budget sinterklaascadeau perse aanvullen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mizz, 29 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man en ik hebben een discussie over het volgende

We vieren sinterklaas met vrienden en familie. Alleen met de volwassenen, met de kids apart omdat het anders te lang duurt voor ze. Enfin.. nu hebben we lootjes getrokken en een cadeaubedrag afgesproken van 15 euro. Daarbij moest je een lijstje invullen waarbij je natuurlijk vrij bent iets anders te kopen.

Nu heb ik iets van het lijstje gekocht wat normaal exact 15 euro kost. Maar door een speciale eenmalige zaterdag aanbieding nu slechts 9 euro. Ik vind dat ik geluk heb en ga er niks bij kopen. Immers weet diegene niet waar ik het gekocht heb en is het in elke andere winkel gewoon 15 euro. Mijn man vind dat ik het budget moet aanvullen met wat erbij.. ik vind het grote onzin..

We hebben er een heel verhittte discussie over, hahaha.. :D wat is jullie mening?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou zelf niet precies aan gaan vullen tot 15 euro, maar zou er een kleinigheidje bij doen wel.

3. beccie

beccie Niet meer actief

ik zou er nog een kleinigheidje bij doen denk ik. voor mijn eigen gevoel.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Je moet niks, maar ik vind het zelf wel leuk om het dan nog aan te vullen..kun je lekker wat extra's geven.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou iets erbij kopen om op of rond 15 euro uit te komen, zou er geen prettig gevoel bij hebben om zelf 9 euro uit te geven en iets voor 15 terug te krijgen...

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik zou er ook iets bij doen, vind het leuk om kadootjes te geven

7. Uprising

Uprising Lid

27 okt 2014
    18
    3
    3
    Ik zou er persoonlijk wat bij kopen, maar dat komt omdat ik het leuk vind als mensen dan blij verrast zijn en ze het niet zagen aankomen. En het is daarbij ook eerlijk :)

8. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik zou er ook wat kleins bij doen, mooi meegenomen dat je nu voor 15 euro wat meer kan geven!

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik zou er ook iets bij kopen. Je hebt immers nog 6,- over van het budget.

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Eens met hierboven, het zou mij niet lekker zitten als ik het niet min of meer aan zou vullen. Ik vind het geluk voor diegene waarvoor jij het cadeautje hebt gekocht, kan hij/zij iets meer krijgen.

11. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Idd iets erbij kopen. Jij krijgt ook een kado voor 15 euro dat is het afgesproken budget.
    Vind het ook best flauw en gierig staan eerlijk gezegd.

12. Amare

Amare Niet meer actief

Ik zou er nog iets bijkopen.

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ditte dus. Het is toch sowieso al een heel bescheiden bedrag dus dat zou ik echt wel willen aanvullen/uitgeven voor diegene. :)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Natuurlijk koop je er iets bij. Dat je daar uberhaupt over twijfelt...

15. Flinstone

Flinstone Niet meer actief

16. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Uh.. Het kost toch 9 euro? Dan heb je toch nog 6 euro over? Toch fijn dat het ergens in de aanbieding is en je er nog wat leuks bij kunt kopen?

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Nou dan heeft diegene die van jou cadeautjes krijgt geluk zeg!
    Gewoon iets erbij kopen.

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    In het verleden kocht ik er ook altijd wat bij, maar dit beviel slecht.

Uiteindelijk gingen de anderen daardoor steeds meer kopen, want die konden ook rekenen en concludeerden dat ik meer uitgaf dan het afgesproken budget.

Nu zou het me ook niet lekker zitten, dus ik zou er iets lekkers bij kopen waar iedereen plezier van heeft, een banketstaaf bijvoorbeeld en die trakteren. Dat is precies wat ik ga doen, omdat ik goedkoop aan de cadeau's voor mijn zus en zwager ben gekomen.

19. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ok duidelijk. For the record. Ik ben absoluut niet gierig of goedkoop.. ik hou ook heel erg van cadeautjes geven. (En krijgen!) Maar wel wat leuks en goedbedoelds en niet nog een prul erbij omdat het budget anders niet is aangevuld. Het gaat mij immers niet om het cadeau maar om de gezelligheid! Maar misschien is 6 euro verschil op 15 euro wel erg veel.. ik ga nog eens kijken naar wat leuks erbij!

20. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou er nog een cadeautje bij kopen, ik vind het in dit geval een mazzeltje voor de ontvanger ipv de gever omdat er echt een bedrag is afgesproken.

Met verjaardagen heb ik voor mezelf een bedrag wat ik wil uitgeven maar als ik dan iets met de originele prijs van 15 euro in de aanbieding kan kopen voor minder vind ik het een mazzeltje voor mezelf.

Deel Deze Pagina