Hoi. Zelf heb ik een beetje een fobie ".." voor onaangename geuren.. Ik doe er ook zelf echt alles aan om verzorgd te ruiken.. En dan heb ik het niet over een dikke parfum walm haha Mensen met warm weer transpireren dan ook logisch genoeg best veel en hebben weinig aan waardoor ik soms echt een walm opvang waar ik echt van moet kokhalzen... (stel je zit in de bus, iemand gaat voor je zitten of houdt zich vast aan de hengsel in de bus boven je) of op het terras wanneer de wind net verkeerd staat ...)) Soms merk je ook dat mannen die zo onaangenaam ruiken er zich weinig van aantrekken.. Maar je eigen zweet vind je toch niet lekker ofzo?.. (hoe sta j tegen over onaangename geuren?) Afijn, dan heb ik het nu over zweet maar bv. Een collega manlijk, onverzorgd,6dagen pwk zelfde overhemd/broek( brr) stinkt dus, en ruikt verschrikkelijk uit zn mond. Ik en een andere collega (die dit ookal heeft opgemerkt)moeten meneer in kwestie inwerken waardoor hij dus naast je moet zitten. Wie o wie heeft de tip dat ik een tipje van de sluier of iets wat ik tegen m kan zeggen want iemand kwetsen wil ik nou ook weer niet... Zo ben ik niet.
Ik heb daar ook moeite mee, met bepaalde lijfluchten. Ik kan er letterlijk misselijk van worden. Ik voel me er soms op aangekeken omdat ik er niet tegen kan (alsof ik op anderen neerkijk terwijl dat niet zo is) Zweten doen we allemaal, soms komt het door deo heen en daar kan niemand wat aan doen. Maar soms zijn er mensen die duidelijk (lange) niet hebben gedouched en dan ruik ik de huid of haarvet en sorry maar dan heb ik het niet meer... Dan kan ik niet in 1 ruimte met iemand zijn want dan word ik niet goed. Bij sommige vrouwen kan ik ook ruiken dat ze ongesteld zijn (als ze maandverband gebruiken). Weet niet hoe dat komt! Ik zeg er nooit wat van.. Wie weet is iemand wel dakloos, allergisch tegen deo of kan vanwege huidproblemen amper douchen. En soms verwaarlozen mensen zich vanwege psychische problemen. Vind het niet mijn plek het te zeggen.
Ik werk in de zorg en ben heul veul geuren wel gewend. Vindt zweet alleen heel erg vies, kan ik niet aan wennen. Als ik mezelf ruik, was ik me, kleed ik me om en spuit ik weer deo. Had ooit een meisje in de klas dat enorm naar zweet rook en haar hele kluisje vol deo had staan. Heb haar toen gevraagd waarom ze het wel kocht, maar niet gebruikte. Kreeg als antwoord dat ze de flesjes zo mooi vond en ze spaarde.... (vogue)
Ja precies! Ik heb dus ook zon reukorgaan (; maar het is dus als ik iemand inwerk en je moet er 8uur mee samen zitten wel echt vreselijk T blijft moeilijk want idd wat je al opperde.. Er kunnen meerdere redenen zijn
Drama is het, ik heb ook een goed reukorgaan. Van mijn oma gekregen Ik ruik zelf op de fiets dat menen stinken naar zweet. Of als mijn tante bij mijn oma is dan ruik ik haar in de lift. Verder ruikt niemand het, maar ik heb altijd gelijk. Wat je er aan kan doen is heel lastig. Ik zouw el tegen een bekende die normaal nooit zweet op een zomerse dag ofzo zeggen, volgens mij moet je ff deo spuiten. Maar alleen bij fam waar ik close mee ben of goeie vrienden ofzo. We hebben wel een keer een stagiaire gehad op het werk, die stonk zo dat ik er echt misselijk van werd. Ook de hele week hetzelfde aan en vet haar enzo. De manager heeft haar er toen heel vriendelijk op gewezen. Ging even goed en toen werd het weer erger. Toen ze er nog een keer wat van zei hebben haar ouder haar verder thuisgehouden. Was een erg triest verhaal. We hadden zo het beste met haar voor en wilde haar helpen een beetje sociaal te worden(ze was erg eenzaam en verlegen en had alleen haar ouders waar ze mee om ging) Maar helaas ze mocht niet met ns mee naar de film en uiteten van haar ouders. Vanwege de slecht invloed die wij zouden hebben... Dus ik denk dat ze nog steeds niet fris ruikt.. Arme meid!
oh ik heb ook een erg sterke neus....!! ik word soms gek ervan!! ik ruik zelfs als mensen op een afstand met me praten..dat hun mond stinkt gatver ik ga over me nek!!!!! sommige mensen hebben poeplucht in hun mond.. en ik werkte x in fabriek in mijn jeugd als bijbaan daar was een meneer die douchte nooit en toen kwam iemand van het uitzendbureau in de kantine heel luid uitleggen dat hij zich moest douchen en deo gebruiken!!en schoon onderbroek n kleren moest aandoen
Die man zei dat tegen hem waar iedereen bij was? Hoe genant. Sorry hoor, maar dat vind ik echt niet kunnen....dan neem je zo iemand even apart. Waardeloos figuur zeg, die van dat uitzendbureau!
Ik werk dus ook in de zorg maar vind de lijfluchten daar niet erg. De bewoners worden namelijk elke dag gewassen en daar ben ik ook voor om hun daarbij te helpen. Ik vind het heerlijk om ze te helpen om zich op te frissen. Het gaat mij echt om verwaarlozing wat ik erg vind ruiken, de talg enzo.
ik ben er een ramp in! op mijn werk is een man, die stinkt ontzettend, van maandag tot en met vrijdag, ik probeer hem altijd te ontwijken maar vaak gaat het niet en zijn walm reikt tot minimaal 10meter van hem! echt een hele vieze zure ouwe-zweet geur, onverzorgd dus! Bah! hij is er al 2x over aangesproken geweest, door de supervisor maar het hielp die 2x maar een weekje het probleem is dat ik vaak(en anderen) in een redelijk kleine ruimte werken, als hij even binnenkomt in die ruimte om door te gaan naar de volgende ruimte, moeten we daarna in die ruimte de deuren tegenover elkaar openzetten! de geur blijft hangen. het volgende probleem is, hij treuzelt altijd en praat graag met iedereen, dus staat hij soms ook 5 min in die kleine ruimte te zeveren en hij heeft maar niet door waarom iedereen die in en uit die ruimte loopt het ineens druk heeft of iets anders moet gaan doen, zodra hij binnenkomt ga ik altijd snelsnel die ruimte uit. ook in de grote hal ruik je overal of hij er net is geweest of niet, ik en ook anderen willen hem erop aanspreken maar durven niet. het anderen is, soms is hij ook zo heel erg irritant en dan moet ik me soms echt inhouden om geen rotopmerking te geven. ik heb geen last van zwangerschapshormonen, alleen tegenover hem heb ik me al 2x heel rustig moeten houden sinds ik zwanger ben ksnap ook niet waarom hij niet inziet wat de reden is dat 70% van het bedrijf altijd zo snel bij hem weg is, die geur doet pijn aan je neus!!! echt pijn! denk dat drugs snuiven nog minder pijn doet aan je neus sorry voor het verhaal maar ik ben die geur zo moe, elke dag zit ik in die walm, elke dag heb ik braakneigingen, ik haat die gast gewoon al vanwege die stank en zijn veze stankbacterien! verder, nee ik kan niet tegen zweetgeuren, van niemand maar meestl kan je de mensen wel een beete ontwijken
Agter eens niet zo lekker ruiken is toch ook niet zn punt? Als ik heb gesport ruik ik ook niet lekker, of na een avondje stappen (bierlucht, rook) er wordt hier volgens mij echt gesproken over pure verwaarlozing. (ongewassen kleding, talglucht van huid en haar, niet wassen, geen tanden poetsen, oude zweetgeur, soms zelfs urine)
Ja inderdaad dat wilde ik net zeggen. Als of het dan minder genant is omdat het in het Engels was. Ik wil nog wel eens en passant iets in de trand roepen van "Its called DEO, use it!" als men echt ECHT ECHT!!!! zo'n zweet geur bij zich heeft van een paar uur. Bleeeeeeeeeeeeegh vind dat zo vies. Maar ik kan dan ook weer niet tegen bepaalde wel frisse geurtjes (om een niet zo passent voorbeeld te noemen; van bepaalde afwas middelen krijg ik knallende koppijn of gaan mijn neus en neus holtes echt pijn doen). Dus ergens een gulden middeweg zou fijn zijn. Niet naar zweet oid ruiken maar ook niet in een deo/parfum walm lopen. Al heb ik meestal de parfum walm liever als ik mag kiezen hoor! Ook al heb ik er pijn van. Maar een collega oid..tja, Je zou hem appart kunnen nemen en dit vertellen. Dat je het ergens vervelend vind hem dit te moeten zeggen maar het ook vervelend vind om hem zo verder te laten lopen en in het ongewisse te laten. Wie weet heeft hij er zelf geen weet van dat anderen hem ruiken en help je hem! Mijn 2 tieners willen nog wel eens een geurtje bij zich hebben. En dan stuur ik ze ook resoluut naar boven om te wassen, schone kleding aan te trekken en deo te gebruiken. Maar zoiets moet wel geleerd worden. Want vanaf een bepaalde leeftijd gaat je zweet onderhevig aan hormonen gewoon meer stinken (trouwens ook als je zwanger bent kan dit het geval zijn...bij mijn laatste zwangerschap werd ik soms niet goed van mijn eigen geur...vreselijk vond ik dat!) En dat hebben ze zelf echt niet door. Tussen die 2 hier zit 21 maanden en je kan gewoon na een fietstocht van school naar huis ruiken hoever ze in de puberteit gevorderd zijn zeg maar En wie daarin dan het verste is... blegh stinkie monkeyz
Ik werk in de psychiaterie en heb vaak genoeg mensen die stinken. Ik neem de mensen altijd even apart om te zeggen dat ze niet zo fris ruiken. Mensen hebben dit zelf niet eens door. Bij ons is de regel dat mensen minimaal 3x per week moeten douchen. Maar er zijn.zelfs mensen die dit niet willen. Ik had een.cliënt die net deed of hij douchte. Toen wij dat door kregen, moest hij douchen onder begeleiding. Een collega stond dan achter het douche gordijn, totdat de kraan 5 min stroomde, dan ging hij weg. Het is heel erg triest, sommige mensen zijn echt bang van water.
ik heb ook een hele gevoelige neus en ik vind dat 90% van de mensen stinken ik merk ook meteen verschil als ik met de auto naar amsterdam rij (is maar 15 km) en dan uitstap en dan ruik ik die smog,de straat en de poep. bah! mensen ruik ik op afstand uit hun mond, vooral de koffiedrinkers die roken Maar kan dus ook heel erg opgewonden raken van lekkere geuren zoals de parfum van mijn man maar door de jaren heen heb ik wel geleerd om mij af te sluiten voor de vieze geuren.... anders zou het mijn hele leven gaan beheersen
Ik had het laatst in de supermarkt. Ik ging afrekenen bij de kassa en toen kwam er een zwerver achter me staan bij de kassa. Hij stonk als een otter. Echt alsof hij al maanden niet meer gedouched had. Vieze oude kleren had hij aan en hij deed zijn tas open om de boodschappen in te doen, en dat stonk ook gigantisch. Werd misselijk van de geur gewoon...
hier ook eentje die altijd alles ruikt, niet altijd even prettig! Maar goed mijn vriend verzorgd zich zelf echt heel goed maar toch ruikt hij nog weleens naar zweet, hier kan hij echt niks aan doen! Dus soms kunnen mensen er gewoon ook echt niks aan doen!