Het zal wel een hele stomme vraag zijn en het zal ook wel supermakkelijk zijn en zo, maar ik krijg de bekleding niet van de MC cabrio af... Alles is los, behalve die 2 elastiekjes in het midden zeg maar. Krijg het echt niet voor elkaar... Kan iemand me vertellen wat ik fout doe?
toen het zo moeilijk ging ben ik gestopt, want als je het er al niet afkrijgt, hoe denk je het er dan weer op te krijgen??? bij de prenatal hadden ze me al gewaarschuwd hiervoor... niet wassen was hun advies... na 1 poging heb ik er niet meer naar gekeken...
als het goed is (misschien anders bij elke maxi soort of oudheid hihi) Zit er in het midden onder de stof een soort haakje waar die draadjes aan vast zitten....het zit er echt soort van tussen verstopt en is bijna niet aan te komen met je vingers..... Hopelijk is dat ibj jouw ook zo! Succes. En idd....wat bijna niet eraf te krijgen is is nog moeilijker erop te krijgen......(tegen geurtjes gebruik ik liever febreze) en tegen vlekken bekleding reinigers...die je ook voor autostoelbekleding enz gebruikt.... Succes! trouwens bij mij zat er een boekje bij en daar stond wel in hoe je hem los kon krijgen! bij jouw niet?
heb ff voor je gegoogled... hier staat het in..maar is onduidelijk te lezen omdat plaatjes bovenin staan en tekst pagina 38! http://www.instructions.maxi-cosi.com/download/cabrio.pdf Succes...
aan de bovenkant bij de zonnescherm zit een grijs knopje. die moet je indrukken en de rand omhoog trekken. dan kan je de elastiekjes lostrekken.
ik had geen zin om er aan te beginnen en heb voor 13€ bij de prenatal een hoes voor erover gekocht
klopt ja! ik had het topic gelezen en wist niet wat ze bedoelde... maar nu je dit schrijft herinner ik het me weer.... je moet echt ruimte maken door het zonnescherm wat weg te schuiven zeg maar.. En ja, het is een rótwerk... en het er weer omdoen ook maar ik vond het toch wel een fris idee dat ik het gedaan heb. Een hoes vond ik zonde: Ik vind onze maxicosi hartstikke mooi en met een hoes zie je dat niet.
Ik heb hem eraf gekregen.. en ook weer erop maar vraag me niet hoe hoor. kan me nog herinneren dat het een prutswerkje was en 2 elastiekjes aan de zeikant zitten nog steeds niet helemaal perfect maargoed t ziet er weer lekker schoon uit (en het ruikt weer lekker )
ik weet niet meer hoe ik hem los heb gekregen, denk ietsie omhoog gehouden en ook ietsie getrokken. Er weer op heb ik met zo'n stopnaald gedaan. Mijn vingers zijn echt te dik. Ook ik vond het wel een fris idee om de bekleding even te wassen. Er is trouwens nog een topic hierover, ergens in september dacht ik. Misschien dat je daar ook het antwoord kan vinden.
Bedankt voor de reacties allemaal! Heb het verder nog niet geprobeerd maar ik ga zo nog even kijken... Het hangt er nu een beetje zielig bij allemaal. Als ik het echt niet los krijg, koop ik wel zo'n hoes in een leuk kleurtje. Snap niet dat ze dit soort dingen niet wat simpeler kunnen maken.
Nou, het is gelukt. Je moet 't echt maar net weten... Achteraf zit het nog best logisch in elkaar. Maar toch mogen ze het van mij wat simpeler houden.
Fijn dat het gelukt is.. succes met weer in elkaar zetten - trek daar ook maar een uurtje voor uit...
Ik dacht ook dat je de bekleding er het beste terug op kunt doen als het nog half nat is, omdat het droog nog een stukje krimpt oid? Of het rekt beter als het nog vochtig is? Zoiets was het. Ik heb nog geen poging gedaan en weet ook niet of ik dat ga doen.
Idd vochtig terug op de stoel doen dan rekt ie nog wat beter en krijg je hem er makkelijker en strakker omheen. Het erop en eraf halen is eigelijk heel simpel, maar goed ik heb geen recht van spreken voor mij is dat sowieso allemaal wat makkelijker. Maar die tip van de prenatal beter niet wassen vind ik echt belachelijk! Slecht dat hun niet even kunnen laten zien hoe dat moet, omdat ze het niet weten waarscheinlijk maar dan nog.
Nou ik krijg het er dus mooi niet meer op zoals het hoort. Zit te kl*ten met de grijze riempjes aan de voorkant. Ik heb nu bijna spijt dat ik 'm uit elkaar heb gehaald. Maar goed hij ruikt nu wel weer lekker.
Als eerste de gordeltjes door de juiste gaatjes halen en dan van boven naar onder werken. Je weet dan zeker dat je alle haakjes goed hebt zitten. (Het is dat je niet in de buurt woont anders had ik het achter mekaar voor je gedaan)
Ik heb een maxi cosi citi uit de kringloopwinkel gehaald (voor op de quinny zapp en in de hangmat, voor de de auto en de bakfiets hebben we gewoon een nieuwe hoor!). De bekleding is gewassen en zit er weer fris omheen, alleen krijg ik de bandjes er niet uit om te wassen. Het hele ding onder de douche ging redelijk, maar tja, het was niet een superfris exemplaar en die bandjes even in de Vanish zou nog beter zijn. Onderaan bij die knop zit het vast, in de gebruiksaanwijzing staat alleen dat de bekleding eruit kan, maar weet iemand of de gordeltjes er ook helemaa uit kunnen of dat dit gewoon niet kan bij de citi?
Manlief heeft zojuist de bekleding van onze MaxiCosi weer opnieuw geïnstalleerd nadat ik het gewassen had. Volgens hem even een sleutel of pen door het lipje steken en dan wip je het elastiekje er zo weer overheen. Ik ben blij dat hij het voor mij gedaan heeft
towser, misschien wel onhandig, maar misschien kun je de vanish erop doen als de bekleding er nog af is? ik doe dat wel eens met vlekken in kleding: nat maken en dan met wasmiddel of vanish (op de vlek) een paar uur laten staan en dan uitspoelen. succes!