullie kindje past... dan gewoon doen..
gewoon net als bij ons, hier wordt alleen sneller afgekort, dus waarschijnlijk lotte ik heet zelf marloes en dat is hier niet bekend, met als gevolg dat ik overal mn naam moet spellen, en 3x uitspreken, vandaar dat we dat niet wilden voor onze kinderen. julia vind ik ook mooi, maar dat wordt hier dan uitgesproken als djoelia, en dat is verwarrend omdat opa en oma in nl wonen en julia zeggen, snap je?
Als je het dan niet erg vind dat de naam snel word afgekort, dan zou ik voor charlotte gaan.. gewoon zoals jullie gepland hadden.. en als je het wel erg zou vinden dat ze namen af korten zou ik voor de korte versie gaan Lotte... oh, moeilijk he! Maar jullie weten dus nog niet wat het word.. spannend!
Op zich is Charlotte niet mijn smaak (misschien ken ik gewoon te veel Charlotte's) maar de naam roept bij mij echt geen bepaald beeld van een type gezin op. Ik ken zowel Charlotte's met een 'gewone' achtergrond als Charlotte's waarvan de ouders vinden dat ze toch tot de 'klasse' behoren. Dus gewoon lekker doen.
ja, heb t er net weer met mn man over gehad, maar hij vindt t echt een prachtige naam, en hij zegt ook: ik ken een leuke janneke en een niet leuke janneke, zo is er bij elke naam wel wat. dus denk dat we t gewoon laten staan, niet iedereen kan elke naam mooi vinden
Ik vind Charlotte een lieve naam, inderdaad een beetje de associatie met hockey, maar dat geeft toch niet? Ik vind dat niet negatief. Als je het zelf een mooie naam vindt, gewoon doen!
charlotte sophie zenden, dat is toch de vrouw van John Heitinga? Daar doet de naam mij dus aan denken!
ja klopt, maar daar kwamen wij pas na t bedenken achter, mn man wou charlotte en ik wou daar graag sophie achter, omdat ik dat erg mooi vind, maar niet sophie als roepnaam wilde, vanwege de populariteit op t moment
wordt de roepnaam dan ook echt charlotte sophie of alleen charlotte. Want als combinatie vind het ik het wel veel van het goede, maar je kunt sophie ook als 2e naam kiezen.