Je bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door lennylenn, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Mischien een brutale vraag maar waar hebben jullie je bruiloft van betaald?

Lening
    Sparen
    Gift
    Erfenis enz enz

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Belastingteruggave :D

3. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik heb het in 7 maandjes bij elkaar gesprokkeld incl vakantiegeld
    ... Heb nog nooit zoveel geld gespaard in zon korte tijd

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou wat brutaal ;):D

Ik woonde in een huis wat afgebroken werd en kreeg daar een leuke vergoeding voor. Mijn man had 2 jaar ervoor dit huis gekocht en omdat ik van de woningstichting geen nieuw huis hoefde te hebben kreeg ik ook nog eens iets meer uitbetaald. Van dat geld zijn wij dus getrouwd + dingen die we nodig hadden zoals trouwringen, japon etc kocht ik gewoon alvast van het salaris, elke keer een klein bedrag dus.

5. Wolkje85

Wolkje85 Fanatiek lid

8 aug 2011
    1.424
    0
    0
    Noord Brabant
    wij hadden wat spaargeld, vakantiegeld kwam net binnen en mijn moeder heeft mijn jurk betaald en zijn ouders zijn pak. Verder hebben we een deel van het feest kunnen betalen van het geld dat we hebben gekregen.
    :)

6. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Keihard gewerkt, binnen zes maanden het budget compleet! Wel jurk enzo van mijn ma gehad hoor

7. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Sparen en betalen van maandelijkse salaris, plus mijn schoonvader heeft een bepaald bedrag geschonken en mijn ouders betalen de jurk.

8. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Gespaard! Ik zou persoonlijk nooit lenen voor een bruiloft.
    Wij hebben een maand of 8 gespaard.

9. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Als we gaan trouwen, we zijn al 14 jaar samen. Willen we het gewoon bij elkaar sparen. Dat is dan ook weer meteen de reden om niet te trouwen. Meestals als er zo ongeveer 10.000 op de spaar staat (het bedrag dat we afgesproken hadden te sparen) vind ik het zonde en gaan we bijv. Toch liever met het vliegtuig op vakantie of gaat mijn auto stuk of hebben we toch de badkamer verbouwd enz

Komt misschien wel dat trouwen voor ons niet noodzakelijk is. We hebben een samenlevingscontract, testamenten en mijn vriend heeft het gezag over onze 3 kindjes dus wettelijk is alles goed geregeld.

10. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Spaargeld
    We zijn klein getrouwd, geen grote trouwjurk, grote lokatie etc
    Klein groepje, bubbels aan strand, heerlijk uitgebreid diner door een vriend die (top) chef kok is

11. lennylenn

Tot nu toe geen leningen. Vroeg t me Altijd af... Want wij willen ook niet lenen maar een bruiloft kost nogal wat dus vandaar mijn vraag

12. Summer Breeze

26 dec 2012
    87
    0
    0
    Coördinator in het welzijnswerk.
    Buitenland
    Gespaard. En de bruiloft redelijk low-budget gehouden. Ontzettende leuke dag gehad! :)

13. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Maar wat wil je precies dan?
    Wil je een grote "alles er op en er aan" bruiloft of een een intieme Kleine (low budget) bruiloft

14. lennylenn

Een intieme. Niet Zo een over the top bruiloft

15. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Bij ons is het betaald door schoonouders, ook het diner en broodbuffet en manliefs pak. Mijn jurk is betaald door mijn ouders. We hebben alleen de trouwringen en accesoires en extra's zelf betaald.. En tja, we hadden een iets over-de-top-trouwerij maar dat is in mijn woonplaats nogal standaard. :D

Trouwerij + broodbuffet; €6000
    Pak; €700
    Jurk + accesoires; €2000
    Diner hebben we de rekening niet eens van gezien.. Dus geen idee..
    Ringen; €1200

16. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Van onze spaarrekening! Hele over-the-top luxe dag gehad met groot feest maar ales zelf betaald :)!

Ik zou echt no way ooit gaan lenen voor de bruiloft. Dan zou ik eerder voor een low-budget bruiloft kiezen!

17. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Een bruiloft hoeft helemaal niet zo duur te zijn is maar net hoe duur je het maakt..
    Wij gaan 21 juni trouwen en doen het van ons vakantiegeld en een kleine gift van onze ouders (mijne de jurk zijn "stiefmoeder" een bedrag)

18. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

De opa en oma van mijn man hebben zijn hele leven voor hem en zijn broers gespaard. Maar wel enkel voor trouwen/samenwonen, dus hij kreeg pas toegang tot die rekening toen we gingen samenwonen en verloofd waren :)

19. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb mijn woning verkocht en van de winst de bruiloft grotendeels betaald, klein beetje gespaard en de jurk heb ik van mijn ouders gekregen.

20. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Spaargeld.

Deel Deze Pagina