Ik ben vandaag weer eens zo blij met mijn verloskundige, die elke keer als ik met tegenzin bel nog eens flink benadrukt dat ik toch vooral altijd moet bellen, ook als ik denk dat er toch niks is want beter 10 keer voor niks bellen dan 1 keer en dat er dan toch iets mis is. Dat voelt gewoon heel erg goed!! En ik vind het super dat die mensen ALTIJD voor je klaarstaan, ook al zou je midden in de nacht bellen of in het weekend, het maakt ze niks uit, ze zijn er altijd met een goed humeur en een vriendelijk woord. En als je dan ophangt voel je je ook altijd beter. Dacht dat dat ook maar eens gezegd moest worden! Daarnaast heeft mijn verloskundige al twee keer op basis van een vage omschrijving van vage klachten (ik weet soms echt niet of buikpijn nou zeurderig, kramp-achtig, steken, of weet-ik-veel-wat is) een hele rake diagnose gesteld en kwaaltjes heel fijn opgelost. Tuurlijk, daar leren ze voor, maar ik vind dat knap. En het geeft een veilig gevoel. Dus: leve de verloskundigen
Wat fijn! Ik heb nog geen een keer mn VK hoeven bellen voor t een of ander, ik kom op de afspraak, vertel hoe het gaat en beantwoord wat vragen en ik ga weer weg Ze zijn heel aardig hoor, maar heb tot nu toe nog niks van ze nodig gehad haha!
Sluit me hier HELEMAAL bij aan WWRR!!! Ik heb ook zo een TOP verloskundige!!! Prijs haar ook echt bij iedereen aan. Voel me super op mijn gemak bij haar en ik heb haar ook een keer in het weekend en laat op de avond gebeld. Dit was allemaal geen probleem en er werd op mijn hart gedrukt dat ik ALTIJD kan en moet bellen als ik twijfel.
Same here..!! Heb er 4 maar allemaal even behulpzaam en idd ook qua bellen, liever 10x teveel dan 1x te weinig. Ze nemen me ook altijd serieus! Dit mag dus idd best eens gezegd worden...
Eens. Wij hebben ook 4 topvrouwen + een heel lieve vervangster in de praktijk. Vorige week heb ik voor de eerste keer tussendoor gebeld ivm heel veel harde buiken. Voelde me zoveel beter en gerustgesteld na dat gesprek. En ook de gewone gesprekjes zijn heel leuk. En onze zoon wordt ook altijd heel leuk betrokken bij de onderzoekjes. Dan mag hij op het knopje duwen van de doptone bijvoorbeeld om samen naar het hartje te luisteren. Of ook even voelen aan mijn buik.
Ik heb de VK alleen nog maar gesproken aan de telefoon, maar ze klonk heel aardig! En ze zei idd ook dat ik altijd mag bellen, heel fijn. Heb ik dus ook een keer gedaan en was toen weer helemaal gerustgesteld.
Heb ze niet zoveel nodig gehad nog maar ben de verloskundige bij mn vorige bevalling nog steeds erg dankbaar: mn zoontje moest met de vacuümpomp gehaald worden omdat hij een sterrenkijkertje was, normaal gesproken is het ongeveer standaard om dan een knip te zetten begreep ik. Maar omdat ik van mn oudste zoontje zonder knip of scheur bevallen ben en hij 9 pond was heeft de verloskundige tegen de gyn. gezegd dat een knip waarsch. niet nodig was! En dat was idd niet zo en heeft me veel pijn/gedoe bespaart!
Ik had ook top verloskundigen. En ik hen ze wel heel wat keren 's avonds, 's nachts en in het weekend moeten lastig vallen. Het maakte allemaal niet uit! Kwalijk vind ik wel dat er een gynaecoloog mijn vk niet serieus nam!!!
Ik ben ook erg blij met mijn (4) verloskundige! Zijn zo lief en betrokken! Toen ik een keer s'ochtends belde omdat ik snachts enorme krampen heb gehad, kreeg ik zelfs een beetje op mijn kop dat ik niet snachts gebeld had. Want dat moest ik ZEKER doen... Ging daarna echt met een fijn gevoel de deur uit!
Ik was dolgraag bij mijn verloskundigen gebleven.... maar helaas doorverwezen naar de gyn ivm placenta praevia. Heeel, heel jammer...
Ik ben ook dolblij met mijn keuze voor deze praktijk. Ze zijn zo lekker nuchter en vriendelijk en stellen me altijd gerust. Ik voel me er erg goed bij!
Dan hebben wij zeker niet dezelfde verloskundige haha! De mijne bestempelde mij als een panische moeder to be omdat ik 2 keer had gebeld waarvan 1 keer omdat ik al een week mijn kindje niet voelde bewegen en 1 keer omdat ik hard was gevallen op m'n buik (uitgegleden). Ze wilde me zelfs doorsturen naar het CB voor het programma 'Stevig ouderschap'. Ik ga er nu dus met heel veel tegenzin heen, hoor ze aan en ga weer naar huis.