Ik zoek voor mijn nieuwe kindje een knuffel, echt een tuttel zeg maar. Zo'n knuffel die als ze groter worden altijd mee naar bed moet. Onze dochter heeft er ook zo één. Het geeft een veilig, geruststellend gevoel. Nu hebben we voor onze dochter uiteindelijk 6 (dezelfde) knuffels aangeschaft. Op het KDV ligt er één en thuis zijn ook de nodige reserves. (Hoewel er 1 als de échte wordt bestempeld). Ik wil eigenlijk dat ze dus EN goed wasbaar zijn, maar ook niet te duur, omdat ik er weer 5-6 wil aanschaffen. Ongeveer 20 cm lang is ideaal. Hebben jullie ervaringen met bepaalde knuffels (merken?) die aan de eisen voldoen? Mijn dochter heeft haar knuffel(s) van Happy Horse, die vind ik erg leuk en niet te duur. Maar ze slijten wel flink van al dat geknuffel. Ook worden ze wat magerder door wassen, dat ik dan maar zo weinig mogelijk doe. Als de knuffels echt heel duurzaam zijn (niet erg slijten door knuffelen en wassen), mogen ze wel iets duurder zijn.
Mijn dochter van 5 heeft met de geboorte een knuffelhondje van Tiamo gekregen van mij, omdat ze in het ziekenhuis lag toen, had ze iets bij zich, ze slaapt er nog steeds mee, die knuffel is al heel vaak in de was geweest, maar is nog net zo mooi als in het begin, nouja op de oortjes na dan, daar heeft ze toen ze baby was op gesabbeld! ik vind de Tiamo collectie best goed!
Hier de muziekvosjes van de ikea! Groot succes en goed te wassen. Zelf de muziekjes doen t nog maar als die kapot zijn maakt t niet echt uit(voor ons). Voor de grote man een koekiemonster knuffel maar dat is eng met die ukkies.. Edit: dit is hem! Alleen in het echt vind ik hem schattiger! BARNSLIG RÄV Geluidknuffel - IKEA
Mijn dochter heeft 'spooky' als lievelingsknuf... (het HEMA konijn) we hebben er drie en ze zijn niet meer te krijgen. Maar we hadden veel leukere knufjes voor haar, maar deze heeft zij gekozen tot DE knuf! Ik denk niet dat je het echt kan sturen (wel geprobeert hoor...) maar de knufjes van de hema zijn goed te betalen als je er zes wilt.
Het blauwe beertje/doekje van nestle uit de babydoos is hier favoriet. makkelijk te wassen en blijft lang goed. We hebben er nu 3 en 1 bij de oppas!
Voor de oudste hier ook een Happy Horse 'tuttle' (schaap). Voor de jongste hadden we er ook één gekocht (konijn), maar die heeft nog geen favoriet, die vindt tot nog toe alle doekjes en 'tuttles' prima. Ik denk dat alle knuffels slijten na jarenlang intensief gebruik? Voor een 'bedknuffel' vind ik dat persoonlijk ook niet dramatisch.
Leuk al die reacties! Dank jullie wel! Wij hebben het met mijn dochter wel gestuurd naar een favoriete knuffel. De kraamverzorgster stelde voor een knuffeltje links of rechts te leggen, afwisselend waar het hoofdje lag (zodat ze afwisselend met het hoofdje links of rechts gelegd werd). We hebben deze knuffel toen tot bedknuffel gemaakt (omdat we er toen al 2 hadden) en na enige maanden bleek het haar gerust te stellen om nog even met de knuffel te spelen voor het slapen gaan. En ze heeft hem nog steeds (alleen accepteert ze de andere 5 stuks alleen als die ene in de was of anderszins onbereikbaar is...)
oudste heeft een konijn van happy horse, een beer die we niet meer kunnen krijgen en een kikabeer. jongste heeft een hond van ikea.
Ik heb bij de oudste twee zelf kroeldoekjes gemaakt. Ene kant leuke plaatjes, andere kant stofje met hoog kroelgehalte. Ze zijn er allebei weg van! Had er 3 gemaakt (gewoon simpel recht naaien met naaimachine) en het voordeel is dat ik nog stof over heb voor als er echt kwijt zijn, ik zou dan zo een nieuwe kunnen maken. De oudste is nu 3 en heeft nog 2 doekjes over. De jongste heeft ze alledrie nog. En ik doe juist bewust niet aan 'ééntje is de echte', want dan hebben ze het ook niet door als die kwijt is, in de was, of ergens laten liggen ofzo. Werkt echt super, ik ga het voor onze nieuwe spruit ook weer doen zodra ik weet of het een jongen of meisje wordt! Op foto het doekje van mn zoontje van 3.
Oja, en volgens mij kun je het wel manipuleren hoor. Ik heb het doekje al heel snel in het bedje gelegd, vlakbij het hoofdje. En als ze dan wat ouder worden soms over de oogjes heen leggen bij het gaan slapen, vinden ze hier heerlijk, ze draaien zichzelf er helemaal in. Ook in maxicosi steeds bij ze leggen als ze moe worden. Uiteindelijk gingen ze er zelf naar grijpen.
Nee, dat was ook nu juist niet de bedoeling van de 6 knuffels! Dat was een foutje dat dit gebeurd is. Eerst waren er nog 2 'de echte' (die zijn ook helemaal vies); daarna wilde ze er nog maar 1. Helaas hebben we daaraan toegegeven. Dat laatste hadden we nog kunnen voorkomen. De volgende keer worden ze keurig afgewisseld, zodat er niet eentje "de echte" kan worden! Superleuk zo'n zelfgemaakt doekje. Misschien kan mijn schoonmoeder ze maken. Ik kan het zelf niet (alleen met de hand) en heb ook geen naaimachine. Over het sturen van de voorkeur: dat heb ik afgekeken van een vriendin. Ook het idee om 5 of 6 knuffels te kopen. Bij haar kinderen is het ook gelukt om de voorkeur te sturen.
bij mij kozen de meiden uiteindelijk zelf een favoriete knuffel. Ondanks dat ik als ze als baby steeds hetzelfde knuffeldoekje aanbood. Bij ons werden het knorretje en beer ( kikabeer)
Mijn kind heeft een soort handpop van snoozebaby. Die droogt snel, omdat hij geen opgevuld lijfje heeft. En hij is me toch geinig! Ik had m tijdens mijn zwangerschap al in mn bed en na de bevalling hing hij eerst heel lang over de rand van de wieg tot hij m uit zichzelf in zn bedje trok. hij is er dol op...we hebben er 4. ze zijn onder de 20euro. ik vind dat wel te doen.
Hier gingen ze toen ze er echt iedere nacht mee sliep en ook wel eens op kauwde ed om de dag in de was. Dan is er geen 'echte'...ik heb J. er tenminste nooit over gehoord: schaap was schaap. Ik geloof ook wel over sturen in voorkeur trouwens...tenzij het gewoon echt geen 'klik' is tussen de knuffel die jij wil en je kind. Maar hier is het ook gelukt.
MIjn dochter had als baby ook een tutteldoekje maar die viel niet echt in de maak waardoor ze lang geen kuffel ahd maar toen ze wat ouder werd kreeg ze een aapje van de creche en die is het helemaal. ze slaapt ook veel met andere knuffels maar als ze echt ziek of moe verdrietig is moet ze apie.
Hebben jullie zelf ook zo'n knuffel gehad? Ik wel en heb hem nooit weg kunnen doen, hihi. Staat nu op de kast bij mn jongste. En als ik me heeeel rot voel en hem zie staan, soms pak ik hem dan even en verbaas ik me erover dat hij me nog steeds kan troosten. En dan schiet ik in de lach, omdat ik mezelf met mn knuffel zie staan en zet ik hem snel weg
Mijn zoon kreeg van zijn oma gelijk bij de geboorte een knuffeltje in de wieg. Deze moest altijd overal mee naartoe en altijd mee naar bed. Dat knuffeltje was hem heilig tot een jaar of 6... Verschillende keren gewassen en heeft al heel wat overleefd. Kwam gewon bij de action vandaan
Zoon heeft 3 knuffels van Nijntje, met zo'n doekje eraan. Dochter heeft 2 knuffels van een roze muisje, ook met doekje eraan. Merk weet ik niet meer, maar ze komt uit Frankrijk. Ik heb voor hen bepaald wat Hun Knuffel werd, door ze die altijd mee in bed te geven en er een op het kdv neer te leggen. Inmiddels heeft dochterlief voor zichzelf bepaald dat Bumba haar allerbeste knuffelmaatje is, maar ook haar muissie is altijd in haar bed.
Das toevallig, hier ook een 'Spookie'! Volgens mij was het officieel zelfs een hond, en geen konijn, haha. Maar ook hier is spookie favoriet (ook het vorige model). Ze hebben nu een nieuw model, die is ietsje kleiner. Ze zijn van badstof, en kunnen dus gewoon op 60 graden in de was.
Hier de difrax softdoek (zo een spookje van difrax) me dochter heeft er 16. 5 kleine en 11 grote. Maar er is eentje echt favoriet. Wassen op 40 graden. En zo weer droog.