Hoi meiden Misschien stomme vraag maar hoe regel je je kraamzorg? Moet je dat eerst kortsluiten met je verzekering? Regelen die ook een kraamzorgbureau of doe je dat zelf..? Ik ben echt clueless.. Ik ben ook net verhuisd dus ik moet me ook nog inschrijven bij mn nieuwe gemeente en tevens op zoek gaan naar een andere verloskundige die in mn nieuwe stad zit. Ik kan helaas niet bij mn oude blijven. ik hoor graag van jullie nina
Hoi, Of je je eerst moet melden bij je zorgverzekeraar hangt af van waar je verzekerd bent. Bijvoorbeeld bij Zilveren Kruis moet je je eerst aanmelden voor kraamzorg en daarna pas bij de kraamzorg zelf. Ik zou even naar je zorgverzekeraar bellen als ik jou was, die kan je vast vertellen wat er moet gebeuren. Succes en geniet van je zwangerschap! Groetjes Claudia
bel zorg verzekeraar..ook ivm kraampakket..en die vertellen je meer (kan hier een lang verhaal gaan ophangen maar misschien geld dat niet bij jou )
oke. ik ga eerst wel mn verhuizing (inschrijving) regelen en dan bel ik mn verzekeraar (Trias). Moet natuurlijk ook nog op zoek gaan naar nieuwe verloskundige hier. He bah wat een gedoe he.. haha is allemaal voor goed doel hoor begrijp me niet verkeerd maar komt hoop geregel bij kijken. Moet binnenkort ook nog bloedprikken, had eigenlijk verwacht dat ze dat bij ver verloskundige praktijk zouden doen maar nee dat moet ik zelf regelen. trouwens als je je bloed laat prikken sturen ze dan automatisch de uitkomst naar je verloskundige toe? xx
Bloedprikken gaat via het zh ivm hiv onderzoek, rode hond en nog eentje....suiker en ijzer kunnen ze idd wel zelf maar die ander niet..vandaar via een ziekenhuis op bloed prik centrum. Ja je vk krijgt de uitslag ...en als die niet oke is hoor je het snel. Ik had de eerste keer te hoog suiker...en moest nog een keer..nuchter
ja ik moet ook nuchter..gelukkig is het tussen 8 en 9 uur sochtends want anders trek ik het niet zonder eten hoor
vanaf 12 wkn kan je dat doen tog? bij ohra eerst aangemeld daarna kreeg ik een formulier met welke voorkeur ik had
Voor de kraamzorg kon ik op de website een aanvraagformulier invullen met direct de organisatie waar we willen gaan. We hadden diverse keuzes. Misschien heeft jou verzekering ook iets dergelijks op de website staan. Succes Krissa
ik zie het online staan! je kan je voorkeur aangeven voor kraamzorgcentra en dan nemen zij contact op met dit bureau en deze bellen je dan voor een afspraak. Klinkt goed! Maar eerst regel ik de overschrijving naar mn nieuwe gemeente.x