Zoals de titel al zegt heb ik een gasstel met gietijzeren kookpitten en een gietijzeren pannenhouder, of hoe zo'n ding ook heet . Deze komt van Ikea en bij de koop werd verteld dat dat niet in de vaatwasser mag. Is dat echt zo en waarom? Ik denk zelf dat ze dan misschien wit gaan uitslaan of zo? Wie weet dit? Ik heb er nl nogal genoeg van om ze elke keer met de hand af te wassen :x
Ik heb ook van die gietijzeren pannenhouders. Als ik de vaatwasser een schoonmaakbeurt geef met van die machinereinigingstabletten gooi ik ze er gewoon bij in. Geen gezeik; machine en pannenhouders weer schoon. 2 vliegen in 1 klap. Overigens weet ik niet hoe het gaat in een.regulier wasprogramma, maar bovenstaande werkt hier fantastisch!
Okee, dan zou ik dat kunnen doen, maar ben ook wel benieuwd naar ervaringen met een regulier wasprogramma.
ik lees even mee, ik vind het een drama om die dingen schoon te krijgen. Suzanne, dat werkt echt? weet niet of ik dat durf proberen, maar als jij het ook doet...... en het werkt...
Bij mij draaien ze in het was programma mee, gaat prima. Ik krijg ze anders niet goed schoon. Net als de roosters van de afzuigkap overigens. Die neem ik dan direct mee in het de vaatwasser
Weet je, jij bent mijn persoonlijke held geworden zojuist!! Ik doe die dingen met de hand en heb er nooit aan gedacht ze in de vaatwasser te stoppen. En dan te bedenken dat ik hier keek omdat ik nieuwschierig was naar het antwoord..
Bij mij zitten ze inmiddels nu in de vaatwasser, ben benieuwd Over zo'n 2 uur kan ik melden hoe ze eruit zijn gekomen, ik hoop blinkend schoon. Overigens heb ik ook de branders erin gezet, die lijken me aluminium of van staal, geen idee.
Nee slaan niet wit uit en ik gebruik blokje van JUMBO eigen merk. Ik doe veel in de vaatwasser, heb een hekel aan afwassen Had zelf de "croqs" (nepppers) van zoonlief erin gestopt. Ze waren prachtig schoon maar wel een maatje gekrompen hahahahah Waterbakjes van de cavia Glazenlampekapjes plafonnieres
De vaatwasser is klaar en mijn pitten schoon en niet uitgeslagen Die gaan er dus vaker in, hoef ik ze niet meer met de hand te doen
Ik doe ze er gewoon in hoor. Niet dagelijks maar eens per 1/2 maanden ofzo. Verder doe ik het gewoon af met een sopje