Mijn man en ik hebben een discussie over het volgende We vieren sinterklaas met vrienden en familie. Alleen met de volwassenen, met de kids apart omdat het anders te lang duurt voor ze. Enfin.. nu hebben we lootjes getrokken en een cadeaubedrag afgesproken van 15 euro. Daarbij moest je een lijstje invullen waarbij je natuurlijk vrij bent iets anders te kopen. Nu heb ik iets van het lijstje gekocht wat normaal exact 15 euro kost. Maar door een speciale eenmalige zaterdag aanbieding nu slechts 9 euro. Ik vind dat ik geluk heb en ga er niks bij kopen. Immers weet diegene niet waar ik het gekocht heb en is het in elke andere winkel gewoon 15 euro. Mijn man vind dat ik het budget moet aanvullen met wat erbij.. ik vind het grote onzin.. We hebben er een heel verhittte discussie over, hahaha.. wat is jullie mening?
Je moet niks, maar ik vind het zelf wel leuk om het dan nog aan te vullen..kun je lekker wat extra's geven.
Ik zou iets erbij kopen om op of rond 15 euro uit te komen, zou er geen prettig gevoel bij hebben om zelf 9 euro uit te geven en iets voor 15 terug te krijgen...
Ik zou er persoonlijk wat bij kopen, maar dat komt omdat ik het leuk vind als mensen dan blij verrast zijn en ze het niet zagen aankomen. En het is daarbij ook eerlijk
Eens met hierboven, het zou mij niet lekker zitten als ik het niet min of meer aan zou vullen. Ik vind het geluk voor diegene waarvoor jij het cadeautje hebt gekocht, kan hij/zij iets meer krijgen.
Idd iets erbij kopen. Jij krijgt ook een kado voor 15 euro dat is het afgesproken budget. Vind het ook best flauw en gierig staan eerlijk gezegd.
Ditte dus. Het is toch sowieso al een heel bescheiden bedrag dus dat zou ik echt wel willen aanvullen/uitgeven voor diegene.
Vind het een beetje goedkoop van je overkomen. Misschien kun je dit topic even lezen, dan zie je hoe het voor de ontvanger is: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/549186-sinterklaascadeaus-familie-dilemma.html
Uh.. Het kost toch 9 euro? Dan heb je toch nog 6 euro over? Toch fijn dat het ergens in de aanbieding is en je er nog wat leuks bij kunt kopen?
In het verleden kocht ik er ook altijd wat bij, maar dit beviel slecht. Uiteindelijk gingen de anderen daardoor steeds meer kopen, want die konden ook rekenen en concludeerden dat ik meer uitgaf dan het afgesproken budget. Nu zou het me ook niet lekker zitten, dus ik zou er iets lekkers bij kopen waar iedereen plezier van heeft, een banketstaaf bijvoorbeeld en die trakteren. Dat is precies wat ik ga doen, omdat ik goedkoop aan de cadeau's voor mijn zus en zwager ben gekomen.
Haha ok duidelijk. For the record. Ik ben absoluut niet gierig of goedkoop.. ik hou ook heel erg van cadeautjes geven. (En krijgen!) Maar wel wat leuks en goedbedoelds en niet nog een prul erbij omdat het budget anders niet is aangevuld. Het gaat mij immers niet om het cadeau maar om de gezelligheid! Maar misschien is 6 euro verschil op 15 euro wel erg veel.. ik ga nog eens kijken naar wat leuks erbij!
Ik zou er nog een cadeautje bij kopen, ik vind het in dit geval een mazzeltje voor de ontvanger ipv de gever omdat er echt een bedrag is afgesproken. Met verjaardagen heb ik voor mezelf een bedrag wat ik wil uitgeven maar als ik dan iets met de originele prijs van 15 euro in de aanbieding kan kopen voor minder vind ik het een mazzeltje voor mezelf.