Ik heb hier een prachtige orchidee staan, maar ik ben nogal een ramp met planten. Alle bloemen zijn er nu vanaf gevallen, hoe moet ik hem nu verder verzorgen zodat er weer nieuwe bloemen in kunnen komen?
Ik knip dan altijd de stengel een stuk terug (tot het derde knoopje van onderaf geteld) en dan elke week een beetje water geven en rond deze tijd om de maand wat vloeibare mest. Hier werkt het
Idd, terugknippen. Daarna 'verwaarlozen'. Ik heb er een stuk of 20! Ik geef ze 1x in de 3 weken een klein beetje water (in de zomer uiteraard vaker), maar nooit veel, daar gaan de wortels van rotten! En tegen tocht kunnen ze absoluut niet, daar vallen ook de bloemen van af. Hopelijk kan je 'm nog redden!
Hier worden de orchideeën behalve ietsie water in de week eigenlijk 'verwaarloosd', maar toch iedere keer weer prachtige bloemen.
Ik laat ze ook verwaarlozen. Ideale bloemen voor mij want ik vergeet altijd om de planten water te geven. Toch blijven orchideeën hier het langst leven .
Hij staat gelukkig niet op de tocht! Hij heeft 4 maanden mooi gebloeid Ik ga hem terug knippen en dan moet het goed komen.
Terugknippen boven het eerste oog van onderaf. Op een rustige plaats zetten (uit de tocht) en wekelijks een beetje water geven. Niet met de voetjes in het water laten staan, daar houden ze niet van. Je kunt eigenlijk het beste je orchidee in het plastic potje laten staan en 1x per week even onder de stromende kraan houden. Dan even een kwartiertje uit laten druipen in de gootsteen en daarna weer terug zetten op z'n plekje..l (ik werk in het lab van een orchideeën kwekerij)