originele ideeen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door inkie1980, 24 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wij willen t binnekort gaan vertellen aan onze familie en willen dit met een geintje doen..of op een orginele manier.alleen hebben we ideeen nodig....we zaten zelf te denken aan

we zijn pas met vakantie geweest en meestal probeer ik n filmpje/dvdtje te maken met de foto's van de vakantie.nu zaten wij te denken om de echo in t filmpje te zetten en als we m laten zien dat ze die foto zien.....maar we zoeken een nog origineler idee.....dat ze echt zitten van :confused: :confused:
    :whistle: :whistle:

dus laat maar stromen die ideeen waterval :) :)

en bedankt alvast :)

2. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    Bij ons bij de bloemist zijn kaarsen te koop met een boodschap onder in, ook zitten er kaarsen bij die leuke teksten bevatten voor bv aanstaande opa of oma,een heel leuk cadeautje vind ik zelf

3. marleenb1983

27 mrt 2007
    12
    0
    0
    Wij hadden leuke kaart gekocht bij de Hema, staan voorop een Opa & Oma....

4. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Wat ik weleens voorbij heb zien komen/heb ik bedacht:
    - een kopje koffie inschenken en voor de aanstaande ouders in een kopje voor papa/mama doen. Kijken wie het het eerst doorheeft.
    - een zakje vogelvoer geven met daarop óoievaarsvoer, te gebruiken rond... (uitgerekende datum)'
    - een cadeautje geven voor opa en oma (bijv een opa&omaboek (erg leuk, krijgt je kleintje dan later weer), een beker, een oorkonde etc etc).
    - cake/beschuit maken met daarop roze/blauwe muisjes bij de koffie
    - de echo op een rompertje laten drukken (kan bijv bij de Hema) en dat geven
    - ehhh

Tja, verder ben ik even uit de ideeen...

Laat even weten waar je voor hebt gekozen! Ik vond jullie idee overigens wel erg leuk juist, die onverwachte echo tussen die andere foto's!

5. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik vind jullie eigen idee wel helemaal geweldig.
    Ik had het graag ook op een originele manier verteld, maar omdat er bij ons heel veel is gebeurt in de familie rond de tijd dat ik in verwachting raakte hebben we het maar gewoon verteld.
    We waren ook niet helemaal zeker wat de test nu uitwees dus daar zijn we mee naar onze ouders gegaan en aan mijn moeder en schoonmoeder laten zien.

6. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebben een fotolijstje gekocht, achter het fotolijstje heb ik een foto gedaan met de test, als tekst stond er boven:
    Je kunt me nog niet horen
    Je kunt me nog niet zien
    In .....wordt ik pas geboren
    Mag dan mijn foto in dit lijstje misschien?

De tekst heb ik van het internet gehaald, maar ik vond het een erg leuk idee!

7. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde gedaan ;) En ook van het internet gehaald...ben zelf helaas niet zo heel erg creatief daarin :cry: Het werd trouwens ge-wel-dig goed ontvangen! En bij jou?

Overigens niet om l*llug te doen, maar het is
    "In ... word ik pas geboren" in plaats van "...wordt ik..."
    Waarschijnlijk is het nu een typefoutje geweest, maar het zou zonde zijn als iemand het per ongeluk verkeerd over zou nemen :D ;)

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ik heb m'n test in de handjes van een knuffelbeertje gedaan en dat overhandigd !

hihi.. -xxx-

9. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Wij hadden voor onze zoontjes t-shirts laten bedrukken met op de voorzijde, pssst en op de achterzijde ik krijg een broertje of zusje.
    Maar ja dan moet je wel al kinderen hebben, maar misschien een t-shirt met een andere tektst.

Bij ons was dit zeker een succes.

10. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik 't kaartje van MvM laten zien (zo van "Leuk kaartje hebben we gekregen hè"). Mijn schoonouders hadden het pas na 5 minuten in de gaten, we moesten echt zeggen dat ze goed moesten lezen (toen gingen ze ook wel uit hun dak. Dit hebben we nog allemaal op film). Bij mijn moeder moest ook even het kwartje vallen (staat ook op film). Maar dat duurde niet zo lang als bij mijn schoonouders! Helaas mk.
    Tweede zwangerschap heb ik volgens mij gewoon verteld (ook mk). En de derde ook.
    Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik 'tussen neus en lippen door' verteld dat ik de volgende dag voor een echo moest en 't duurde ook even voor de familie 't door had!

Het idee van het kopje koffie in papa/mama mokken (idee van Pienie) vind ik ook een leuk idee!

11. Sjaantje

Sjaantje Bekend lid

25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Wij hebben een bosje bloemen gegeven met een kaartje 'surprise, jullie worden opa en oma'.
    Niet zo super origineel maar ik wilde het zo graag vertellen dat ik geen tijd had er veel van te maken.

wat ik wel een leuk idee vond is een rol behang aan opa geven: komt u mijn kamer behangen

12. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Wij hebben twee beschuitjes met muisjes gemaakt, in een doos gedaan en deze mooi ingepakt, aangezien wij elkaar redelijk vaak iets zomaar geven (mijn moeder en ik) vond ze dat niet zo raar, pas toen ze de doos open maakten zaten ze wel even gek te kijken, haha

13. Niet meer actief

haha hier nog eentje die het zo heeft gedaan ;) :D

14. Minka

Minka Fanatiek lid

25 dec 2006
    1.466
    0
    0
    Gelderland
    Hier nog eentje, alleen had ik de tekst veranderd : "In .... HOOP ik te worden geboren"
    Helaas, 2 dagen later had ik een missed abortion.
    Of het voorgevoel was?
    Maar het blijft een leuke tekst.

Groetjes Minka

15. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb beide moeders met moederdag een groot boeket bloemen gekocht en daar zelf een kaartje in gedaan en een rijstkorrel erin geplakt met de tekst hallo opa en oma zo groot ben ik nu!

het kwartje had even nodig om te vallen.....
    maar wel heel erg leuk

helaas heb ik vorige week een mk gehad....

16. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Een vriendin van mij is heeft het wel op een grappige manier aan haar ouders verteld.
    Die vroeg gewoon tijdens een familie etentje aan haar vader : Heey ouwe! Hoe is het nou eigenlijk om met oma naar bed te gaan?

De beste man verslikte zich! bij moeders viel het kwartje later pas, die dacht eerst dat ze beledigd werdt hahahahahaha

17. Niet meer actief

:) :) die is wel leuk

18. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Toen ik zwanger was van de 2e, heb ik een t-shirt gemaakt voor ons zoontje met voorop de tekst "Ik ben stoer...." en achter "Want ik word de grote broer!"

De kwartjes vielen niet zo snel, bij beide opa's en oma's en mijn zusje was de eerste reactie bij het zien van de voorkant "...goh... leuk shirt", pas toen we zeiden dat ze de achterkant ook moesten lezen (vandaar die 3 puntjes na stoer...) waren ze helemaal happy !

19. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    nou ik ben dr uit hoor..gister de echo gehad en konden gewoon niet wachten tot ik eindelijk n dvdtje klaar zou hebben.dus gister bij prenatal bekers gevonden met "voor de allerliefste opa" en "voor de allerliefste oma" en mn vriend had ook foto's een paar gemaakt met de camera en gelijk erna bij dixons laten afdrukken met een kader eromheen als een kaart .met de tekst "het is vandaag 26 juni 2007 en ik ben nu 5.5 cm groot en 12 wk oud.doei tot rond 6 januari 2008"
    en die in de beker gedaan en ingepakt....mn schoonvader was gister aan de beurt en die was enorm verrast en erg blij geloof ik hihi(tranen in zn ogen)morgenavond gaan we t bij mij thuis aan me ouders vertellen.ben benieuwd hoor.
    t weekend hoop ik t tegen mn broers en vrouw/vriendin te vertellen.daar hebben we een beertje voor met een fles tussen zn poten en daar de foto in!ben benieuwd!
    bedankt voor de leuke reakties...zaten erge leuke tussen moet ik zeggen.

20. conny

conny Bekend lid

11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Inkie: Wat een lieve reactie van je schoonvader, ik hoop dat je net zo geniet van de reacties van je ouders en je zusje.

Deel Deze Pagina