Revalidatieduur na keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Kari, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Dames, even een vraagje. Vanwege een medische indicatie zit er een kans in dat ik een keizersnede krijg. Hoe lang duurt het revalideren na zoiets? Ze zeggen dat je beter gewoon kunt bevallen. Weet iemand na hoelang je weer een beetje kan sporten enzo? Ben je echt zo hulpbehoevend als ik wel eens gehoord heb?

    Alvast bedankt!

    Kari
     
  2. Niet meer actief

    Kari; Dat is heel verschillend. Ik heb echt een makkie gehad. Ik was binnen 3 dagen al thuis woensdag het ziekenhuis in en vrijdag thuis. Heb weinig tot geen last gehad. Ik heb me wel gehouden aan de 6 weken dat je niet mag tillen etc.

    Ben met 3 maanden weer een beetje begonnen met sporten, maar meer ook dat ik gewoon lui was :).

    Ik vond mijzelf zeker niet hulpbehoevend, ik moest eigenlijk steeds afgeremd worden.

    Liefs Nathasja
     
  3. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Het is denk ik hoe je jezelf eem beetje opstelt.
    Ik stond erop dat ik zelf dingen deed, al duurde het allemaal wel wat langer. De volgende ochtend stond ik al alleen onder de douche.
    Ik heb eigenlijk alleen de eerste week flink last gehad van de keizersnee. Ik huppelde daarna alweer door het huis en kon zelfs met de kinderwagen een stukje wandelen.
     
  4. Niet meer actief

    Ja ik liep ook meteen te wandelen na de kraamtijd dan. Ik weet niet of het is zoals je je instelt, want ik ken ook wel hele vervelende verhalen en dan ben je gewoon een tijd uit de roulatie.
     
  5. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik heb er een week last van gehad, sporten mag je weer na 6 weken.
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ligt eraan hoe het gaat... ik heb 2x een ks gehad en het was een wereld van verschil. De eerste was een spoeks na 40u weeën, ik heb zeker een half jaar nodig gehad voor ik kon zeggen dat ik me weer oke voelde. Ik heb 2 weken echt hulp nodig gehad dus moest mn man vrij nemen.

    Bij de 2de kreeg ik een geplande ks en nu voelde ik me super. Stond na 20u naast mn bed, dag 9 zijn we met heel het gezin gaan wandellen en boodschappen doen. Met 6 wk ben ik gaan sporten. Mn man ging dag 3 weer halve dagen aan het werk, vanaf dag 9 weer full-time... en bij de 2de had ik dus nog een klein meisje van anderhalf om me heen en een baby waarover wat zorgen waren.
     
  7. Kari

    Kari Fanatiek lid

    21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    ok, nou dat klinkt toch wat positiever allemaal als ik dacht. Waarschijnlijk wordt het bij mij een geplande keizersnee en als ik dit dan zo lees.....

    Heel fijn, bedankt voor jullie reacties,

    Liefs Kari
     
  8. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Zal idd een heel verschil zijn tussen een geplande en een spoedks. Ik had een spoedks met veel bloedverlies en was behoorlijk in de lappenmand daarna. Toch was de ergste pijn na 2 weken voorbij. Na 6 weken was de wond echt weer redelijk genezen.
    Maar je hoort er zulke verschillende verhalen over!

    Wat ik wel weet: ik ken een paar moeders die 1x met een ks zijn bevallen en 1x 'gewoon'. Die zeiden dat ze 1000x liever gewoon bevielen! Gewoon omdat je daarna ook sneller weer dingetjes kan, omdat de borstvoeding beter en makkelijker op gang komt, dat soort dingen.
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik vond de eerste ks erg vies tegenvallen. Na een week mocht ik naar huis, maar daar had ik nog zeker 2 weken niet de kracht om mezelf om te draaien in bed bv. Ondanks dat we een heel makkelijk kindje hadden, was ik pas na een maand of 3 weer redelijk op de been. Moest ook wel want het verlof zat er bijna op en er stond een verhuizing voor de deur.

    Bij de 2e had ik me op het ergste voor bereidt en dat viel me echt heel erg mee. Mijn conditie was toen ook beter dan bij de 1e.
    Bij de 1e was ik ruim 135 kg, ik had ca 20 uur in de bevalling gezeten en toen kwam de keizersnede. Bij de 2e was ik slechts 100 kg en kon ik volledig uitgerust aan de (geplande) ks beginnen.

    Groet van Kiki
     
  10. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik heb een geplande KS gehad.
    Mijn conditie was slecht door BI, kon ook amper slapen.
    De KS zelf is me mee gevallen, snel weer op de been en zelf dingen doen. (Ik maakte koffie voor de kraamhulp)

    Maar door slechte conditie en huil baby (verborgen Reflux) heb ik na 4 weken een terugslag gehad.
    Ik sliep maar 4 van de 24 uur en dat breekt op!
    Ik ben nu nog steeds niet de oude maar het gaat al veel beter!

    Dus mijn advies; Laat je lekker verwennen en slaap zoveel als je kan!

    Groetjes, Mirelle.
     
  11. liesje1981

    liesje1981 Actief lid

    25 sep 2006
    176
    0
    0
    ik heb een ongeplande keizersneden gehad!
    na 26 uur weeen kwamen ze der achterdat die er niet uit kon!

    ik was met drie dagen thuis en na een week kon ik al ff buiten wandelen!

    het is echt hoe je het zelf doet!

    als aanrader zou ik zeggen ga niet alleen op je bed liggen
    maar lekker lopen en bewegen dat schilt echt een heel stuk!

    grt lisette
     
  12. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook ik heb een spoed keizersnede gehad, wel met ruggenprik.
    Omdat ik ziek was kan ik me van de eerste paar dage niet zo veel herinneren, ook omdat ik dus zo'n geweldige morfinepomp had (dus geen pijn!).
    Ik ben na 36 uur uit bed getrapt :D Toen moest ik op de po stoel. En we gingen het opbouwen. Ik liep na een week redelijk recht op (daarvoor was het te moeilijk).
    Slapen heb ik pas na een week op 4 weer op mijn rug kunnen doen (daarvoor lag mijn bed ook omhoog).
    Houd je een beetje aan de voorschriften, ga niet te snel tillen en stofzuigen. Wandelen kan al snel en dat versneld het herstel.
     
  13. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Nog even ter aanvulling, ook ik had een spoedkeizersnede na zo'n 20 uur weeën. Het was op dat moment verschrikkelijk en heel traumatisch, toch heb ik er fysiek gezien maar een week last van gehad. Mentaal vond en vind ik het veel moeilijker te behappen.
     
  14. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik zou een geplande ks krijgen maar Isa diende zich ongeveer 3 weken te vroeg aan en na 3 uur ween en 10 cm ontsluiting , werd het dus uiteindelijk een spoedje op zondag ochtend.

    Ik had het me veel erger voorgesteld de operatie zelf dan. Het herstel viel me mee, alleen heb ik erg heftig gereageerd op de diverse pijnstilling die ik kreeg, daar had ik meer last van dan als van de wond en de pijn op zich.
    De eerste keer je bed uit moeten is niet plezierig te noemen maar als je daar over heen bent gaat het steeds wat beter, succes!
     

Deel Deze Pagina