biefstuk

Discussie in 'De lounge' gestart door miffy, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hallo allemaal!!

ik zag net een onderwerp over kip
    en mijn vriend vroeg vanmiddag opeens: kunnen we de biefstuk niet eens anders eten dan gewoon bakken en zout en peper??
    dus heeft er iemand misschien nog lekker ideeen????

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Je kan er kruidenkaas tussen doen, dan krijg je muiderslotjes, erg lekker!

3. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Op zijn Aziatisch wellicht een idee?

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Vind het altijd zonde van de biefstuk om er vanalles mee te doen,vooral omdat ik em zo (medium)echt zo lekker vind.Maar met een peper/champigion/room sausje is ook wel erg lekker.

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

met biefstuk moet je niet teveel klooien.....gewoon bakken. evt champignonnetje erbij en verder lekker opeten

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mee eens, ik vind biefstuk te duur om het vlees te "verkrachten" als ik dan duur vlees eet wil ik echt het vlees proeven en voor de variatie pak ik goedkopere vleessoorten. Ja die biefstuk van de super is niet zo duur maar die vind ik ook niet te pruimen.

Misschien wel een idee; beef wellington, das ossehaas in een bladerdeegjasje... vind ik ook zonde maar goed dat smaakt ook wel heel erg lekker zo en is traditie van mijn ouders om bij hun trouwdag enzo te eten..

7. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    normaal doe ik ze alleen kruiden met wat biefstuk kruiden (verstegen) en dan even in roomboter medium bakken.

Maar als variatie doe ik er ook wel is ui/paprika/champignon/spekjes bij bakken, en dat dan pas op het bord bij de biefstuk doen.

En er is 1 marinade die je niet als particulier kunt kopen eigenlijk(alleen bij de groothandel) is french garden(Verstegen) een kleine jerry can is dat, is met knoflook enz erin verwerkt is ook erg lekker als je de biefstuk op de grill, of op de bbq doet.

Maar het aller lekkerste vindt ik hem toch puur met wat biefstuk kruiden en dan medium gebakken, en dan verse frietjes erbij ofzo! Jammie :D

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

je kan er volgens mij ook carpaccio van maken

9. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Even mierenneuken of wat wat is... met biefstuk mag je wel klooien, maar met ossehaas niet! ;)

Gebakken uitjes ook lekker erbij!

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    we hebben het uiteindelijk met een beetje zeezout en 4seizoene peper medium gebakken

normaal erg lekker, maar dit was dus enorme taaie biefstuk
    dank je wel lieve vriend ;) je mag nooit meer biefstuk bij de c1000 halen
    ik heb de helft van mijn biefstukje weggegooid omdat ik het niet wegkreeg

11. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hehe, wij "verkrachten" de biefstuk wel :D maar wel errug lekker.

Biefstuk aan een stuk kopen ( dus niet de voorgesneden die in de vitrine liggen ), zelf in mooie lapjes snijden, tauge, champignon, peper en oestersaus. Lekker soppen met bruin brood en boter jummie jummie.

Deel Deze Pagina