Origineel gedicht op kaartje voor bezoek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maagd, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    En dan mocht je bezoek ook de fles geven?:$

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik vind dit ook een beetje een gekke zin. Je schrijft eerst vanuit de ouders " onze kleine man" en dan zeg je erachteraan een zin geschreven vanuit de baby "bel papa en mama...".

3. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Ik denk dat overigens de meeste mensen wel bellen voor ze komen. Daarnaast weten over het algemeen de meeste mensen wel dat tussen 12 en 3 rusttijd is.
    Maar goed.. voor de zekerheid kun je het erop zetten.

wij hadden:
    Welkom om ons meisje te bewonderen.
    Bel even voor een bezoekje.

4. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Niet dat we daar nu al over moeten beslissen, maar ik had toch gedacht aan een klein boodschapje in de trant van 'Wil je vingertjes en teentjes komen tellen, gelieve dan eerst even te bellen'.
    Wij blijven hier nog een klein weekje in het ziekenhuis waarbij er vaste rusttijden zijn die 'in principe' moeten gerespecteerd worden. Dus dan gaan we wel zien wie er dan al langs komt.
    Maar voor thuis zou ik het wel fijn vinden om te weten wie wanneer komt...

5. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Wij hadden iets in de richting van
    Wil je papa en mama niet overdonderen?
    Bel even van te voren om mij te komen bewonderen.

Exacte tekst weet ik zo gauw niet 1,2,3

6. Lindaaaaa

Lindaaaaa Lid

27 sep 2013
    51
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als zij dat willen en het was flestijd dan mocht t wel. Als Lotte dat ook wou want ze wou niet altijd bij een ander drinken.
    En lang niet al t bezoek komt tijdens flestijd hoor.... en lang niet al het bezoek wil een fles geven

7. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben eigenlijk ook op zoek naar een originele, maar dan meer in de grand van dat we minimaal 2 weken rust willen ivm keizersnede en even familie tijd willen..
    Ik kan daar ook niks over vinden....uit ervaring met de andere keizersnede vind ik rust fijner dan kraamvisite hahahaha:) maar ook zo lullig om neer te zetten

8. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bel ons even.... enz... het ging om het idee ;) En genoeg ouders die in de derde persoon praten. 'Mama gaat even dit of dat' :p

9. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    Stuur je kaartjes dan na 2 wkn. Ik denk trouwens dat weinig mensen buiten je naaste familie zomaar, en vooral de eerste weken, op de stoep staan. Wie doet dat nou? zou je zelf toch ook niet zomaar doen!

10. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik niet nee...maar helaas vele boze reacties achteraf gehad dat ik de eerste maand bijna niemand in huis liet...
    Ivm veel emoties rond om de gezondheid van ons zoontje en de heftige bevalling...
    Dit wil ik niet nogmaals..... Vandaar dat, ik het op het kaartje wil vermelden...

11. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Langskomen mag altijd,
    Maar laat ons even weten op welke dag en welke tijd.

12. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben niets op het kaartje gezet, de meeste regeltjes vonden we nogal knullig en bovendien snappen mensen heus wel dat ze even contact op moeten nemen voor ze op bezoek komen. De enigen die hier wel eens onaangekondigd op de stoep stonden waren de trotse opa's en oma's die dan 'toevallig' in de buurt waren maar dat vonden we geen probleem.

Oh ja rusttijden: ik sliep liever uit dan dat ik 's middags ging rusten, dat was het ritme van mijn dochter namelijk. Je hebt van te voren toch geen idee of en wanneer je gaat rusten, dus ik zou dat ook niet op een kaartje zetten.

13. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    De eerste twee weken nemen wij rust, wil je daarna langskomen dan mag dat gerust.

En dan een zinnetje over bellen voor ze komen?

14. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Dit!
    We hadden geen vaste rusttijden en iedereen belde keurig voor een afspraak.
    Maar origineel is het niet. :cool:

15. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die ga ik onthouden:)

16. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik vind het zo'n vervuiling van het kaartje en wil het er absoluut niet op hebben. Net zo min als blije gedichten, alle aandacht moet gaan naar waar het om gaat: de geboorte en de naam, de rest is maar bijzaak en vinden wij niet op een geboorte aankondiging horen.

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Om heel eerlijk te zijn had ik echt geen idee van rusttijden voordat ik zelf een baby had. Ik bel sowieso niet laat op de avond naar mensen. Maar buiten dat zou het niet bij me opkomen dat er overdag vaste momenten zijn dat je niet zou kunnen bellen.

Wij hadden van 1-3 aangehouden. Na het middageten even op bed. Dat was bij de jongste helemaal makkelijk, want dat was toen ook nog de slaaptijd van onze oudste. En in de weken voor de bevalling lag ik op die momenten dus ook vaak even plat. Dat ritme zat er toen al in. Maar ook bij de oudste was dat prima hoor. Natuurlijk kunnen er ook andere momenten zijn dat je moe bent en het is heus geen wet dat je dan niet mag rusten omdat er iets anders op je kaartje staat. ;) Maar als je midden op de dag even dat rustmoment gewoon 'pakt', weet je in ieder geval dat je dan niet gestoord wordt.

Overigens zette ik op andere tijden gewoon de vaste telefoon even rechtstreeks door naar voicemail. Mijn mobiel liet ik dan wel gewoon aan staan, maar met internet er af. (Ik kon dan dus niet gestoord worden door whatsapp en mail.) Ik word zelden mobiel gebeld, alleen op de vaste lijn. Ik houd er niet van om mobiel gebeld te worden. En iedereen die mijn mobiele nummer heeft, weet dat. Dus bij geen gehoor op de vaste lijn zullen ze me niet mobiel bellen, tenzij het echt dringend zou zijn. Dus op deze manier was ik toch bereikbaar voor noodgevallen maar konden we niet wakker gebeld worden voor dingen die wel konden wachten. Ideaal.

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wij hebben niets op het kaartje staan qua rusttijden en dat ze van te voren moeten bellen.. Sowieso beval ik in het ziekenhuis met een geplande keizersnede dus ik ga ervan uit dat iedereen wel snapt dat ze daar niet zomaar langs kunnen komen..

Ook geven wij, als de kleine meid 6 weken oud is ongeveer, een kraamfeest. Hiervoor zit een speciaal inlegvel bij de kaart waarmee we ze voor dit feest uitnodigen… Ik hoop dat de boodschap duidelijk is dat we dus in de weken erna (dus voor het kraamfeest) geen bezoek verwachten..

Ons beide gezinnen en hele goede vrienden zijn wel eerder welkom. Hen hebben we onlangs een mail gestuurd met de datum van het kraamfeest (soort save the date mail) met daarin ook de mededeling dat zij eerder van harte welkom zijn.

Zeker omdat zoonlief ook begin september start in groep 3 wil ik de eerste weken gewoon lekker rustig houden.. Manlief is een maand lang vrij van werk en even tijd voor met z'n vieren en het herstel van de keizersnede..

Deel Deze Pagina