Originele namen vaak ordinair gevonden, wat is dat toch?

Discussie in 'Babynamen' gestart door mumtobe21, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.916
    923
    113
    De mens is nog steeds een ijdel beestje. Heel veel mensen hebben het nog altijd graag dat wat ze gepresteerd/gemaakt/gekozen hebben door zoveel anderen goed gevonden wordt of gezien wordt.

    Anderen zijn gewoon erg onzeker en laten zich eventueel wel wat sturen door het soort van reacties die ze krijgen.

    En nog anderen zullen helemaal gaan voor de naam die ze gekozen hebben maar zijn benieuwd naar reacties.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    pff wat oppervlakkig allemaal zeg.....:$

    Dan vraag ik mij het volgende af...

    Ik heet Samantha EN draag ook nike's....

    Dus dan ben ik bij voorbaat ordinair?;)
     
  3. Ellaa

    Ellaa Fanatiek lid

    19 okt 2010
    1.063
    1
    38
    Ik probeerde met mijn reactie dus duidelijk te maken dat iedereen andere associaties heeft bij namen en dat het dus niet uitmaakt hoe je kind heet. Niemand heeft inderdaad iets aan die associaties. (ik ben het dus met je eens, snap je?)

    En Sam20: tuurlijk ben je niet bij voorbaat ordinair. ordinair zegt niks over je kleding of hoe je heet, maar gaat puur over gedrag, en dat kan niemand zien op zo'n forum, dus daar kan ook niemand over oordelen.
     
  4. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Inderdaad... je kan niet oordelen....
    Dus hoe kan een naam dan ordinair zijn....;)

    Ik snap het niet helemaal hoor...
    Maar kan ook aan mij liggen natuurlijk;)
     
  5. blondi

    blondi Fanatiek lid

    3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Je bent ongelooflijk ordinair!
    Ik draag ook wel eens nike´s en heb geblondeerd haar.. hoe ordinair moet ik wel niet zijn :$
     
  6. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Stiekem houd ik van die ordinaire namen.
    Vind ze origineel, lekker out of the box.

    Als er een y in zit, is t al snel mooi naar mijn mening.
    Ik vind t juist chique staan een y.

    Zo vind ik de echt donkere-neger-namen ook zo mooi!
    (Weet t anders niet uit te leggen, jullie snappen me wel he?)
     
  7. Cupcake1

    Cupcake1 Actief lid

    28 mrt 2011
    174
    0
    0
    Wat een geinige discussie. :D
    Ik denk dat je het niet te snel persoonlijk moet opvatten. Volgens mij is er gewoon een heersend beeld dat mensen uit 'lagere sociale klassen' eerder een lange, moeilijk gespelde, lastig te onthouden naam kiezen en mensen uit 'hogere sociale klassen' eerder gaan voor een ander soort namen.
    Of dat nou altijd waar is of niet, die associatie zul je altijd houden.
    Als ik bijvoorbeeld een naam als Jazzlynn lees (ik noem maar wat) zal ik niet meteen denken dat dat een meisje is dat op hockey en pianoles zit. En hoor ik de naam Victor, dan verwacht ik geen negertje. Zijn dat vooroordelen? Uiteraard. Maar die heeft iedereen.
    Als je per se niet wilt dat je wordt beoordeeld (of veroordeeld) aan de hand van de naam van je kind, dan moet je daar rekening mee houden bij het kiezen van een naam. Wil je daar geen rekening mee houden, wat heel logisch is omdat je zelf de allermooiste naam wilt kiezen en je niet wilt laten leiden door wat anderen ervan vinden, dan moet je ook niet kwaad worden als mensen later toch een bepaalde associatie bij de naam hebben.
    Een naam is niet ordinair of bekakt, maar het gevoel dat er voor veel mensen bij hoort kan dat wel zijn, en dat valt toch niet te veranderen, door welke discussie dan ook.
    Maar ik denk dat iedereen de naam moet kiezen die hij of zij het mooist vindt. Anders zouden we allemaal Jan of Miep heten. Best saai. :D
     

Deel Deze Pagina