Hi dames, Ik heb twee dagen geleden een 3D echo laten maken en daarbij is ook het kindje opnieuw gemeten en 'gewogen' en nu blijkt dat het kindje een week groter is dan mijn gestelde termijn. Is het dan ook zo dat mijn uitgerekende datum hierdoor verschuifd?
Dat denk ik niet. Ons kindje werd met 18 en 21wk echo's ok groter geschat. OOk een week verder. Maar blijven toch bij telling ze hebben met 12 weken termijn gedaan en hier houden ze volgens mij aan omdat daarna kindjes ok in verschillend tempo groeien misschien wel net groeispurt gehad bijvoorbeeld. En door icsi weten ze bij ons de dag van bevruchting alleen "grotere baby" tot nu toe dan termijn
Hallo, ik denk het niet hoor. Om te beginnen is dit maar een "schatting". Ons kleintje was in het begin ook iets verder geschat dan de 'normale' curve. Nu naar het einde toe zit hij op het gemiddelde van de curve en op de juiste termijn.
Nee je bevaldatum wordt niet vervroegd. Mijn ukkie loopt ook al heel de zwangerschap een week voor. Maar dat is een week op het gemiddelde. Maar ze hebben ook boven en ondergrenzen en daar blijft de kleine keurig binnen. Toevallig vanmorgen een controle gehad. Ben nu 28 weken zwanger en uk woog 1339 gram. De ondergrens was 1000 gram, het gemiddelde was 1172 (geloof ik)) en de bovengrens rond de 1500 gram. Mijn uk valt daar wel in maar is groter dan gemiddeld, maar niet niet boven de grens, dus mijn uitgerekende datum blijft het zelfde... Wat een lang verhaal....
Hoi! Onze meid ligt ook al sinds de 17e week 1 week voor. Ben ook erg nieuwschierig na het geboorte gewicht straks. Succes!