Weer een fabeltje??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Inkie27, 26 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Nou las ik gisteren ergens dat wanneer je gemiddeld 8 uur per nacht slaapt je bevalling veel vlotter loopt qua tijd...
    Kortom, vrouwen die 8 uur per nacht slapen bevallen sneller dan vrouwen die minder slapen!!
    Ik slaap écht geen 8 uur per nacht! Als ik de 6 haal (en dan ben ik echt wel tussendoor effe wakker geweest) mag ik blij zijn. Meestal slaap ik 's middags nog wel zo'n anderhalf uur... Maar er stond 's nachts!

Hoe waren jullie nachten? En zijn er bij die weinig sliepen maar toch vlot zijn bevallen??

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Lijkt me nogal kul.

3. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    lijkt mij onzin! Ik sliep prima, en ook wel 8 uur denk ik, maar had een rot bevalling! MIjn moeder is altijd een slechte slaper geweest, en beviel altijd super makkelijk! Dus.....

edit, kan me wel voorstellen dat er een relatie ligt tussen, uitgerust je bevalling in gaan, of (over)vermoeid! Maar dat is niet gelinkt aan het aantal uren slaap hoor, eerder de omstandigeheden en de kwaliteit van slaap!

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    wat een onzin!!
    ik sliep op het laatst wel 12 uur achter elkaar en ik heb bijna 72uur met weeën gelopen voor onze kleine meid geboren werd
    en als ze me vliezen niet gebroken hadden vrees ik dat het nog wel langer had geduurd

5. Bri

Bri Niet meer actief

Het lijkt mij een fabeltje, want welke hoogzwangere vrouw komt er nou aan een goede nachtrust?

Ik sliep verrot, de laatste weken/maanden. En ben toch twee keer prima bevallen.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lijkt mij een fabel. Hier moet ik een keer of plassen of de oudste wordt wel wakker. Lijkt me dat je juist door op het laatst wat minder goed te slapen, al voorbereid bent op de gebroken nachten.

7. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slaap best veel uren snachts. Meestal tussen tien en twaalf uur. Ik ga wel tussendoor een keer naar de wc, maar val erna vaak weer als een blok in slaap. Heb altijd al veel geslapen.

Maar of de theorie klopt betwijfel ik haha.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mijn dochter sliep ik zeer goed *zonder problemen 10 uur achter elkaar* en een vlotte bevalling.

Bij mijn zoon sliep ik amper en de bevalling ging nog sneller als bij de eerste.

9. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Al zou het waar zijn, het zal geen een zwangere lukken. Hoe wil je met die dikke buik, dikke reet, maagzuur en dikke benen die ook nog eens tintelen slapen. De laatste maanden kun je het slapen vergeten. :D

Oke, mij is het in ieder geval niet gelukt

10. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Haha mooi verwoord, precies hoe ik me voel!!
    Vind het spannend worden, hopelijk valt het mee

11. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    heb de laatste 2 weken voor mijn bevalling nauwelijks geslapen. Hooguit 2 uur op een nacht en ik heb hele snelle/makkelijke bevallingen gehad

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.197
    10.801
    113
    Moet zeggen dat slapen me ook nu bij ruim 38 wk geen enkele moeite kost... ik sta bijna elke nacht wel een keertje op maar tuk daarna rustig verder...

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik slaap met af en toe een uitzondering prima s nachts. Moet er wel 1-2x uit maar tuk zo verder. Dochter wordt soms ook wakker, leg ik die tussenin, draai me om en slaap weer verder.

14. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik sliep op het laatst makkelijk 12 uur achter elkaar, hoefde er 's nachts ook nooit uit, echt heerlijk :D Bevalling duurde ook 12 uur ;)

15. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36

Dan zou het bij mij in 6 uur gepiept zijn ;)

Deel Deze Pagina