Wat vinden jullie van de naam Marylise als tweede naam? We weten niet wat het geslacht is van ons kindje, dus we moeten zowel een jongens als meisjes combi hebben. Jongens zijn we uit, meisje ook (dacht ik) tot mijn man me vroeg of het geen naam voor aso's is... Heeeel vreemde vraag vind ik, want ik vind het zo'n mooie, lieve naam! Maar goed, nu twijfel ik wel een beetje...
Ik vind het ook een mooie naam! Helemaal niet aso, al was het maar omdat de naam zelden voorkomt (maar ook omdat de naam wat mij betreft juist lieflijk en chique klinkt).
Wat zou de eerste (roep)naam worden? Zo als losse naam vind ik hem niet ordi, alhoewel ik namen met een Y over het algemeen minder chiq vind dan andere schrijfwijzes.
Ik ken m alleen met deze schrijfwijze. Marilise of Marielise vind ik ook niet mooi staan. Ik vind Marie-Louise ook mooi, maar te lang als tweede naam en man vindt ML niet mooi (denk te tuttig ofzo). I.v.m. meelezers noem ik hier de eerste naam niet, maar is (ook) een Franse naam. Maar misschien hebben jullie suggesties??
Ik vind het ook een hele mooie naam!! Ook zo leuk vind ik Marilène, Mylène of Marlene !! Past mooi bij Franse namen als Frédérique, Alicia, Helene, Noëmi , Odylle, Odilia, Odette, Chimène, of Sophie, ik vind Sophie ook altijd nog een mooie Franse naam! Ook nog leuk: Giselle, Ghislaine, Désirée, Victoire. Wie weet heb je er nog wat aan
Ik vind Marylise persoonlijk niks, het is niet mijn smaak. Maar ik vind het zeker geen aso naam!! Ik vind het ook juist lief klinken (en voor mij persoonlijk een beetje te zoetsappig).
Perfect geschikt voor mij dus ik hou echt van lieve, zoete meisjesnamen en juist niet van stoere meisjesnamen. Tnx voor jullie reacties, we zijn er wel uit!
Dan vind ik het inderdaad perfect geschikt voor jou! Ik houd juist meer van stoere, korte (meisjes)namen. Fijn dat jullie er uit zijn!!
Nee hoor, vind het een mooie naam.. Ik stelde me er zelf bij voor dat het een combinatie was van twee namen.. Ook als eerste naam zou de naam leuk vinden, maar misschien eerder kiezen voor Marlise