Mijn jongste is volgende week jarig, en ik krijg veel visite, de meeste blijven ook eten. Omdat het zoveel mensen zijn, vieren we het over 2 dagen anders word het zo druk voor de kinderen. Het past ook simpelweg niet in ons huis. Ik krijg op zaterdag 15 volwassen en 5 kinderen en op zondag 14 volwassenen en 4 kinderen. Maar wat moet ik nou maken? Ik wil het wel simpel houden, en het liefst ook niet zo heel duur, want ik ga failliet haha. Mijn halve familie is namelijk jarig in deze maand. Wat maken jullie op verjaardagen? Ik zat te denken aan een lekkere soep met broodjes ofzo. Alleen ik maak nooit soep, ik kan wel koken, maar ik maak het gewoon nooit. Iemand ideeën? Help!
Je zou iets van een klein lopend buffetje kunnen doen, met een quiche en wat verschillende (pasta)salades, en brood met smeerseltjes. Als daar wat van overblijft op de eerste dag, kan je dat de tweede dag ook gewoon gebruiken. Eventueel broodjes knakworst voor de kindjes erbij?
Saté met brood. Broodje hamburger (alles klaarzetten, stapel hamburgers bakken en iedereen zelf laten samenstellen). Desnoods opleuken met diverse salades. Of een koud buffet maken met salades, diverse broodjes en allerlei lekker beleg. En soep kan ook makkelijk: soep uit zak, opwarmen en klaar!
gewoon broodjes knaks voor de kids broodjes hamburger voor de volwassenen en wat stokbrood met bijv. rundvleesssalade en kruidenboter, niet teveel gedoe voor zoveel mensen! eventueel 2 pannen soep erbij
Heb afgelopen jaar broodjes knaks, zelfgemaakte soep en een lekkere salade neergezet. Iedereen mocht zelf pakken. Viel vlgs kij wel goed in de smaak. Vaak is iets simpels neerzetten al voldoende. En jij houdt het op deze manier ook rustig.
Paar grote simpele salades, bijvoorbeeld aardappelsalade, huzarensalade. Goedkoop, lekker en ze kunnen prima twee dagen in de koelkast bewaard worden. Maak er wat lekkere broodjes bij (pizzarolls, gevulde broodjes of iets anders), die kun je ook twee dagen serveren. Pan soep en klaar.
Dat klinkt idd goed! Doen jullie dan verse hamburgers? Of gewoon diepvries en dan bakken? En maken jullie de salades dan zelf of gewoon kant en klaar? Echt super ideeën hier hoor! Die quiche klinkt ook goed, maar ik heb al zo weinig ruimte in mijn koelkast met verjaardagen, dus ik ben bang dat ik ze niet kwijt kan.
Welke hamburgers je neemt maakt niet zoveel uit. Diepvries is prima. Heb je zin en tijd, dan maak je ze zelf. Net als de salades. Ik neem altijd kant en klaar. Heb nog nooit iemand horen klagen hoor. Een saladetip: neem de rundvleessalade van Euroshopper en vermeng deze met een fijngesneden appel en lente-uitjes. Lekker fris en is toch een beetje zelf gemaakt . Denk ook aan de saus (ketchup, mayo) en misschien nog wat gebakken uienringen of schijfjes augurk voor op de hamburgers.
Soep,saté en broodjes hier vaak. En voor de kinderen vissticks en knakworsten plus broodjes. Simpel maar iedereen lust er iets van..
Hier vierden we afgelopen weekend de verjaardag van onze dochter. Avondeten kon echt niet simpeler: broodjes knakworst / frikandel / kroket . Had 's middags wraps gemaakt en van alles op tafel gezet, dus grote honger was er niet meer. Vond het ideaal!
Ik heb ook altijd een enorme groep mensen hier. Meestal maak ik 1 grote pan kippensoep, 2 grote salades (huzaren en zalm) en serveer hier stokbrood bij. Voor de kinderen kies ik meestal voor picolini's, broodjes knakworst, poffertjes oid..
Ik zou in elk geval iets maken waar je op het moment zelf in principe niets meer aan hoeft te doen, dus dat je dan niet meer hoeft te gaan staan koken of bakken. Ik ben zelf altijd fan van koude pastasalades. Van te voren een paar soorten pasta koken en van te voren allemaal schaaltjes met ingrediënten klaarmaken en die dan erbij neerzetten zodat mensen zelf hun pastasalade kunnen samenstellen/opscheppen. Ik zet er meestal ook nog stokbrood met een paar bakjes kruidenboter naast. Grote kommen met vorken en lepels erbij en klaar is kees. Ik zet er vaak bij: diverse sla, augurkjes, kipfilet, mais, tonijn, gekookte eitjes, tomaatjes, stukjes komkommer, olijven, geraspte kaas, mozzarella, feta, geitenkaas, hamblokjes, bacon, uitje, yoghurtmayo, pesto, honingmosterd dressing, zout en peper. Er wordt altijd van gesmuld en mensen proberen vaak verschillende combi's uit en vinden dat erg leuk. Kinderen ook. Als t nodig is kun je misschien de koeling van de buren gebruiken of het goed afgedekt buiten onder afdak of in de schuur zetten (als t daar koel is). Het is maar voor een paar uurtjes.
Groentensoep is zo simpel. En lekker vind ik! Een pan met 5 liter soep heb in je een kwartier gemaakt. Nog wat stokbrood met salades/kruidenboter erbij en je bent al een heel eind!
Bij ons is dit traditie: koude schotel met broodjes met gewoon beleg! Eventueel er nog komkommer en tomaten in schijfjes bij, gekookte eitjes en asperge in ham rollen.. Soms doen we nog wel eens warm vlees met champignons maken en/of gehaktballetjes in tomatensaus. Mini snacks op tafel doen vrienden van ons altijd
Dit dus. Eventueel 'verse' pizza maken. Lekker voor iedereen en voor de kinderen nog (kant en klare) pannenkoeken. Broodje beenham, sate,quiche
Zelf vind ik soep met brood altijd zo standaard. Ik vind het altijd een uitdaging om voor veel man te koken. Hier zijn we altijd met ong. 25 personen en maak altijd wat anders bijv: nasi en bami met sate. Macaroni en/of spaghetti of lasagne. Stampot, zelfgemaakte sate met sate saus en friet en salade. Maar mocht je voor een broodje hamburger gaan bij de aldi hebben ze verse hamburgers in de vriezer 12 stuks voor 4 euro en die zijn erg lekker.