help....!? zwaar werk

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by littlelilly, Mar 19, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. littlelilly

Sep 21, 2014
    86
    0
    6
    Noord Holland
    Hoi allemaal,
    Ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die zwaar werk doen en wat er word geregeld qua verlichting en veiligheid?
    Ik werk in de huishoudelijke zorg en dat begint super zwaar te worden.. Ze laten me bukken, duwen , trekken, zware dingen tillen en verwachten van me dat ik op een ongelijke bestrating of in de prut wat inzakt de trap zet om vervolgends de ramen te lappen..
    Mijn bedrijfsleider vind dat ik maar moet door gaan en alles gewoon moet doen want zwanger zijn is geen ziekte. Ik heb ook nooit geen voorlichting gehad over hoe je bepaalde dingen het beste doet.

Nou doe ik gewoon alles wat de mensen van me vragen.
    maar op een ongelijke vloer de trap zetten om de ramen te doen vind ik zelf wel wat ver gaan en ik ben super bang om te vallen.. durf het niet tegen die oude mensen te zeggen want ben bang dat ze me werkgever gaan bellen ...
    helppppp?!?!? Hoe hebben jullie bepaalde dingen opgelost!
    Alvast bedankt liefss..

2. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Je moet door want zwangerschap is geen ziekte? Pardon??
    Ik heb op een gegeven moment tegen mijn baas gezegd dat ik geen zware dingen meer wilde tillen (zwaarder dan 10kg) en daar werd rekening mee gehouden. Later in de zwangerschap wilde ik ook niet meer bukken omdat dit erg pijn deed. Je werkgever mag je absoluut niet verplichten dingen te doen wat een gevaar kan zijn voor jou of de baby, sterker nog hij moet er volgens de wet rekening mee houden.

3. Elske91

Elske91 Bekend lid

Oct 6, 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Wat hierboven wordt gezegd.

Ik heb op gegeven moment gezegd dat ik geen late diensten meer kon draaien en werd per direct vervanging voor geregeld. En andere wetkzaamheden die ik liever noet meer doe of liever niet alleen geef ik aan bij m'n collega's

4. littlelilly

Sep 21, 2014
    86
    0
    6
    Noord Holland
    Ja dat heb ik dus ook gezegd!
    Maar ze zegt dat iedereen het maar moet volhouden tot verlof...
    Daar ben je dan mooi klaar mee met zo'n persoon..
    Bij ons kan niet 1 iemand extra komen helpen om bvb de ramen te doen.
    En anders maar eventjes naar de bedrijfsarts..
    maar tis wel allemaal erg lastig zo

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier ook zwaar werk. Til van 1 gram tot normaal gesproken ong 50 kilo.
    ivm zwangerschap laten ze me nu hooguit tot 10 kilo tillen en ga ik binnenkort helemaal er vanaf.
    Ik til en buk gemiddeld 8 uur op een dag.
    binnenkort zullen ze zorgen dat ik aangepast werk krijg.

6. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

Nov 14, 2012
    1,149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    Mijn werkgever zei toen ook kies voor je gezondheid!
    Je werkgever moet zich wettelijk je werkzaamheden hierop aanpassen. Anders inderdaad even naar de arboarts als meneer/mevrouw niet wil luisteren.
    Mijn moeder zegt ook het is een gezonde ziekte maar dat betekent niet dat je dingen moet doen jou of de baby in gevaar kan brengen of waar je lang last van kan houden zoals bukken enzovoort. Nu gaat het misschien nog maar ik ben gewoon Door blijven tillen en ik loop nu met bekkeninstabilisatie zelfs na de bevalling zou ik hit last van kunnen houden. Dat wil je echt niet geloof me!

Hoop dat je er uit komt / gekomen bent! :D en geniet van de zwangerschap xxx

7. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik poets bij mensen thuis. ( denk dat hetselfde is als thuiszorg). Ik ben aan het einde van mijn werk helemaal uitgeput. Rugpijn en last van mijn buik.

Volgens mijn gyn kan ik doorwerken tot mijn 30 weken. Maar ik hou het heel moeillijk, dus ga ik morgen naar de HA rn ga vragen om thuis te blijven.

Misschien ook naar de dokter gaan dat het niet meer gaat?

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Ik zou zelf de arbo-arts inschakelen als je 't niet meer trekt.
    Je baas wil echt geen miskraam of zware problemen op zijn geweten hebben, hoop ik.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ehh even andersom he. ga je je werkgever ook vragen of je griep mag hebben?

JIJ bent degene die aangeeft dit kan ik wel dit kan ik niet. De meeste werkgevers zijn geen arts en hebben geen snars te vertellen oven jouw medische conditie of wat je wel en niet kan.

Dus als het te zwaar is ga je naar een arbo arts/huisarts. die kan dat wel samen met jouw bepalen. Als een gyn zegt dat je het mag volhouden tot 30 weken betekend dat niet dat jij dat ook kan.

Alleen een arts mag samen met jouw ( en dan bestaat er ook nog zoiets als een second opinion) besluiten wat je wel en niet kan als iets te zwaar is of je ergens problemen mee hebt in een zwangerschap, daar heeft een werkgever helemaal niets over te vertellen.

10. mamamama85

mamamama85 Actief lid

Aug 5, 2014
    281
    0
    0
    Sorry hoor maar belachelijk dit!
    Ziekmelden en laat de arbo maar controleren. Dit is geen doen!

Share This Page