Dreumes wil geen sokken aan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje van 22 maanden heeft maandenlang op blote voetjes en sandaaltjes gelopen ivm het warme weer hier maar ook hier wordt het nu frisser en moet hij binnen echt sokken of sloffen aan gaan doen. Maar hij trekt zijn sokken telkens uit en hij durft er vaak niet op te lopen lijkt het wel, dan moet ik hem optillen en gaat ie huilen en heel raar op z'n teentjes lopen. Aan de ene kant heb ik zoiets van: nou dan loop je maar op blote voeten maar aan de andere kant wil ik gewoon dat ie minstens sokken aan heeft want hij is al verkouden en hebben een koude tegelvloer. Wie heeft dit ook gehad en wat hier aan gedaan?

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

C trekt ze ook uit dus die draagt alleen slofjes.
    Krijgt ze wel klamme voetjes van maar die houd ze tenminste aan.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De mijne liepen dan maar op blote voeten.. De sloffen binnen bereik. Soms trokken ze ze dan toch wel aan.. Mijn oudste van 9 loopt nog het liefst op blote voeten de hele dag..

4. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik durf nu dus geen slofjes te kopen, want als hij die ook niet aan wil... 😑 Nou ja ik kan wel iets goedkoops doen natuurlijk

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn dochter heeft het nog steeds dat ze binnen het liefst op haar blote voeten loopt, al houdt ze sokken tegenwoordig steeds langer aan. Ik heb er niet zo veel problemen mee als ze binnen met blote voeten loopt, buiten heeft ze gewoon haar schoenen aan (en die houdt ze ook gewoon aan).
    Maar ik weet dat er socks on bestaan: Prenatal - De leukste meisjeskleding online kopen! | PRENATAL.NL - Sokken en maillots - Sock Ons - Sock ons baby
    Wellicht dat je hier wat mee kunt. Die kun je over de sokken aantrekken en die moeten ze niet goed uit krijgen omdat ze strak om de sokken heen zitten. Ik heb ze ooit gehad, maar nooit geprobeerd, dus vanuit mij geen eigen ervaring. Maar wellicht het proberen waard.

6. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    #6 Victoria30, 14 nov 2016
    Laatst bewerkt: 14 nov 2016
    Ik zou haar zelf slofjes laten uitzoeken die hij leuk vind. Dan blijven ze misschien langer aan.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier heb ik vorig jaar een periode gewoon een maillot onder z'n broek aan gedaan, die krijgen ze niet uit. :D Evt. kan je daaronder dus ook nog sokken aan doen, dan zal hij vast geen koude voetjes hebben.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde, dan maar geen sokken. Pantoffels en slofjes wil ze ook niet. Het is nou ook weer niet zo dat het megakoud wordt binnen, omdat het buiten kouder wordt. Als ze koude voeten krijgt, komt ze vanzelf wel om sokken. Ik vind dit geen punt van discussie waard, dan maar niet.

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik deed de sokken steeds weer aan als dochter ze uittrok. 2 dagen vol gehouden en toen vond dochter er niks meer aan 😅 Sindsdien houdt ze haar sokken aan 😁

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.314
    17.216
    113
    Ik wilde ook zeggen: maillootje onder zn broek doen

11. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier loopt dochter ook meestal op blote voeten, ze heeft het niet zo snel koud. Je wordt trouwena niet verkouden van op blote voeten lopen, dus daar hoef je het niet voor te laten.
    Als je jet echt graag wil, zou ik hem inderdaad zelf slofjes of sokjes uit laten kiezen.
    Hier liep dochter vandaag ook zonder handschoenen buiten, ze moesten uit om een blaadje te pakken en vervolgens wou ze ze niet meer aan. Dat is dan jammer, dan krijgt ze koude handen, krijgt ze vanzelf wel door.

12. Eendje86

Eendje86 Fanatiek lid

29 feb 2016
    2.635
    1.129
    113
    Vrouw
    Op blote voeten lopen is echt goed voor de ontwikkeling juist!
    Als hij het echt koud heeft gaat hij het wel zeggen/aangeven denk ik!

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.329
    10.295
    113
    Onze uk is warmbloedig en draagt als sinds baby amper sokken, ondertussen 2.5 en loopt nu ook op blote voeten

14. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Mijn zoon is 2 jaar en vind sokken in zn schoenen ok maar zodra we thuis zijn en zn schoenen uitgaan MOETEN zn sokken direct uit.
    Ik maak er geen strijd van. Als hij het fijn vindt, vind ik het ook prima.
    Ook in de winter.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon lekker op blote voeten laten lopen. De vloer is dan koud, maar verder heb je de verwarming aan toch en hem goed warm genoeg aangekleed, dan maken die koude voeten niets uit ;)

16. fafa

fafa Niet meer actief

Ik zou er echt geen punt van maken. Blote voeten zijn juist gezond. Hier gaan de sokken ook altijd uit thuis. Ik moet er zelf ook niet aan denken... brrr, maar het is hun lichaam, hun keuze.

En verkoudheid krijg je van een virus, daar hebben koude voeten nul komma nul mee te maken. :)

17. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik zou er geen punt van maken. Hier trekt oudste sokken ook altijd uit. Tegelvloer zonder verwarming, dus goed koud.. Tja, ze doet maar.

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok haha een beetje overgenomen van mijn moeder die het altijd vreselijk vond als we zonder sokken of sloffen in de winter rondliepen, zei altijd dat het slecht was als we verkouden waren of hoesten, omdat de kou doortrok. Maar misschien is dit wel niet zo erg als ze dacht. Wij hebben geen centrale verwarming hier in Spanje maar t kan hier in de winter ook fris zijn en vooral de vloer (tegels). Maar goed misschien moet ik m maar laten en ik kan hoe dan ook nog proberen met slofjes

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Mijn dochter van 4,5 loopt ook het liefst op blote voeten. Als het aan haar ligt draagt ze nu nog steeds sandalen.
    Gelukkig ligt dat niet aan haar. :)
    Grappige is wel dat ze nu laarzen draagt. Haar sportschoenen heeft ze bijna nooit aan.

Wel vaak zonder sokken trouwens. Die laarzen dus. :)

20. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Verkouden of ziek wordt je van een virus, niet van koude voeten. Ik zou ze lekker uit laten. Hij geeft het vanzelf wel aan als hij koude voetjes krijgt!

Deel Deze Pagina