Hallo allemaal, Ik heb echt gruwelijke last van hoofdpijn, dag in dag uit.. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Ik kan me geen dag meer herinneren dat ik geen hoofdpijn heb gehad. Mn bloeddruk is goed en ik ga binnenkort een afspraak maken bij de fysio. Nu maak ik me alleen zorgen door de hoeveelheid paracetamol die ik gebruik. Ik had begrepen niet meer dan 6 tabletten van 500 mg per dag en daar hou ik me ook aan, soms red ik het met 4 per dag. En dit is al zeker 2 weken zo.. Ik probeer het ook zo lang mogelijk uit te stellen maar de hoofdpijn is echt niet uit te houden en belemmert mijn dagelijks functioneren. De huisarts was er een beetje vaag over, hij zij je mag het wel maar liever niet. Iemand ervaringen, tips etc alles is welkom!
Mijn huisarts zei destijds toen ik gekneusde ribben had door verkoudheid in de zwangerschap dat ik 4x2 pcm per dag mocht, voor zolang nodig was. De eerste dagen heb ik dat gedaan om te voorkomen dat de pcm uit zou werken voor de volgende dosis, toen de ergste pijn voorbij was teruggegaan naar 3x2, en vervolgens alleen indien nodig. Maar hier gaf de huisarts steeds aan dat het echt geen kwaad kon
Een enkele tablet bij een volwassene is homeopathie. Dus of iets nemen dat werkt (3 keer 2 tabletten) of niks. Paracetamol is in de zwangerschap volkomen veilig.