Hallo Iedereen, Nog tips voor katten die in de planten zitten? Pfff ik word er zo gek van, mijn planten helemaal kapot! Als ik er ben doen ze het niet, maar als de baas van huis is dan dansen de katten op de planten!
Geen planten in huis. Sorry grapje. Ik weet het niet maar is dus hier wel een van de redenen dat ik geen planten in de huiskamer heb. Met bloemen gaat het momenteel goed maar ook daar zaten ze erg graag aan. Ik lees dus even mee voor tips.
Blijven jouw katten binnen of gaan ze ook naar buiten? Als het binnenkatten zijn zou het daar wel eens aan kunnen liggen. Toen mijn katten nog niet naar buiten gingen aten ze ook altijd aan mijn planten. Volgens mij doen ze dat om haarballen te kunnen uitbraken. Voor zover ik weet kan je speciaal "kattengras" kopen waar ze dan aan kunnen eten.
nou das ook nie altijd waar hihii , Mijn kat Jopie gaat heel veel naar buiten, maar die vreet al mn plantjes op...... gek word ik er van........ ik lees dus even mee wat je er aan kunt doen kunnen ze geen anti katten planten kweken ofzo?
Onze katten zijn binnen en buiten, maar van sommige planten kunnen ze gewoon niet afblijven hoor. En ook bloemen moeten het hier vaak ontgelden. Ik denk dat het een kwestie is van proberen: ze vinden lang niet alle planten lekker/leuk, dus af en toe een plant vervangen en kijken wat er gebeurt.
Onze katjes hebben dit ook heel lang gedaan. Je moet eens bij het tuincentrum gaan kijken. Daar hebben ze er iets voor! Bij mij hielp het super! Weet even niet zo snel hoe het heet...
Hahaha, uiteraard zal het niet voor alle katten gelden inderdaad. Die van mij doen het gelukkig niet meer nu ze naar buiten gaan, maar eerst had ik dus ook overal van die half aangevreten plantjes staan. Leuk hoor...katten....
Daarom heb ik hier kunstplanten want ze vreten hier ook alles kapot,maar ik begreep dat het ging over het lopen op en tussen de planten?
Oh ja joh, ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb niet goed gelezen, want ik dacht dat het erom ging dat ze de planten opvraten...
Hier ook een kat die gewoon overal door en overheen loopt. Heel irritant! Had 2 hele mooie grote planten in de keuken, maar de takken waren binnen een zeeeeer korte tijd helemaal afgebroken. Was geen gezicht meer! Heb ze nog met een touwtje vastgebonden, maar heb ze uiteindelijk maar weggegooid. Heb nu gewoon heel weinig planten in huis. Wel een orchidee voor het raam. Gelukkig laat ie die tot nu toe met rust *AFKLOPPEN*. Geen idee wat je eraan kunt doen. En oja, onze kat is een echte binnenkat, maar ik geloof niet dat dat ermee te maken heeft..
Hallo iedereen, Kattengras heb ik aan mijn andere katten wel gegeven voor haarballen ja. Maar die van mij zijn nog geen jaar dus haarballenspugen doen ze nog niet zo heel veel (1e keer verharen zal deze zomer zijn denk ik). Ze halen vooral modder uit de pot en af en toe een blaadje...het valt wel mee maar word zo moe van modder op de vensterbank! De boefjes dat het ook zijn.... Ze blijven inderdaad wel binnen, woon in een appartement dus misschien is dat het ook wel....Hoop binnenkort een huis te kopen met mijn vriend dus dan kunnen ze mooi naar buiten
Als je koffie hebt gezet ( met zon oud koffie apparaat ) Als je dat er uit haalt en op de aarde van je plant legt komen ze er niet in de buurt vinden ze vies ofzo.. Bij mij helpt het in iedergeval
Cactus neer zetten, we hadden een kat die negeerde de koffiedik enzo we hebben zelfs dure middelen geprobeert, niks werkte, to tik in de intratuin liep met duivelsoogjes, en een cactus mee nam, wel eentje met stevige stiekels zo kunen ze neit vast blijven zitten, Enne ben zielige plantjes vrij. Geen kat komt meer aan de planten.
Dit heb ik ook wel eens gedaan, werkt heel goed! De aarde komt niet precies tot de rand, dus het is goed weg te werken.
ik heb wel katten toen ze kitten waren heb ik zre natgespoten als ze eraan kwamen en nu kan ik heel mijn huis neerzetten met planten ze komen er niet aan hoor