Ik ben dus namelijk weer dom geweest! Er is "nog" niks aan de hand en misschien is er ook wel helemaal niks aan de hand, maar het zit me niet lekker! Vorge week vrijdag, toen de sneeuwval begon, werd ik gebeld op mijn mobiel door winnaars die voortaan ook aan loterijen doen. Klonk heel erg leuk en de eerste maand was gratis, daarna moet je betalen. Als het je uiteindelijk niet bevalt kun je het meteen opzeggen. Ik dacht altijd leuk! Dus stemde akkoord, gaf mijn rekeningnummer zodat ze dan geldprijzen erop konden storten en als ze niets van me hoorden ze het geld maandelijk bij mij eraf kunnen halen. Nu is het zo dat ik nog steeds niets per post heb ontvangen en begin mezelf een beetje druk te maken. De jongen aan de lijn las ook een stuk voor waarop ik akkoord ging met de voorwaarden en moest antwoorden met ja of nee. Ik antwoorde ja. Nu heb ik vanavond de Rabobank gebeld en mn verhaal uitgelegt. Nu vertelde zij me dat ik eventjes goed mijn rekening in de gaten moest houden en als ze het incasseren ik dan contact op kan nemen met hun dat ik ervan af zie. Ik zei ze kunnen toch niet mn hele bankrekening leegtrekken? Nee zegt ze, dat gaat zomaar niet. Nu ben ik al de hele week aan t zoeken naar de desbetreffende loterij maar kan ze gewoonweg niet vinden. Mevrouw van de bank zij ook dat de post verlaat kan zijn door de slechte weersomstandigheden van afgelopen week. Echt weer een domme actie voor mij, laat ik me aan de deur nie omlullen is t wel aan de tel. Dus zouden ze me echt oplichten?? Heeft iemand hier ervaring mee.. of kent iemand de betreffende loterij? Mijn vriend heeft jarenlang mail van hun ontvangen via Euroclix.. maar al een poos niet meer.. Sorry voor mn lange klunzige verhaal..
Ik heb zoiets ook gehad. Je moet er alleen wel rekening mee houden dat als het eerste bedrag van je rekening is afgeschreven de bank het NIET kan terug laten storten. Je kunt dan een selectieve incassoblokkade via de lokale bank erop laten zetten (zelf langskomen op kantoor). Dat houdt in dat ze via dat rekeningnummer geen bedragen meer van je rekening af kunnen schrijven.
Nee ik werk zelf bij de Rabobank en daardoor weet ik dit (vind dan ook dat je verkeerd geadviseerd bent). Ik heb me toen een keer aangemeld en ik kreeg na een hele tijd alsnog een brief met een mailadres. Heb me toen afgemeld en ik heb er nooit meer iets van gehoord.
Vorige week ook z'n telefoontje gehad, was ook precies z'n verhaal.. ze vroeg aan mij als ik wel een met loterijen meedeed en ik vertelde aan haar dat we met de postcodeloterij meededen en toen vroeg ze wint u wel eens wat? ik zei niet vaak en toen zei ze dan kunt u een maand gratis meespelen en dan wint gegarandeerd iets.. Ik vertelde haar dat ik dit niet wou en heb toen opgehangen (ik vertrouw dit soort dingen niet) maar als ze geld van je rekening halen kun je het gelijk weer storneren en dan dat rekeningnummer blokeren.
Is het niet deze?? De Winnaars - VriendenLoterij het programma heet Winnaars De Winnaars Elke zondag rond 19.20 uur reikt Rick Brandsteder op RTL 4 de Vriendenprijzen uit, na Life 4 You. 
 Je kunt de uitslagen bekijken op deze website, op NOS Teletekst pagina 551 en op RTL 4 Text pagina 884. Hieronder vind je de laatste prijsuitreikingen door Rick Brandsteder.
Echt zoo erg ik weet t niet! Ze zeiden dat ze pas de loterij hadden omgegooid zodat je altijd kans heb op leuke prijzen
misschien toch maar registreren bij bel me niet register aangezien je blijkbaar wat gevoelig bent voor ''omlullers''
Ik kreeg ooit een telefoontje in het gebrekkig Nederlands(hoorde er duits door) dat ik aan een loterij mee zou doen,en een prijs had gewonnen! Ze vroegen mijn rekeningnummer om het geld te storten?? Vondt het zo vaag,deed helemaal nergens aan mee,en als ik het zou doen zouden ze mijn nummer wel al hebben....heb opgehangen en nooit meer wat gehoord!
ik geef dus echt NOOIT mn rek.nr. door de telefoon al is het aan mn moeder dan sturen ze maar een brief.
Uhmmm, ik zou zo en zo nooit je rekening nummer /gegevens door de telefoon of aan de deur aan iemand geven. Wat voor reden ze ook hebben om te bellen of aan te bellen.
Ohw en het zelfde als je iemand aan de telefoon krijgt die je vraagt een nummer in te toetsen. Zo iets als van: wilt u een 1 toetsen omdat we dan kunnen checken of blablabla (bendes die dan via jouw foon kunnen bellen, of je ineens 30 euro per minuut voor het gesprek met hun betaald)