Vorige week heb ik een echo gehad daarbij klopte het hartje stevig en het kindje bewoog al, toen 7 weken. Ik heb de vk gevraagd hoeveel kans er nou nog is dat hrt mis gaat, ze zij dat ze het niet verwachtte omdat het hartje al zo stevig klopte. Maar het kan natuurlijk altijd. sinds een paar dagen heb ik erg veel buikpijn, komt dan ineens opzetten met vlagen onderin mijn buik. Ik weet niet of het mn baarmoeder is of mijn darmen, ik heb namelijk ook prikkelbare darm syndroom. Ongeveer een half jaar geleden is een stukje weg geknipt uit mijn darm ivm ontstekingen. met een buikpijn vlaag moet ik echt even gaan zitten of liggen, soms word ik gewoon misselijk van de pijn, als het erg is krijg ik er tranen van in mn ogen. ik heb de vk gebelt en zij zij als het constant buikpijn is moet ik weer bellen, anders dacjt zij aan de baarmoeder die opgerekt word meestal is het als ik even ga zitten of liggen na 5 min weer over de ene dag is het vaker dan de andere en ook op verschillende momenten. Moet ik me zorgen maken? Heeft iemand dit ook? En zijn er bijvoorbeeld dingen die je hieraan kunt doen? Over 2.5 week heb ik weer een echo.
Rond die periode gaat je baarmoeder inderdaad erg oprekken. Dat kan pijnlijk zijn of een beetje menstruatie achtig aanvoelen. Ik had de eerste weken wel verschrikkelijk pijnlijke darmen. Het begon dan zodra ik wakker werd en was echt heel pijnlijk/knijperig/stekerig. Lijkt mij wel een goed teken dat het afzakt als je rust neemt. Dat was hier ook zo. Hopelijk is dat het gewoon maar ik snap je onzekerheid. Ik was ook best angstig tot de 12 weken.
Ik heb ook met enige regelmaat buikpijn. Kan de pijn ook niet helemaal omschrijven, het voelt als een soort zeurende spierpijn ofzo. Ik wijt het gewoon aan gevoeligere baarmoeder en dat alles verschoven en opgerekt wordt. Vooral met opstaan enzo voel ik het best wel. Laatst zat ik wat ineengedoken en toen moest ik heel hard niezen. Toen klapte ik ook even dubbel van een pijnscheut door mijn buik heen. Ik vond de echo (uitwendig) en gisteren het onderzoek bij de vk ook niet prettig, beetje pijnlijk soms zelfs. De eerste weekjes (week 5-6-7) voelde ik ook echt ieder hobbeltje in mijn onderbuik als ik op de fiets zat. Wat je kan doen? Lat voor de zekerheid je urine controleren. Pijn bij het plassen hoeft zei mijn vk, alles voelt anders als je zwanger bent. Verder rustig aan doen en niet teveel dingen doen met je buikspieren. Die eerste weken zijn gewoon onzeker, probeer afleiding te zoeken d.m.v. leuke dingen doen zoals film kijken. Kaart het nogmaals aan bij je vk als je echt heel onzeker bent. Ik weet niet of het je geruststelt maar ik heb vorige week een druk beebje in mijn buik gezien en gisteren een mooie hartslag gehoord.