Orchidee verzorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Ik heb hier een prachtige orchidee staan, maar ik ben nogal een ramp met planten.

Alle bloemen zijn er nu vanaf gevallen, hoe moet ik hem nu verder verzorgen zodat er weer nieuwe bloemen in kunnen komen?

2. Badhairday82

Badhairday82 Actief lid

18 feb 2012
    171
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Haarlemmermeer
    Ik knip dan altijd de stengel een stuk terug (tot het derde knoopje van onderaf geteld) en dan elke week een beetje water geven en rond deze tijd om de maand wat vloeibare mest. Hier werkt het :)

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Idd, terugknippen.

Daarna 'verwaarlozen'.

Ik heb er een stuk of 20! Ik geef ze 1x in de 3 weken een klein beetje water (in de zomer uiteraard vaker), maar nooit veel, daar gaan de wortels van rotten!
    En tegen tocht kunnen ze absoluut niet, daar vallen ook de bloemen van af.

Hopelijk kan je 'm nog redden!

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier worden de orchideeën behalve ietsie water in de week eigenlijk 'verwaarloosd', maar toch iedere keer weer prachtige bloemen.

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier precies hetzelfde :)

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik laat ze ook verwaarlozen. Ideale bloemen voor mij want ik vergeet altijd om de planten water te geven. Toch blijven orchideeën hier het langst leven :).

7. Within

Within Niet meer actief

Hij staat gelukkig niet op de tocht! Hij heeft 4 maanden mooi gebloeid :) Ik ga hem terug knippen en dan moet het goed komen.

8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Terugknippen boven het eerste oog van onderaf. Op een rustige plaats zetten (uit de tocht) en wekelijks een beetje water geven. Niet met de voetjes in het water laten staan, daar houden ze niet van. Je kunt eigenlijk het beste je orchidee in het plastic potje laten staan en 1x per week even onder de stromende kraan houden. Dan even een kwartiertje uit laten druipen in de gootsteen en daarna weer terug zetten op z'n plekje..l
    (ik werk in het lab van een orchideeën kwekerij;))

Deel Deze Pagina